Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • solidarity1: Ezt írd be a keresőbe: site:amapola.blog.hu korcsolyázás (2024.12.23. 18:24) Hétfő.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.

Linkblog

Péntek.

2023.04.21. 20:03 :: A Tengerész

Harmadik napja vágom a fát. Mit mondjak.... nem megy könnyen. Ma technikát váltottam. Tegnap és tegnapelőtt erőltettem a munkát. Hogy muszáj a szervezetnek engedelmeskedni. Hozzászokik. Nem igazán vált be. Három órát bírtam, de remegett kezem, lábam. Ma viszont kivittem egy nyugágyat a munkahely mellé, egy fél órát dolgoztam, 10-15 percet pihentem. (Azokat a kiodvasodott törzseket a hátam mögött ma elvitte az önkormányzati brigád, bár csábító volt a bennük lévő faanyag megmentése, de meghaladta volna az erőmet és a rendelkezésemre álló eszközeim adta lehetőségeket. Tapasztalatom szerint ez a "beles" fa valami miatt eszi a fűrészláncot, egy nap egy reszelés.)

pict0259_1.JPG

Egyrészt kevésbé fárasztó, másrészt így bírom négy órát is, anélkül hogy a végkimerülés kerülgetne. Nem mondom, hogy nem fáradok el a végére, de egy óra pihenés után nincs az az ólmos fáradtság, csak egy olyan, akár kellemesnek is mondható, mint egy edzés után. Ami szignifikáns és tagadhatatlan, emelni kevesebbet bírok mint néhány évvel korábban, tehát gyengülök. Olyan rönkök, amiket korábban könnyedén raktam volna fel a bakra, most csak erőfeszítéssel mennek. De megy és ez a lényeg....MÉG megy. Ami a kimerítő, a csomós anyag baltázása. Nem tudok akkorát sújtani mint régen és a harmadik-negyedik csapás után meg kell állni lihegni. Ha különösen nehéz, bizony lerakom és ledőlök a nyugágyba 5-10 percre. Hát így. De a héten végzek reményeim szerint.

J utál fényképezni, de ha mégis ráveszem, hogy csináljon rólam képet a blogba, azonnal elmegy virágokat fényképezni.

pict0260_1.JPG

pict0261_1.JPG

pict0262_1.JPG

Jó kis ápolatlan dzsungel, de én pont ilyennek szeretem.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr2418107812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Advocatus Diaboli 2023.04.21. 20:24:51

Ez nem ápolatlan dzsungel, hanem egy "sünbarát" kert.

littke 2023.04.21. 23:51:58

Nos ez tényleg nehéz munka már nem való neked.
Plusz, gondolom fűteni akarsz vele, ami sok légkárosodást okoz.
A nyugágyban ülni viszont az egeészséges ebben a korban.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2023.04.22. 07:43:49

@Advocatus Diaboli: Például!
@littke: Sajnos minden fűtés légkárosodást okoz. Ha villannyal fűtesz akkor az erőműben annak előállítsa okoz valamiféle környezeti károsodást. A száraz fával való fűtés viszont csak ugyanazokat az anyagokat juttatja a levegőbe amik a fa természetes "elmúlása" során kerülnek a levegőbe, kétségtelen a fűtés során koncentráltabban. Kétségtelen a hajón jártam el a legkörnyezettudatosabban, amikor egész télen fűtetlen kabinban aludtam egy -5 °C -ig alkalmas hálózsákban. De hát ez rendszer szinten... mondjuk hálózsákban zuhanyozás hideg vízzel, nem működik.

littke 2023.04.22. 15:15:04

@A Tengerész: Nos en arrol beszelek, hogy a keszulek ahol az eges lezajlik, es annak hatasfoka az ami szamit, nem csak maga a tuzeloanyag. Tipikusan a hazi kalyhak, nem versenyeznek az uj ipariakkal. Eppen ezert sok orszag betiltotta oket avagy szabalyozza miket lehet eladni a piacon.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2023.04.22. 16:34:29

@littke: Cserépkályhával tüzelünk a házban. Ennek a hatásfoka 80 %. Persze odafigyelést igényel és csak száraz fával szabad benne tüzelni ezért szárítom a fát évekig. Ennél a legkorszerűbb, de még nem kondenzációs kazánok hatásfoka legfeljebb csak 5-10 %-al nagyobb.

littke 2023.04.22. 18:49:56

Na ja. De nemcsak a hatásfokról van szó. Ha tudsz angolul: www.canada.ca/en/health-canada/services/air-quality/indoor-air-contaminants/avoid-wood-smoke.html

Mindenesetre, ha egy városban mindenki fatüzelést használna, nagy lenne a légszennyeződés.
süti beállítások módosítása