Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2011.01.29. 18:22 :: A Tengerész

 Hideg volt ma, de csodás napsütés és szélcsend. Elkezdett hártyásodni a jég Amapola mögött. Érdekes dolog ez, a part felől kezd el nyomulni és lassan körbevesz minket, a hajó körül már egészen vastag néhány nap alatt, miközben előttünk 10 méterre esze ágában sincs befagyni. Pedig nem is folyik a víz, minden zsilip zárva, annyi csak a mozgás amit a szél csinál. Mégis ennyit számít. Szóval ma is angolszombatot tartottunk. Délelőtt kiadtam a parancsot, "Indulás kifelé ebben a szép időben!". Összecihelődtünk. Igazából kerékpározni szerettem volna, de "J" megmakacsolta magát, nem hajlandó jégen bringázni, így hát gyalog vágtunk neki, a még el se döntöttük merrefelének. Kimenve a kapun, átsétáltunk szembe, a zsiliphez, annak is a nagyduna felőli kapujához. És milyen jó, hogy az én drágám lebeszélt a bringáról! A lombjahullatta ártéri óriásfákon csodálatos madárvilágot figyelhettünk meg. A velünk szemben ujjszerűen  vízbe nyúló földnyelv a partról nem megközelíthető, lezárt tiltott terület és vízről se nagyon lehet idejutni, nincs kikötni mihez, szóval eszményi madárrezervátum. Tucatnyi szürkegém, kormoránból meg  ennek a többszöröse  szárítgatta, lebegtette szárnyait, nyújtogatta kígyónyakát a kopasz ágakon. Időnként egyik-másik nekiindult, tett néhány laza kört a levegőben, majd visszaült ugyanoda, esetleg másokat megzavarva másik ágra telepedett. Ez utóbbit a többiek nagy "kváááák-kvááák" kiáltozással helytelenítették. A gémek, a vitorlázórepülés mesterei megvetően nézték, amint a vadkacsák sűrűn csapkodva  nevetséges szárnyaikkal, húztak át a fák közt párosával és tűntek el a messzeségben. "J" a "járt utat járatlanért el ne hagyj" közmondás jegyében megindult volna visszafelé, de engem vonzott az ismeretlen, így rábeszéltem, hogy kövessük a hóban lévő keréknyomokat és menjünk tovább a parton kifelé. Sár nem volt sehol, keményre fagyott a talaj, a hó meg mindössze néhány centiméter, eszményi talaj a felfedező expedícióhoz. Hát a dupla, mélyen benyomódott  nehéz teherautó nyomait követve elsőre egy dupla aknafedélhez jutottunk, éles eszemmel azonnal "felfedeztem", hogy idáig jött a szarszippantós autó. Innen már csak emberi, és kutya, macska, meg fene tudja milyen állatok nyomai vezettek a part mentén, ezeket követve haladtunk tovább. Kikanyarodva a nagydunaág partjára egy kereszt állt a parton, koszorúval, mécsesekkel, virágokkal, rajta tábla névvel és hogy horgász volt aki itt lelte halálát. Reméljük csak csendben elaludt a botja mellett, kedvenc halfogó helyén és nem a vízbe fúlt...Vagy egy kilométert haladtunk a folyó mentén, szemben a Kopaszi gát épületei, mögöttük a Kelenföldi Erőmű kéménye, a függőlegesen felszálló fehér füstoszlop jelezte, semmi szél nem fúj. Rejtélyes sziklafalmaradványok szegélyezik néhány helyen a partot, elképzelni nem tudom mi célt szolgálhattak, leginkább katonákra gyanakszom, akiket valamiféle túlpartról jövő támadás megakadályozására vezényeltek erre az értelmetlen munkára...."Jönnek a ruszkik.. itt megállítjuk őket"...Édes Istenem kinek a jobb sorsra, alkotó munkára teremtett kezét sebezhették fel ezek a szikladarabok, hogy utána itt álljanak mementójául az emberi ostobaságnak? A part "elfogyott", összefüggő növényzetbe ütköztünk. Az idáig vezető ösvény célja alighanem az lehetett, amint a hellyel közzel felbukkanó szétfagyott beton kikötőcönkök jelezték, hogy valaha itt köthettek ki azok az uszályok, melyek a zsilipbe való behajózásra, vagy az ehhez szükséges vízszint emelkedésére vártak. Hja, valamikor volt még hajózás, ami mögött volt termelés, áruszállítás és működő ország. Most van gizgaz, ápolatlanság a parton és úgy általában. A lábnyomok is elkanyarodnak, követve a csapást, kijutottunk a csodás (és ezt most nagyon komolyan mondom, mert végre valami szép) délpesti szennyvíztisztítót övező betonútra. Kicsit aggódtam, hogy belefutunk valami zárt kapuba, aztán mehetünk visszafelé ugyanazon az úton, de szerencsénk van, rejtélyes, "színéből, szagából, érzetéből" honvédséginek gyanított épületeket kerülgetve (ajaj, hatalmas kutyaól a kapu mellett kívül {!!}, mellette nagy lábos amiből eszik, a méretek alapján jó nagy dög lehet, nálam meg semmi fegyver, megfogadom, soha többé nem indulok sétálni a finn tőröm nélkül) visszajutottunk a zsiliphez, ahonnan indultunk. Szép séta volt. Ebéd, alvás, hajón piszmogás, blogolás.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr382623634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AdSa 2011.01.30. 07:47:52

Az Earth-ön végignéztem a sétautatokat. A madarak végett lehet, hogy lecopyzom !
Az Amapolát azonban a Google még nem tette vízre !

harpi4 2011.01.30. 10:29:07

Vigyázz Tengerész! Az, hogy az utóbbi időben Dezső nem jelentkezett, nem jelenti a probléma végét. Bizonyára meggyászolta Dezsőné és a Dezsőke kimúlását, majd a gyász leteltével újra megnősült. A mézeshetek elmúltával bosszút lihegve törnek majd ellened. Ami pedig a Tom és Jerry aranyos egérfigurájától ellentétben nem annyira aranyos rágcsálóidat illet, nos azok most nem támadnak, de ha kitavaszodik és szaporodni kezdenek, nincs kizárva, hogy újból lerohannak.
Különben nem a "szákmenés" kapott el, hogy ennyit hozzászólok, de négy napja itthon senyvedek eu-i okokból, és így több az időm. Holnaptól már újból elkezdem a kapitalizmus építését, úgy, hogy nem fogok ennyit beledumálni a blogodba.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.01.30. 11:15:36

AdSa: Az is csoda, hogy egyáltalán rajta van! Olyan ritkán frissítik, hogy legutóbb amikor néztem még a régi, több éve lecserélt ponyva volt rajta (nem tudom ellenőrizni, mert a Google earth is lepusztult a nagy géptuningolásban, megpróbáltam újratölteni, de valami baja van vele, alighanem a 3GB havi penzum túllépése miatti lelassulásban nem tudja zabálni) és a sólya előtt is olyan hajó állt, ami már rég Ráckevén van. De azért ez így is egy csoda. Hogy látunk mindent "odafentről". Én még nagyon emlékszem arra, amikor elmentünk volna a Tiszára kajakkal, de nem tudtam térképet szerezni, mert katonailag titkosítva volt az a térkép, ami amúgy a háború előtt készült.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.01.30. 11:23:32

@harpi4: 1. Jobbulást az eu (európai:))okokból! 2.Csapdák folyamatosan kint vannak, nincs lanyhulás. 3."Szákmenés" jól hangzik, egy halakkal teli szák jutott először az eszembe és nagy halászléfőzés a bográcsban, de ha szájmenésed van az se baj! 4. A kapitalizmus építését ne vidd túlzásba, ha így mennek a dolgok tovább, hamarosan megint tele lesz a világ kommunistával, akik le akarnak majd számolni a kapitalizmust építő bolsevikokkal.
süti beállítások módosítása