Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Hétfő.

2011.08.15. 21:50 :: A Tengerész

 

Ma kirándultunk. "E" elvitt bennünket Hárosra. valaha, vagy bő 40 éve voltam ott egyszer, már nem emlékszem milyen apropóból, akkor volt ott néhány csónak az öbölben, most van párszáz és egy komoly villasor a hárosi partrészen. Mindazonáltal természetvédelmi terület, tehát ősvadon van a félszigeten. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Nagyon szép békés a táj, kellemesen megebédeltünk a hajón, tiszta a víz, jót fürödtünk mindnyájan, a kutyát kivéve, az megvetően hátat fordított amikor befelé hívtam a vízbe. Nyugodtan tűrte a hajózás viszontagságait, bár amint kiléptem a partra és mondtam neki, hogy "jöhetsz" máris kint volt a parton.

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Érdekes módon a németeknek megéri hajóznia Dunán. Láttam egy sereg román lobogójú hajót is. Csak magyart nem láttam egyet se. Visszafelé közvetlen a "Petróleumkikötő", majd a Szabadkikötő bejárata előtt mentünk el. Semmi hajóforgalom. Pedig valaha milyen jövés-menés volt itt. Mégcsak nem is a dunatengerjárókra godolok, hanem a régi Mahartos folyami árúszállításra. Most minden közúton zajlik, véleményem szerint jóval drágábban. Gazdag ország a miénk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De menjünk sorjában. 10:45-kor elbúcsúztunk Amapolától.és elindultunk a Kvassay zsilip felé. 

Elég régi lehet a zsilipkapu, legalább 60 éve nem csinálnak már szegecselt acélszerkezeteket, mindet hegesztenek. A zsilipnél találkoztunk a "Hepajka" kocsmahajóval, ők a Római part felé igyekeztek. A 7 órási zsilippel jöttünk vissza, megint velük találkoztunk. odafelé csorogtunk a folyással, visszafelé suhantunk.

 

 
 
 
 
 
 
 

 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr43156528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2011.08.16. 01:41:08

Nah ez csodalatos ! Kar, h semmit sem ismerek fel az egeszbol, pedig a HAros sziget valaha regen lakohelyemul szolgalt. Nyari szunet alatt intezetbol mgeszokven itt csoveztunk regi jo baratommal. A "ruszki" uszalyokra varvan. HA jott, be usztunk fel kapaszkodtunk rajuk es mentunk fel aztan a lefele jovovel meg le. Baratsagossak voltak es nem is olyan rossz az a fekete kenyer cukorral. Mindig azt adtak- ha egyeb nem volt-.A HAros sziget igazi csungel volt. Persze a katonasag mar akkor is be tette oda a patajat. Es szent igaz a mondas" Gazdag oszag a mienk" persze en arra ertem, hogy 10 ev alatt nagyon "kiszepult" az orszag. En mar ra sem ismernek. Szep tura lehetett es jo volt nezni a kepeket is. Jol siklik a byliner.

abraxas 2011.08.16. 08:02:37

Ha már a hajózó kutyáknál tartunk:
youtu.be/TfLucdha2DM

:o)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.08.16. 10:23:46

@silvermoon: Hát a katonaság közben kimúlt, fene tudja mi van a lepusztult épületben, rozsdás harckocsirakodón. Az egész félsziget természetvédelmi terület, még egy fűszálat se szabad kitépni. A parti oldalon valóban paloták emelkedtek, érdekes lenne egy adóhatósági vizsgálat a tulajdonosi körben, de ilyen Magyarországon sose lesz, mindegyik párt ellenérdekelt a dologban, csak a terheket próbálják "teríteni" és a sz@rt egymásra kenni.

Mihalik Péter 2011.08.16. 10:27:36

@abraxas: Hát ez tündéri...hába, a bordercollie okos kutya... nem is értem egészen a dolgot, mert hiperaktív, hogy bírja ki a hajón? -bár ha kap elég "munkát és feladatot" lehet, hogy elfoglalja magát...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.08.16. 10:31:10

@abraxas: Tüneményes. Persze egy olyan hajón egyszerű a kutyaszőr kezelése is, pár vödör víz és kész. Nálunk állandóan porszívózni kell, mert egyfolytában vedlik a jószág én csak úgy hívom toprongy.

abraxas 2011.08.16. 12:50:25

hehe... azért az is feltűnt, hogy luv oldalon trapézol? ;o)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.08.16. 14:10:30

@abraxas: Hát hol máshol??? Az persze más kérdés, hogy leebe ülnek, hogy fel ne borítsa a hajót lúvba.

abraxas 2011.08.16. 16:08:59

Hát pont ez az, mindenki lóg ki lee oldalon, hogy a blöki kiélhessem magát ;o)

szlo 2011.08.16. 22:00:01

Tengerész, most olvasom az Index cikkét - eddig azt hittem, hogy a hajód környéke a béke szigete, erre azt látom, hogy majdnem mellettetek ásták el a csepeli hullákat. Ha Deni nem mással lett volna elfoglalva, talán még talált is volna egy-két csábító falatot :-)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.08.16. 22:52:32

@szlo: Hát azért hálistennek kicsit arrébb vannak, voltak. De valóban rendszeresen találkozunk amikor kint mászkálunk, az eperföldek (na az is már csak a nevében az, pár éve még szeddmagad eperből főztük a lekvárt, de az is megszűnt már) irányába ki-be járó csövesekkel. Amúgy tele van velük a környék, időnként lomokból épült tanyák emelkednek a környék senkiföldje erdőiben. Szerencsétlen emberek, már ha ami maradt belőlük, annak lehet nevezni, de inkább a lét és nemlét határán tengődő emberutánzatok. Bár az is jellemző, hogy azt a fiút akinek sikerült kiszabadulnia a gödörből mindenki lepattintotta, amikor rendőr hívásához kért segítséget. Szóval az embertelenség köztünk él.

Műszaki 2011.08.17. 19:41:03

Az eperföld még megvan, csak áttelepült Szigetszentmiklós határába.
süti beállítások módosítása