Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm. Sokmindent csináltam...vagy legalábbis TÖBB mindent. De bármit is, mindig igye... (2024.05.07. 22:46) Kedd.
  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.

Linkblog

Péntek.

2022.11.25. 17:50 :: A Tengerész

VÉGRE több nap után megint látszott a Nap reggel 7:08-kor.

20221125_070730093.jpg

Mindjárt vidámabban indultam "munkába". Az asztal elkészülte után azonnal nekiláttam a gépkocsibeállónak. Szerda hajnalban a teherautó meghozta az 1 m3 sódert ami a talaja lesz. Én nem betonozok ha nem muszáj.  A sódert leterített ponyvára boríttattam és még le is takartam, hogy ne essen rá két napig az eső, meg ne hulljon tele a felette lévő fűzfa leveleivel, mert azért a járófelület minimális betonozása is lesz a munkaasztal mellett, szóval a sóder arra is kell, nemcsak feltöltésre. SP-től kértem még egy talicskát a magamé mellé, meg egy nagylukú rostát és a sódert osztályozom, a nagyobbacska "kulé" kavicsokat terítem alulra és a rostált aprószeművel simítom, majd ledöngölöm a talajt, erre áll majd be az autó. A szomszéd cementlapoz, betonoz sok napja két 3 méteres keréknyomot ugyanilyen célból, én nem gondolok ekkora feneket keríteni a dolognak.

Szerdán sajnos egész nap esett az eső, de kedden előtte való nap úgyis annyira elfáradtam, hogy nem ártott egy teljes nap pihenés, a nap további részét nagyjából átaludtam. De tegnap, csütörtökön belevágtam. A technika az, hogy felkapartam a talaj felső laza rétegét kapával és kitalicskáztam az utcára ahol a Dunaparton megsuvadt a talaj és mindig aggódva álltam meg rajta autóval, J meg frászba volt, hogy becsúszunk a vízbe és feltöltöttem a "parkolóhelyet", a tetejére érett humuszt terítettem, ott fű lesz. Ma meg begurítottam húsz talicska sódert és szétrostáltam. Jól elfáradtam. A rekordom amikor a balatoni házat építettem egy nap 130 púpozott talicska (ráadásul vizes) agyagos föld trógerolása volt alapba, de akkor 45 éves voltam, most 20 féligrakott talicska éppen elég volt, de egyrészt az régen volt, másrészt most a rostálás miatt nem lehetett tele rakni a talicskát, mert akkor nem fér el az anyag majd az üres talicskában a rosta alatt amibe lapátoltam. Hatalmasat aludtam utána, aztán már sötétben  indultam a szokásos sétára a kutyákkal egyedül, mert J meg kertészkedett és megcsúszott az ebédfőzéssel, az imént "ebédeltünk" 17 óra után. Nagyon eredményes nap volt, gyönyörű verőfényes, szinte meleg időben.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr817987652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása