Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Paduc: :) Utólag nem lesz gumis. (2024.09.13. 23:37) Csütörtök.
  • hitvantanyitto.blog.hu: Ezzel kapcsolatban: "viszont SEHOL, még itt a piacgazdaság és a pénz feltalálóinak szülőföldjén s... (2024.09.13. 12:22) Szerda.
  • A Tengerész: @whale: :) Vénségünkre! (2024.09.12. 21:44) Kedd.
  • A Tengerész: @sefotos: Sanyikám EZ IS AZ! Olyan amibe négy fajta SD kártyát is be lehet(ett) dugni. sandberg.hu... (2024.08.29. 23:05) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Műszaki: Az ötlet onnan jött, hogy kaptam ajándékba egy doboz datolyát és lett 50 magom. Tél meg ... (2024.08.29. 20:17) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2024.08.23. 07:38 :: A Tengerész

Az eleje a tegnapi blog hozzászólásokban olvasható, mert a hajóról írtam éjjel, ahol nem tudom szerkeszteni a blogot, csak a benti PC-n mint most. A lényeg, kidőlt a fa. Ez a látvány fogadott reggel 6 órakor a deckre kilépve.

455140620_909951647819883_7415118841537619420_n.jpg

455702102_1733527477401637_4612472790441818875_n.jpg

455712843_1938906759914498_2304817564895394115_n.jpg

Át kellett keljek rajta... olyasmi mint a fáramászás csak nagyjából vízszintesen. Küzdelmes volt a sűrűben és nem karmolásmentes ( a kiszáradt ágak törnek és szúrnak) de sikerült. Amennyire meg tudtam állapítani maga a stég kibírta, de a bejárat beszakadt.

455697012_411217038738354_791392220179656986_n.jpg

454795830_1045607569797127_3794612776066568024_n.jpg

Nem csoda, a robajból amit éjjel az ágyamban olvasgatva felfigyeltem, azonnal tudtam, hogy csak hiú remény volt, hogy lassan fog kidőlni a fa, sajnos ez a teher legalább két tonna lehet, nem csoda, hogy a stégbejáró megadta magát. A balra látható letakart 470-es remélhetőleg nem sérült, Amapola meg sértetlen....bár, lehet a járó korlátján Elvira ( aki nem olvasta korábban, ő a házőrző termetes keresztespókom) hálója azért megsérült, de ahogy őt ismerem holnapra kifoltozza.

455742691_425447717310376_7500844852268177104_n.jpg

Elkezdem gallyazni, hogy valamennyire képes legyek kijárni a hajóra amíg Engi Lajos favágóprofesszor (https://www.veszelyesfakivago.hu/ megérkezik a csapatával és megszabadít a nagyjától.

9:00 Gallyazok. ( a fotót SP csinálta)

gallyazok.jpg

J meg ordít, hogy azonnal hagyjam abba, mert agyon fog vágni a fa. Végül kompromisszum, Csónakkal fogok kijárni a hajóra aludni az Ervin stégjéről.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr6318471799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása