Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2023.08.12. 23:50 :: A Tengerész

Mozgalmasan alakult a mai nap. Először is jó érzéssel állapítom meg, hogy ha igaz az a korábbi megrögzött véleményem, hogy az ember optimistakén születik és pesszimistaként hal meg, akkor még sokáig (vagy legalább még egy jó darabig) fogok élni.

De előreszaladtam. J azzal indított, hogy ő már reggel fél nyolckor piacra megy a szomszédokkal autóval. Amikor hazajött megpakolva leveszöldséggel és még fogalmam sincs mivel, közölte, hogy viszont dinnyét, amiért ment nem vett, mert nem bírta volna az autóig elcipelni. Meg pénz se volt nála elég, merthogy ő mindent bankkártyával vásárol, az meg a piacon nem játszik. Na mondom, akkor leengedem a munkacsónakot és irány a piac, mert dinnye az kell. Csónakkal nálunk nagyon kellemes piacozni, különösen az olyan könnyűvel mint az enyém, az ember csak odamegy az árushoz, kihúzza a partra a csónak orrát, kiköti  egy lámpaoszlophoz, vagy fához, pad lábához, megveszi ami kell, aztán berakja a ladikba. Na EZ ma egy kicsit komplikáltabbra sikerült. Hozzáteszem, hogy idén most használtam a kis csónakot először motorral, csak motor nélkül hinaraztam a múltkorjában vele. Indulás ellőtt belekukkantottam a benzintankba ( a kis 2.2-es Suzuki belső tankos) és OPTIMISTÁN úgy ítéltem meg, hogy elegendő benzin van benne. Pedig ha koromnak megfelelően pesszimista vagyok, akkor eszembe kellett volna jutni, hogy a stégre akasztott motor álláshelyzete más mint a fartükrön, ahol a benzin elfolyik a tank másik végébe, szóval amikor úgy látszik, hogy a tank még félig van, akkor valójában már csak kevés van benne. Kicsit nehezen indult a motor, de mondom OPTIMISTÁN, "hát vagy fél éve nem járt, majd kiegyenesedik". Na kocogunk, de mindig lefullad, de szivatóval egy rántásra újra indul... majd csak kiegyenesedik. De NEM. Jóval félút után, már közel a piac, végképp leáll. Ekkor esik le az ok, belenézek a tankba, SEMMI benzin. Mindig van nálam tartalék benzin....kivéve most, mert a hinarazáshoz mindent kipakoltam a csónakból, ne legyen láb alatt, szóval MOST nincs benzin egy csepp se. Szerencsére erős váram nekem a Sári Pista, ő félúton lakik a piac felé, telefon, kéne egy liter benzin, kérdi tiszta vagy keverék, mondom keverék, van, megyek érte. J-t kiültettem a csónak orrába, én beültem középre, így az a fél deci ami a tankban lehetett odafolyt még a benzincsapba, megindult vele a motor, de az utolsó 300 métert már egypárevezővel tettük meg, mert tényleg porszáraz lett a tank.

Innentől vaj minden, kivéve a dinnye árát, 300 Ft kilója, mondtam ha elviszem mindkettőt enged e az árból, lealkudtam 280-ra, így fizettem a két dinnyéért 5150 Ft-ot, már meg se lepődöm az árakon, így mulat egy magyar nyugger. J- nek még eszébe jut, hogy vesz fehér hagymát, meg fokhagymát, utóbbi nagyon fogy mert teljesen rászoktam a fokhagymazabálásra amióta megtudtam, hogy a rák legnagyobb ellenszere (azt, hogy rendkívül sikeres antibakteriális szer már régebben is tudtam), különben meg mindig is szerettem, amióta meg a csókos számat már csak evésre használom, mert a hangszálamat is elműtötték, még a beszéd se igazán megy, nincs jelentősége a fokhagymaillatnak.

Na hazacsolnakáztunk immáron gond nélkül és jött a lényeg, a tyúkól projekt befejezése. A megintcsak OPTIMISTÁN egy napos munkának becsült tojóláda elkészítése pont egy munkahétig tartott. Tegnap délután még felzsanéroztam, ráfeszítettem és felszegeltem kárpitosszegekkel a tetejére a kamionponyva esővédő burkolatot, lefestettem, majd felcsavaroztam a vasalatokat, szóval mára már csak a felfüggesztés maradt. Délutánra bevertem az utolsó, a saját MEO-m által szükségesnek ítélt szöget is a hátfalba.

pict0365.JPG

Maga a tojófészek így néz ki.

pict0359.JPG

pict0358.JPG

boltíves átjáró a hálóhelyről

pict0360.JPG

rugalmas Polifoam tömítés a lecsukható tető pereme alatt, a kettős OSB fal és tető közt Hungarocell őrlemény hőszigetelés (a 8 évvel ezelőtti hőszigetelő betonozás maradéka) 

pict0361.JPG

a padmalyon Icukától a Fábián Sanyi hagyatékából származó PVC borítás, így kerek a projekt.

Ja, nem mutattam még az 50-es PVC csőból készült esőcsatornát, a 2 m2-es tetőre remekül bevált. Az utolsó fél méter már nincs félbevágva és eldobja a vizet a tojóládán túlra.

pict0362.JPG

A jószágok a baromfiudvarban, akik idáig, mint például a szürke pulyka rosszalló rikácsolással, vagy mint Lujza az emu tolakodó kíváncsiskodással vették tudomásul nem odavaló, szokatlan zavargásomat, végre lenyugodhatnak, Lujza például boldogan feredőzik a medencéjében.

 https://www.youtube.com/shorts/pLDpa7x38o4

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr9918192085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása