Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2023.12.02. 16:56 :: A Tengerész

Gyakorlatilag harmadik napja folyamatosan esik az eső. Ma reggel kivételesen volt egy pici szünet, de akkor is így nézett ki a világ. 

pict0012_6.JPG

pict0011_6.JPG

Nem lenne ezzel semmi baj..HA...nem vernének ki ebben a cudar időben a kutyáink. Mert ezekkel MENNI KELL. Napjában kétszer. Bár a tegnapi nap elblicceltem a reggeli sétát, a Szmájlival reggel kimentem az ajtóba, megmutattam neki, hogy szakad az eső, rámnézett, kérdeztem "ebben az időben akarsz te menni?" "Szó nélkül" visszafordult és leheveredett a helyére, BÁR, ahányszor mozdultam leült elém vigyázzülsébe, hogy hátha mégis. Délután lett egy kis szünet akkor elsuhantunk egyet menni. Ma kétszer megjártuk a "sarak útját". Utána béke van és pihi. Pucur láb és hasmosás (mert neki a pocsolyák addig érnek) után NANÁ, hogy J ágyában,

pict0009_4.JPG

Sz a szokásos helyén... ugye "az ember melegségre vágyik". ( https://videa.hu/.../orkeny-istvan-az-ember-melegsegre...)  


pict0010_3.JPG

Mert meleg az hálistennek van. ÉS, még meg se kezdtem az "igazi" tüzelő elfogyasztását, egyelőre még a ház előtt kivágott öreg fűzfával tüzelek, amit nyáron annyi fáradsággal felfűrészeltem és hasogattam. Nem a legjobb tüzelő, mert elég alacsony a fűtőértéke, ami a gyakorlatban annyit jelent hogy "nincs parazsa", de kimódoltam, hogy megtömöm az égésteret és amikor már lángol minden fa és kezd összeesni, megint rárakok amennyi csak befér. Ezt még egyszer megismétlem, ekkorra a cserépkályha rendesen beforrósodik és egy idő után a tűztér is megtelik "élő" parázzsal. Na ekkor kell lezárni a kályhaajtót. Szeretjük a házban a meleget, 25 °C van csúcsban a nappaliban, de sehol nem megy 22 alá. A hajón meg ahol alszom, még át se költöztem a hőszigetelt ajtós szalonba, még a nyári zsalus ajtós hálókabinban alszom, eddig a leghidegebb a +2 °C volt, aludni a "múmia" hálózsákban tökéletes, csak olvasni nem tudok elalvás előtt, mert lefagy a kezem.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr5518272387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása