Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm. Sokmindent csináltam...vagy legalábbis TÖBB mindent. De bármit is, mindig igye... (2024.05.07. 22:46) Kedd.
  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.

Linkblog

Vasárnap.

2023.07.09. 12:35 :: A Tengerész

Meg is lett a kötélcsere még estve előtt. Kicsit tartottam ettől a melótól, és nem ok nélkül. A rengeteg kagylótól elnehezedett és ami ennél még rosszabb volt az ujjaimat több helyen összevagdaló apró kagylók miatt nem volt egyszerű leszedni a víz alatt hozzá csatlakozó kikötőkötélről. Végülis a csomó oldhatatlan volt, pedig kalapáccsal vertem le róla a kagylók nagyrészét. De hát mindez a vízen csónakban a tűző napon elég szenvedéses volt. Mindent mindenhez megkötöttem, mert ha elszabadul és beesik a vízbe a horgonyhoz menő vég, ismételhetem a kajtatást a víz alatt, amit a Tquila bójaláncának keresésekor alaposan megutáltam. J-t kiültettem napszemüvegben szalmakalapban a deckre, hogy ne kelljen oda-vissza ingáznom a csomópont és a hajó közt, nem is ment volna, mert egyrészt a 18-as drótkötelet kifelé engedni kellett, az ideiglenes horgonykötelet meg húzni, másrészt ha már egyszer bent volt a dögnehéz, vastagon kagylókkal borított csomópont megkötve a csónakban, semmi kedvem nem volt mégegyszer leengedni a fenékre, BÁR ki is bójáztam biztos ami biztos. Szóval szervezni kellett a melót. Jól kidöglöttem, de 6 órára már csak az elpakolás volt hátra. Azt mára hagytam. 

Amit meg kell oldjak valahogy. Hogy rögzítem a kikötőbikára a drótkötelet? (ami a képen felfelé meg kötél az a Tequila jobboldali orrkötele)

pict0323.JPG

Mert a bikát arra csináltam, hogy a perlon kötelet kössem rá, a 18-as dróthoz nem igazán alkalmas. Gyerekkoromban amikor a Dunán még gyönyörű termes gőzösökön sétahajóztunk, azokon volt ... sajnos a nevét nem tudom, de olyan kurblis kötélstopper szerkezet aminek a talpában lévő quasi satupofák közt átszaladt a drótkötél és a kurblival meg lehetett szorítani  a kötél megtörése nélkül. Azóta se láttam ilyet. Na ki fogok találni valami hasonlót ide. Addig így oldottam meg.

pict0324.JPG

A balra elmenő perlon kötéllel mint egy quasi csigasorral feszítettem meg drótkötelet két a deckbe hegesztett szemhez.

Így néz ki a korábbi kötél, pedig a nagyja kagylót már levertem, letapostam róla.

pict0325.JPG

Ezért kellett cserélni.

pict0326.JPG

Ma mindent elpakoltam és pihenni fogok.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr5718162546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása