Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2011.11.20. 19:02 :: A Tengerész

 Hát...nem kötött meg a gyanta reggelre se. Pedig egész éjjel langyosította a hősugárzó. Abból indultam ki, hogy legvalószínűbb, hogy nem kevertem eléggé össze a gyantát az edzővel, így ezen a néhány tenyérnyi helyen ezért maradt ragacsos a laminálás. Ezért első lépésben egy kevés edzőt meghígítottam a gyantához való oldószerrel (ez nem az aceton, az csak az eszközök tisztítására való) és beecseteltem vele a ragadós részt. Aztán kevertem friss anyagot, immáron nagyon vigyázva, hogy alaposan összekeveredjen a gyanta az edzővel, azt is meghígítottam kicsit és ezzel a friss anyaggal a felületet ismét bekentem. Mindeközben és utána intenzíven melegítettem, a munkaterületet. Délutánra kopogós keményre javult a hibás rész. Heuréka! Az evezőpadokat alulról lekentem gyantával, mert ide amikor már be lesznek építve nehezen férek majd hozzá, jobb most, amikor még kézben vannak, könnyedén megcsinálni. Amúgy mivel a közönséges lamináló edző mellett kaptam olyan edző adalékot is amivel az epoxi UV álló lesz, gyakorlatilag a finiselő réteg egyúttal bevonóként is működik. Tehát színtelen lakként is használható.

Amíg a lekent ragasztott részek kötöttek a ponyvafedés alatt a hősugárzóval serkentve, a még 7 éve megesztergált spannerokat forgó drótkoronggal rozsdátlanítottam (kissé meglátszott rajtuk az eltelt idő {járás} hányatott helyeken), mert a jövő héten a lakatos cég egy kisteherautónyi vasárut visz Lajosmizsére tűzihorganyozni, az én cuccaimat is hozzácsapjuk. Fel is drótoztam mindegyik alkatrészt, hogy be lehessen mártani a cinkfürdőbe. Aztán kihasználtuk a még elfogadható időt és egy hatalmas adag tűzifát felfűrészeltünk és ami csak befért a hajóba behordtuk, ami meg nem, azt a parton raktároztuk el vízmentesen. Nem szeretném, hogy ha beáll az "esős évszak" akkor kelljen ilyesmivel vacakolni. A most behordott és a kint  előkészített anyaggal ha nem lesz extra hideg, kihúzzuk reményeim szerint az évet.

Délután fél négykor meg is ebédeltünk, olyan hulla fáradtak voltunk, hogy el is dőltünk utána mint a zsák és csak az imént ébredtünk fel.

Csak halkan jegyzem meg, elnézve a hét közben itt piszmogó közmunkásokat, hogy 67 évesen alighanem egy nap alatt többet melózok itt (és akkor  hatékonyságról és a szakértelemről nem teszek említést) mint a 30-40 évesek egy hét alatt. Az a vezetés amelyik ettől a közmunkaprogramtól BÁRMIT is vár, homokra épít.

Miközben ezeket a sorokat írom a Matolcsit interjuvolja az Obersovszky a TV-ben. A hihetetlenül alányalós kérdésekre a miniszter úr UGYANAZT a mantrát ismételgeti immáron sokadszor, attól függetlenül, hogy mi volt a kérdés. Eszem megáll! De legalább az ország kétharmada boldog. Igaz, hogy kiestünk az NB III-ból is, de akkor is az ő csapatuk vezet! A többi nem számít. Sajnos nekem nincs csapatom, így eleve vesztes vagyok mindenkivel szemben. Bánatomban a múltba révedek. A múltkorjában hallottam a rádióban és emlékszem még a szöveg nagyrészére (dallamot meg sose felejtek el) együtt énekeltem Kazal Kászlóval. https://www.youtube.com/watch?v=KEqxNeKwUW0 Pl a mikor Moldovától olvastam pár éve a "Gyávák bátorsága" című könyvet ami a nemrég elhunyt Szilágyi Györgyről szó bár anonim módon, egyből tudtam, hogy a mester hibázott amikor a szovjet operett magyar "ferdítésében" azt írja a sláger így szólt, hogy " Igyad tehát azt a teát..." helyesen így szólt ( a rádióban hallottam úgy 5-8 évesen), hogy "Igyál tehát fínom teát, Tiszta jó szívemből ezt ajánlom én, Meg is hízik aki iszik, Mert a jó teához jó a sütemény! "Csuhaj!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr943398783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.11.22. 21:33:26

@godspid: Kössz, de egyrészt oda van írva, hogy nincs raktáron, másrészt honnan lehetne tudni, hogy ez WV Derbyhez való? Merthogy a HP az vajh mit jelent? A számok közül meg egy se hasonlít ahhoz ami a kilincsmechanikán van. :((
süti beállítások módosítása