Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2023.06.16. 22:41 :: A Tengerész

Kipróbáltuk SP frissen elkészült új csónakját. Pityu hatalmas fejlődésen ment át amióta ismerem. Kezdetben az ajándékba kapott, néha elsüllyedt rozoga ladikokat tatarozta ki kevésbé rozogává és mindenféle hitvány, bontóból mentett motorokkal felszerelve kölcsönözte őket. Ezzel egészítette ki szerény rokkantnyugdíját. De a keresményét nem élte fel, nem herdálta el, hanem folyamatosan befektette az eszközállománya korszerűsítésére. Mostanra saját sablont készített amiből ez az első csónak ami kikerült. Ez már mindennel fel van szerelve, ami csak kell. Vége a gányolásnak, igazi profimunka, gratuláltam is neki.

Beugrottunk a városba popszegecsért a barkácsboltba, meg a pékhez, meg a henteshez kajáért ha már ott voltunk, és közbe én próbálgattam az új technikát. Ezt az útvonalat rögzítette a zsebemben a GPS.

sp_csonakproba.png

Kicsit szabálytalan voltam, de hát ki kellett próbálni mit tud az új csónak, nos a maximális sebesség 40km/h volt egy 20 LE-s Honda motorral, de persze nem ennyivel közlekedtünk, a próba után visszavettem a sebességet az engedélyezett 15 km/h alá.

Valami miatt nem fogadja be a blog a videót, itt megtekinthető: https://www.youtube.com/shorts/uu-P3DIFCZ0

Ne ennyit a szórakozásról, jött a meló. Úgy kezdődött, hogy tegnap délben felhívott a kereskedő Szlovákiából, hogy küldheti e a téli tüzelőt amit megrendeltem nála, mert most pont van errefelé fuvarja. Mondtam neki "nosza küldje"!  Meg is jött a furgon, a sofőrrel ketten kidobáltuk egy negyed óra alatt. Aggasztott hogy a meteorológia esőt mondott délutánra, de szerencsére nem lett belőle semmi, mindenesetre az "esernyő" ( a kocsibeálló) alá raktuk raklapra, hogy ha később esne is, ne ázzon már el, lógott a nyelvem a végére, pedig én csak egyesével hordtam a 10 kilós csomagokat nem kettesével mit a legény, de hát ő fele annyi idős volt mint én. Egy raklap fabrikettet rendeltem és egy raklap tőzegbrikettet. Mindegyik 10 mázsa. Így néznek ki.

Ez a fabrikett,

20230616_122303.jpg

ez meg a tőzeg.

20230616_122312.jpg

Tőzegbrikettel még nem tüzeltem soha, azt mondta a kereskedő, hogy fele-fele arányban javasolja cserépkályhába a fabrikettel. A fűtőértéke nagyjából azonos a kettőnek.

Ezzel le is zártam a tegnapi napot, ma nekiálltam az "esernyő" alól betalicskázni a tornácra.

20230616_122253.jpg

Úgy gondoltam, hogy több napig fogom csinálni, beosztva az erőmet amit kicsit igénybe vett az előző napi sietős pakolás, de aztán "felfújtam a pofámat" és estére bent volt az egész a tornácon elpakolva vagy 2,5 méter magasan, hogy elférjen. Elfáradtam, de nem zsibbasztóan. Úgy tűnik javult a kondícióm, ami miatt aggódtam még nemrég.

A lényeg, hogy két télre való tüzelő elraktározva. Van keményfa felvágva több évvel korábbról maradék, fabrikett szintén több évről és a mostani két tonnányi, és akkor még ott van a "hangyás" fűzfa a kapubejáró mellett amit az utcán kidőlt fából mentettem és baltáztam fel elszántan, ez a vastartalék, az is elég vagy két hónapra, summa summárum ennyivel 80 éves koromig levan a gond a téli tüzelőről, ennél hosszabb távra e pillanatban nem tervezek.

Balra a vitorlák a falon, alattuk még némi feldolgozásra váró rendetlenség, a plafonon árbocok,  jobbra meg a két évi megnyugtató tüzelő.

pict0309.JPG

pict0313.JPG

Tájkép csata után.

pict0311.JPG

Abba a nyugágyba heveredtem le lábamat felrakva a kukázott zsúrkocsira (amiből gyújtós lesz, bár J erősen helyteleníti) és immáron lenyugodva gyönyörködtem a víztükör felett lenyugvó napban.

Ha segíteni nem is segít, de legalább folyamatosan útban van a hűséges, ragaszkodó jószág.

pict0310.JPG

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr2418147908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoarden 2023.06.17. 19:17:08

Jó érzés ha az embernek be van tárolva ez-az pl. a tüzelő. Örulok ha több az erő a jelek szerint.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2023.06.18. 08:23:36

@Zoarden: Köszönöm. Valóban megnyugtató érzés.
süti beállítások módosítása