Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2022.07.29. 22:35 :: A Tengerész

Tegnap felavattuk a Sári Pista új csónakját. A neve "Zsófia".  Kicsit macerás volt a vízretétel, mert az utca végében lévő sólyánál nem volt annyi víz, hogy leússzon a sólyakocsiról, át kellett húzni a lacházaira. Még itt se volt könnyű lemasszírozni róla, de a végén csak sikerült. SP sikeresen képezte át magát eredeti szakmájából kőművesből előbb roncsladik felújítóvá, mostanra meg csónaképítővé. Úgy kezdte, hogy kidobott ladikokat reparált úszóképessé, azokat kölcsönözte rokkantnyugdíjas vállalkozóként, majd egyre jobb és jobb csónakokat vásárolt és mostanra eljutott a saját építéshez. A test keményhabból készült, amit kívülről és belülről üvegszálas poliészterrel laminált. Amikor még csak bakokon állt negyedkészen lefelé fordítva, megkritizáltam, hogy nem rakott bele ormót (szóval ormótlan), de így készen egész pofásra sikerült. Igazi "kölcsönzős" csónak, tehát bitang erős, nincs belőle az anyag kispórolva, lapos a feneke, széles a teste, ezért roppant stabil,  senki nem kap frászt amikor beszáll, mert mégcsak meg se billen, 12 személy beleülhet, meg se kottyan neki akár ha mindenki egy oldalon van akkor se borul fel, nagyon jó ötlet volt az is (pedig elsőre arra is csóváltam a fejem), hogy nincsenek keresztben padok, így könnyebb a mozgás benne, ettől ugyan elvileg kevésbé merev a test, mert keresztirányban nincs merevítve, de a dupla fenék a jelentős bedolgozott anyaggal ezt pótolja. Szeretni fogják a kuncsaftok a praktikussága miatt, csak gratulálni tudok Pityu kapitánynak akit immáron megillet a tisztség ez a sapkáján is látszik.

a_zsofia_3.jpg

Az "ötlovas" kis motorral vollgázzal, kilenc személlyel 10,5 km/h volt a sebessége, de felesleges ennyivel húzatni (más kérdés hogy a kölcsönzős kuncsaftok erre lesznek e tekintettel), mert csak benzint zabál többet, negyedgázon is megy 8-al, ami sétálni untig elég. 

És a nyugdíjas geng elszabadult!

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr3917893797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása