Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • KAMA3: No csak vigyázva ezzel a bemondásra elhisszük, hogy oltva volt az eb. Mikor engem harapott meg egy... (2024.11.25. 17:08) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Szerda.

2023.04.19. 14:26 :: A Tengerész

Tegnap rohadt nagy meló volt, ami viszont jó volt benne, hogy nem én csináltam, de még a nézésében is elfáradtam. Úgy kezdődött, hogy egy olyan hónapja J-nek feltűnt, hogy egyik nagy fűzfa a parton, aminek a tövénél levert cölöphöz megy Amapola baloldali orrkötele, hosszában meghasadt. A hasadékon át vagy egy méterre be tudtam dugni keresztbe a kutyasétáltató botomat, szóval a fának a teljes közepe alighanem kirohadt. Ez veszélyes, mert egy viharban bármikor kidőlhet a fa, rádőlhet akár a szomszéd stégjére, akár a hajóra. Múlt hónap 22-én bejelentettem a jegyzőnek, aki példás gyorsasággal intézkedett (ja kérem a mi városunkban így mennek a dolgok), egyrészt már másnap válaszolt, hogy a beküldött videóm alapján (ahogy bedugom a botom a fába) átszólt a műszaki osztálynak, hamarosan meg is jelent a favágó felmérni a munkát, mert annak alapján tud árajánlatot adni a városnak. Viszont a favágónak sok dolga van, jelezte, hogy majd jön, de a fának nem volt türelme megvárni míg kivágják, olyan fáradt volt (ezt kezdem ismerni tapasztalatból), hogy a múlt hét vasárnapról hétfőre virradó éjszaka kidőlt magától. Este még állt, reggel már feküdt a lombja a vízben, meg Amapola orrán, szerencsére csak a vékony ágakkal, a szomszéd stégjéhez meg alig ért hozzá, a víz felőli vastag ágak mind a hajó és a stég közé, a vízbe a fenékbe fúródtak, ezzel stabilizálva a fát a további kidőlés ellen, a többi vastag ág meg a hajó és a stég fölé magasodott  úgy, hogy nincs anyagi kár.

pict0213.JPG

pict0215_1.JPG

pict0210_1.JPG

Pedig semmi szél nem volt éjszaka, valami lassított felvétel szerűen dőlhetett ki ahogy egymás után szakadtak fel a talajból a gyökerei,

pict0208_1.JPG

hogy még csak fel sem ébredtem rá, pedig ott aludtam a hajóban.

Na újabb Email a jegyzőnek, hogy immáron nem kivágni, hanem kármentesíteni kell a helyszínt, biztos ami biztos kiraktam egy fényvisszaverő "bóját",

pict0216_1.JPG

nehogy ha valaki megszokásból vezet beessen a lukba (nota bene  a kukások hétfőn be is lökték a bóját a gödörbe) és példás gyorsasággal meg is jelent a favágó csapat tegnap.

engi_lajos1.jpg

Megérdemlik, hogy reklámot csináljak nekik mert elképesztően felkészült csapat volt. Csak azért nem használom a "profi" terminus technicust rájuk, mert akik ismernek tudják, hogy mostanra így már csakis azokat a kókler megélhetési gányolókat hívom, akiknek immáron, hogy a szakemberek nagy sebességgel áramlanak ki nyugat felé  az országból, se szeri, se száma és kizárólag a kuncsaft lehúzásából élnek, Nos Engi Lajos csapata minden szempontból felüdülés volt.

Először a felfelé meredező ágak kerültek lebontásra. A vékonyabb ágak mentek a darálóba, a vastagokat méteres darabokra vágva lerakták, ezeket megkaptam téli tüzelőnek. A fűzfának nem túl magas a fűtőértéke, de hát ajándék fának ne nézd a megazsúlját! 

pict0217_1.JPG

pict0218.JPG

pict0219.JPG

pict0221_1.JPG

pict0225.JPG

pict0226.JPG

pict0227_2.JPG

pict0236_1.JPG

Mindenki használta az előírásos munkavédelmi felszereléseket, volt elegendő szerszámuk mindenhez ( azért a négyágú fentőt kölcsönadtam nekik a kötéllel a vízből kihúzgálni az ágakat, mert ahhoz kevés volt a két vasvillájuk, meg a hosszúnyelű csáklyájuk), a gépeik mindenből minőségi és égett a kezük alatt a munka, higgyétek el értek hozzá, vezényeltem eleget embereket, hogy fel tudjam mérni milyen egy csapat. A vége felé jött azonban a gond, kiderült, hogy egy tőkés réce pont ennek a fának az odvát nézte ki magának költőhelynek és ott ült bent még az se zavarta, hogy kidől vele a fa és az sem amikor már javában fűrészelték felette az ágakat. Mit tegyünk szegény jószággal? J-vel kihoztuk a macskaketrecet, meg egy lavórt, az volt a tervünk, hogy az anyát berajuk a ketrecbe, a fészket a tojásokkal meg a lavórba és áttelepítjük a Balabán csatorna menti nádasba. De sajnos mire hozzákészültünk, egy nagy reccsenés megijesztette a kacsát és kiröppent az odúból (bekarikázva).

pict0244-1.jpg

Ugye a favágóknak az volt az utasításuk, hogy el kell tüntetni a fát.....ezt én nem anullálhatom. Viszont a fatörzs immáron nem jelent veszélyt semmire, a gödör az út szélén a sok darutalpalástól betemetődött, mért ne lehetne megvárni a további munkával amíg kiröppennek a kiskacsák? Telefon a polgármesternek, vázolom a szituációt, épp erre autózik, mondja itt van három perc múlva. Eredmény, fatörzs, fészek marad, favágók szedelődzködnek,

pict0246.JPG

pict0249.JPG

pict0247.JPG

elbúcsúzunk, abban maradunk Engi Lajossal, hogy ha visszajön a kacsamama és ha kiröppennek a fiókák, hívom őt telefonon és befejezik a fatörzs kivágását. Már csak az a kérdés visszajön e a mama. 

HEPIEND! Délután 16:30 

pict0250.JPG

Ez meg ma reggel készült. Már jóba vagyunk, tudja, hogy tőlem nem kell félnie, J meg elhíresztelte utcaszerte, hogy mindenki tartsa féken a kutyáit, ha erre sétáltat, mert így, hogy talajközelre dőlt az odú, könnyen elérhető.

pict0253_1.JPG

Ma reggel kireszeltem a láncfűrészt és nekiálltam az ágfákat karvastagságtól derékvastagságig felvágni meg baltázni kályhaajtó méretre, de három óra alatt úgy elfáradtam, hogy abba kellett hagyjam. Ellustultam, elgyengültem a téli tespedésben, de remélem mire végére jutok a halomnak regenerálódom.

pict0252.JPG

pict0256.JPG

pict0255_1.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr5518105980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása