Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2023.09.21. 00:00 :: A Tengerész

Szóval  Mljet sziget kiötő a vendéglő előtt. Reggeli fürdőzés a tengerben indulás előtt 9.-én szombaton.

20230909_083829_1.JPG

Rengeteg az apró, de még az olyan arasznyi, néha még annál is nagyobb hal a vízben. Előző este a gyerekek fogtak horoggal egy kis polipot is, szerintem vacsorára fel is tálalták. Én marhasültet ettem inkább. Nem vagyok oda  a tengeri herkentyűkért. Kivétel a saját sütésű tintahal, de arra 45 éve nem volt alkalmam.

20230909_083841.JPG

20230909_083847.JPG

Kivételesen vitorlát bontottunk, mert volt némi szél. Ez persze olyan "chartervitorlázás". Gy-t nem igazán lehet rávenni a grósz kigöngyölésére. Elég a génua. Nem mondom, szép méretes nagy darab, de grósz nélkül olyan esetlennek gondolom a hajót. Viszont kényelmes. Miután kreuzban motorozunk, bő szélben meg az a véleménye (van benne igazság) hogy a grósz csak kitakarja a fockot, hátszében meg fél a halztól, marad a génua. Mondjuk a hatásfoka jobb a grószénál ez kétségtelen, hajaz a régi latinvitorlákra, attól voltak a szaracén kalózok olyan eredményesek a keresztvitorlázatú, lassú, tompa és esetlen velencei koggékkal, karakkokkal szemben.

J kicsit fékezi a hajót a lábával.

20230909_110311.JPG

Kétségtelen nincs sok szelünk, ez az alanti képen látszik a génua állásán, szóval megkockáztathatnánk  a grósz használatát, de nem erőltetem, ha a főnök annyira utálja. Elvonul a kabinba ügyvédkedni, csak Ibolya marad kint a napon, én meg versenyezni kezdek egy másik hajóval, aki szintén egy génuával vitorlázik. Ráfújó, ráadásul ledöglőfélben lévő szél van a velünk párhuzamos Sipan sziget partjával, tipikusan ahogy a drága jó Pempő mondta "Kétezerig csak a délin!" ( ez ugyan itt pont északi) Ezért meghúzom a parti schlágot, az "ellenfél" ellenben kimegy a vízre. 

20230909_110330.JPG

A manővertől a partközelben erősödést várok. És szerencsém van, bejön a taktika. Egy óra múlva már alig látszik a másik hajó. Csapást vált, de már messze mögénk tud csak érkezi. Letérek a kijelölt rottáról

img_1157.PNG ( szólok azért Gy-nek, nincs kifogása) és Lopud szigetet a dubrovniki bejárat előtt balról kerülöm,

nevtelen_1.png

jobbról hagyva el a világítótornyot, figyelve a vízmélységet, mert igen világos színű a víz a toronyláb közelében, ami sekély vízre mutat.

Kicsit rosszul lehet látni sárgával a végleges tracket de itt van

img_1158.PNG

 

Befelé a dubrovniki csőbe, egy óriás jön szembe, tisztességes távolságban kerülöm.

20230909_143911.JPG

20230909_143959.JPG

20230909_144021.JPG

Érkezés a Marina Frappába.

20230909_153818.JPG

Itt minden van mi szem szájnak..... szóval vitorlázónak ingere, tehát tiszta zuhany és WC, csak a part rohadt magas, a járó olyan meredek, hogy apálykor este amikor amúgy is rosszul látok, szóval az egyensúlyproblémáim fokozottan jelentkeznek, majd frászt kapok amíg beimbolygok a hajóra a járón. De MÉG nem esek vízbe. Idén még nem... ezért voltam itt utoljára.

20230909_153827.JPG

Este gyaloglunk és buszozunk a városba egy sétára. Dubrovnik csodahely, de már jártam itt és bevallom én már nem ájulok el a mediterrán óvárosoktól, mert igazából mind egyforma.

20230909_202754.JPG

Majdnem olyan vagyok mint ifjúkorom öreg tengerészei, akiket a világ legcsodálatosabb helyein is csak a kocsmák érdekelték, csak mi megmindenütt a fagyizókat keressük. Ebből a szempontból unortodox tengerész vagyok, bár Gy kapitánynál rászoktunk a manőverrumra, de amint hazaértünk, már le is szoktunk róla.

20230909_205022.JPG

20230909_210813.JPG

Folyt. köv. holnap.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr8918217917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása