Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • solidarity1: Ezt írd be a keresőbe: site:amapola.blog.hu korcsolyázás (2024.12.23. 18:24) Hétfő.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.

Linkblog

Szerda.

2022.07.13. 08:07 :: A Tengerész

Reméljük boldog lesz ott ahol társaságban lesz, mert az örökké izgő-mozgó jószág itt a szomszédban a ház körül gyakorlatilag lekötött egy embert, akit miután társának tekint, folyamatosan "foglalkoztatott". Ráadásul, bár ivartalanítva (és chipezve) lett, ő mégse egy kutya, amit évezredeken keresztül domesztikált az ember, hanem egy valódi vadállat, bár rendkívül barátságos, tehát hajlandó az ember kutyaként tekinteni rá, de meg fog nőni alkalmasint százkilósnál is nagyobbra és lesznek hatalmas veszélyes agyarai, szóval körültekintőnek kell lenni a tartásával. Miután a "viszavadítása" ilyen szocializáció után reménytelen, bekerült az ELTE Etológiai Tanszék kutatási programjába is.

Más. Tüntetnek a "KATA"-ások.  AZ, hogy (az EU-nak éppen ígérgetett vérszegény, sovány négy "engedmény" egyik pontjának, a társadalmi egyeztetések megvalósításának plasztikus cáfolataként) egy nap alatt zavarta át a kontárkormány ezt a százezreket egzisztenciálisan érintő törvényt a parlamenten, bizonyítja, hogy az egész ígérgetés Brüsszel felé csak köntörfal, egy pillanatig se gondolták komolyan. Az egész csak cigánykodás a pénzeknek Európa élhetőbb felének polgárai zsebéből való kiéneklése érdekében.

Nagyon kíváncsi vagyok mi lesz a dolgok (mind az EU pénzek, mind a KATA ügy) vége. Április 3.-a óta nem fűzök különösebb vérmes reményeket a bolsevik kontárkormány megbuktatásához, a többségi jobbágy szavazatával  bebizonyította, hogy nem része a szabadságpárti demokrata Európának, király alatt akar élni alattvalóként, de érdekes lesz mire jut az a vékony, valóban "polgári" -ként leírható réteg, aminek most a KATA adórend megváltoztatásával kihúzták a saját és gyerekei szájából a falatot.

Mert ezt a fajta adózást azok a valódi polgárok választották, igaz többnyire egzisztenciális kényszerből, akiknek munkahelye a kapitalizmus farkastörvényei okán megszűnt. Ők, ellentétben a Fidesz és felszopópártja a KDNP törzsszavazóival, akik vagy nyugdíjasok akiket az állam etet direktben megvásárolva szavazatukat, vagy határon túli haszonlesők, vagy közmunkából, segélyből élő, tehát uralkodói kegytől függő állami eltartottak, VALÓDI öngondoskodók, akiknek szemfüles módon kell a munkaerőpiacon megélniük. A KATA rendszer amúgy idáig se volt jó, de jobb híján ez a réteg kénytelen volt elfogadni és szabályai szerint berendezni az életét. Mert például az alacsonyra szabott jövedelemszint miatt aki ezt választotta, nem is reménykedhetett benne, hogy élhető nyugdíja lesz MAJD ha sikerül megélnie az egyre távolodó nyugdíjkorhatárt, tehát igyekezett megtakarítani valamit öreg napjaira, elfogadva azt a kényszert, hogy NEKI már nem lesz állami nyugdíja. Most, hogy nem jön az EU pénz ami lélegeztetőgépen tartja Orbán Viktor rendszerét, a nemzetvezető keresztapa kihasználva, hogy egy ránézésre is bumburnyák szaniteráru kereskedő vezeti a vállalkozói kamarát, aki úgy gondolja, hogy elég ha a tevékenysége a vállalkozókon való élősködésben merül ki, letolt egy ilyen törvényt a cselédparlamentje torkán. Érdekes lesz figyelni, hogy mire megy a rendszer egy olyan réteg bedarálásával, mely nem a szokásos bornírt birka alattvaló, hanem a folyamatos piacon való megélésben tréningezett gondolkodó. Márpedig hogy az állami szinten eltartottak szavazata biztosítható legyen, VALKIKET muszáj Orbánnak fosztogatni, ha  Európa Lajtán túl élő polgárai továbbra se lesznek hajlandók a rendszerét finanszírozni. Persze ELVILEG lehetséges lenne egy gazdaságilag ütőképes államot üzemeltetni, amiben a befolyó adó eltartja az államot és a működő gazdaság biztosítja az adófizető polgároknak a megélhetést, de az erre kapott felzárkóztatási pénzeket a pofázáson kívül SEMMI máshoz nem értő Orbán Viktor és vazallusai az elmúlt 12 év alatt elherdálták és ellopták. És itt mégcsak nem is azt mondom, hogy "ha az ellenzék lett volna kormányon" akkor másképp történt volna, mert a "volna", a "lenne" se nem tény, se nem bizonyíték, a TÉNY az, hogy ŐK vannak 12 éve kormányon és ŐK csinálták ezt a gödröt amibe most belekerült az ország.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr5817881881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2022.07.15. 11:10:00

A bajszos senkiházi már aláírta.

Szerintem Novák KATA vissza fogja küldeni a "KATA" módosítást, hogy reszeljenek rajta egy kicsit.

Kérdés, hogy a közfelháborodás vitorlájából ki tudják-e fogni a szelet, hogy stílusosan fogalmazzak a blog szerkesztőjének megfelelően?!

_____________

Nem tartozik ide, de ha már szóba hoztam...

Tengerész! Szerinted normális, hogy a Kékszalagot rendre a nyár közepén, a legpunnyadtabb időszakában rendezik meg?

Persze most szerencséjük volt, de az elmúlt években napokig ringatóztak a hajók a szélcsendes tó közepén...

Többször volt szerencsém vitorlázni lengyel tavakon és meglepve láttam, hogy viharos szeptember végi viharok idején is elstarolt még a junior mezőny is.
Ja, hozzáteszem, hogy ez ott szinte "népsport".

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2022.07.15. 12:28:45

@Paduc: Hát, a fene tudja. Valamikor ifjúkoromban több szél volt talán nyáron, de lehet csak az idő szépít meg mindent. Ha erős szél volt akkor valamelyik 30-as Scheren nyert, ha gyenge akkor a Tramontana. A verseny hagyományosan minden évben azon a júliusi napon indul, amelyik a legközelebb esik a teliholdhoz. Ez azért történik így, hogy a hajózókat a telihold fénye segítse a navigációban az éjszaka is tartó verseny során. 1934 óta így van. (nem vagyok ilyen okos a Wikipediáról vettem) Ami változott, eredetileg, a "rohanógépek" előtt elképzelni nem tudta volna senki, hogy létezhet hajó amelyik még világosban teljesíti a távot. De a többség ma is két nap alatt végez.

whale 2022.07.18. 08:19:04

@A Tengerész: És a Fifty-Fifty legénysége azt mondja, hogy még tudnak gyorsulni. ELMÉLETILEG 5 óra körüli idő sem lehetetlen...
süti beállítások módosítása