Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2021.11.02. 12:47 :: A Tengerész

Mondja a Klubrádió, hogy EU-s pályázat van elektromos biciklire. Ez olyan bringa ami rendes pedálos, de van rajta akkumulátor, ami rásegít amikor az ember fárad. Bevallom lejtőnek felfelé már nem igazán szeretek tekerni, van ismerős aki nagyon dicséri, lehet vele menni 25-el is, szóval mondom "mért ne" . HÁTHA! Elkezdtem a neten kitölteni a pályázati űrlapot amikor is elértem a pályázható kerékpárok és kereskedők jegyzékéhez. Teljesen kezelhetetlen!! Elsősorban nincsenek árak, miközben ki van kötve, hogy csak max 90000 vagy 150000 Ft lehet a támogatás, attól függően, hogy pedál-vagy nyomatékszenzoros a kerékpár rásegítő rendszere. Honnan tudjam, hogy amire támogatást kérek az NEKEM azon túl mibe fog kerülni? Az egészen látszik, hogy aki csinálta, fogalma sincs hogy hogy működik egy vásárlás. 

Körbenéztem a neten és egy találomra kiválasztott kereskedőtől kértem tanácsot, aki a pályázati lehetőségeket is említette a honlapján. Kedves volt és gyorsan kaptam tőle választ típusokkal és árakkal. Válaszoltam is. "Az igazság az, hogy én már belevágtam az állami támogatás kérésbe, de a típus, gyártó, kereskedő kiválasztásnál elakadtam a pályázati oldalon a kezelhetetlenül hosszú listánál. Ezután kezdtem egyáltalán nézelődni a neten és akadtam Rád. És ekkor szembesültem az árakkal ( ennél olcsóbban szoktam jó autót venni), valamint az ehhez képest a pályázaton ESETLEG elnyerhető jelentéktelen összeggel és az eljárás komplikáltságával. Nem életszerű az egész.  NEKEM legalábbis nem. De kösz! Maradok a 35 éves rásegítés nélküli Csepel Schwinn-nél."

Na ilyen amit NEM veszek https://www.ambringa.hu/pegasus-premio-evo-5-lite-comfort-elektromos-kerekpar-500wh-grafit-szin-7573 Dugják fel maguknak a pályázatukat!

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr5916742752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

halaloszto 2021.11.02. 12:52:55

Szia Tengerész,
Igen, ez is egy olyan pályázat, hogy ha amúgy is vettél volna magadnak ilyet, akkor lehet hogy hozzádvágnak egy kis ajándékpénzt. Amit majd elköltesz valami másra. Ha netán nem jön be, akkor sincs semmi. Egyáltalán nem az a cél, hogy azt támogassák, akinek támogatás nélkül nem futja.

sefotos 2021.11.02. 14:52:00

Szia Tengerész!
Az Ambringa nálam kipipálva, első villanybringám (KTM BionX MTB) diagnosztikáját csináltattam náluk pár ezerért, amit azután 50 ezer veszteséggel eladtam akku fáradás miatt, mindegyiken átlag 50 ezret vesztettem a gyári használt gépeken, amikor eladtam.
Kár, hogy a HHH hangárnál a múltkor nem nézted meg alaposabban a kis összecsukható gépemet Tongsheng motorral felszerelve, nem érte el az ingerküszöbödet. Pedig ez az út lenne megfelelő neked is. Itt a legjobb a vétel: www.pswpower.com/products/europe-or-china-stock-48v-500w-or-750w-42t-vlcd5-tsdz2-electric-bicycle-mid-motor-with-torque-sensor-throttle-e-brake-lever-88
Német raktárból 1 hét alatt, 8 eres kábellel (gázkar is van, ha akarod, felszerelheted), minden hagyományos biciklire felszerelheted. Akkut is lehet venni, de akár itthon rendelésre csináltatni (ha akarod, nálam, csak neked).
Ha kell konzultáció, az egyik legprofibb kolléga Szigetszentmiklóson lakik, összehozhatlak vele. Ő is csinál akkut.
Én ismét belevágtam, 4 komoly akkupakkot építek most, 48V 650Wh, 2 db 850Wh, egy pedig 1200Wh. És megjött ugyanettól az eladótól a Bafang BBSHD 48V 1000W motor szett (csúcsban 1500W), terepen lehet csak használni, de ott nagyon.
Próbálok neked egy e-mailt küldeni a részletekről.
Üdv. sefotos/Okostojás/Szabó SE

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2021.11.02. 17:53:21

@sefotos: Szia Sándor! ( vagy inkább az Endrét használod? Nekem mindig csak "Tojás" maradsz :)). Igazából most se igazán ingerel a téma, csak úgy eszembe jutott, hogy ha így haladok tovább, előbb-utóbb megöregszem és még az is lehet, hogy nehéz lesz áttekerni a hídon az emelkedőn. Márpedig én nem autózom, hacsak nem muszáj, mert attól a falra mászok, hogy nincs hol megállni még itt Ráckevén se a belvárosban. Meg hogy FIZETNI kell a parkolásért! A személyes szabadság korlátozása. VISZONT a bringával odaparkolok az üzlet ajtaja elé, ráadásul ez azért "vidék", tehát a legtermészetesebb, hogy minden üzlet előtt van kerékpárállvány. Szóval ezért gondoltam, hogy ha már ugye quasi "ingyen " adják, "mért ne?" Na hát ebben csalódtam. Megnéztem a linket amit küldtél, ezek szerint 300 USD és fel lehet rakni a meglévő bringára. De ebben még nincs bene az akku. Én egyszerűen nem értem az árakat. EZ például akkor hogy kerülhet ennyibe? Lopták? elektromos-kerekpar.arukereso.hu/e-plus/red-mantra-20-2019-p570818646/ Kicsi a világ, a szigetszentmiklósi emberrel már csináltattam akkupackokat a Hitachi kéziszerszámomhoz, tökéletes lett, pedig aggódtam, hogy hogy fogja a régit szétszedni és belerakni az újat, de megcsinálta. Terepre nem megyek, igazából egy luxuscájg lenne végszükség esetére, mert egyelőre nem gond a kerékpározás, még élvezem is. De ki tudja meddig megy még, elmúltam 76 júliusban. Szóval ilyenek gondolkodtattak el. De az biztos, hogy ebbe a támogatásos marhaságba nem csapok bele, csak futó ötlet volt, de megerősít abban, hogy reklámra még véletlenül se szabad odafigyelni. Még ha a Klubrádióban megy akkor sem.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2021.11.02. 18:02:24

@sefotos: Itt egy pofára ugyanolyan, elektromos-kerekpar.arukereso.hu/z-tech/zt-07-p238305701/#termek-leiras ez már drágább, de 9 Ah akkumulátor? Egyszerűen nem értem az egészet.

sefotos 2021.11.02. 18:35:41

@A Tengerész: A Hiachi pakk li-ion volt? Én is csináltam Ni-MH pakkot fúrógéphez, 5000 Ft anyagktg., nem érte meg.
Azok, amiket te beírtál, messze kerülendők!!! Az idős falusi mamik ezekkel a Z-TECH, stb. szarokkal törvénysértők, ha nincs pedál, nem használnak sisakot, stb.
Itt van még egy építő: www.atibike.hu/
Ismét hangsúlyozom, hogy a leggazdaságosabb megoldás a meglévő bicajra egy Tongsheng TSDZ2 szett rászerelése. Ha sietsz, 1-2 óra. Én szépen csinálom, 1-2 nap.
Lehet 36V 250W (vagy 350W), ez törvényes.
Inkább 48V 500W (max. 15A) vagy 750W (max. 18A) ideális, csak a vezérlő programozása a különbség.
Gázkar a 8 eres (8 pin) változathoz mehet, javasolom.
Lámpát elölre-hátulra feltétlenül.
Akku célszerű 48V 10Ah (500Wh) vagy több. Ezt János Szigetszentmiklóson megépíti, megegyezéses házba szerelve, levehető, zárható, stb.
Kell egy töltő, én min. 3A-t javasolok ventilátorral, Aliexpressről küldhetem a linket.
Rosszul esik, hogy megint rákapsz a témára, mint egy halacska a horogra, azután passz.
Ha belevágsz, elmegyek hozzád segíteni (free).
Üdv.
Sanyi

Congeria 2021.11.03. 04:44:28

Helló Tengerész!
Nem akartam a tegnapi hangulatodat az én megjegyzésemmel megzavarni, pedig azokhoz a gondolatokhoz csatlakozom. Az öregedés. Láthattál eleget, tanultál róla, de igazán csak akkor érted meg, ha rajtad ütött már. Minden nap egy ajándék és minden nap egy figyelmeztető, hogy fogyik bizony az a láng. Nem az elmúlás, hanem a fizikai vagy szellemi lebomlás a szörnyű.
Mikor van az, amikor azt mondod, ha még tudod, hogy ne tovább, Istenem, ne verj meg hosszú élettel.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2021.11.03. 08:53:19

@sefotos: A Hiachi pakk li-ion volt? Én is csináltam Ni-MH pakkot fúrógéphez, 5000 Ft anyagktg., nem érte meg.
**** Ha jól emlékszem NI-MH. Én akkor egy új márkás fúrógép árával hasonlítottam össze és persze nem volt olcsó, de megérte. Ez vagy 4 éve volt és ma is használom a szerszámot, amit egyébként ki kellett volna dobnom a két készlet végképp tönkrement akkupack hiányában.

Azok, amiket te beírtál, messze kerülendők!!! Az idős falusi mamik ezekkel a Z-TECH, stb. szarokkal törvénysértők, ha nincs pedál, nem használnak sisakot, stb.
***** Én csak úgy hívom őket a "boszorkányok" akik a seprűt Ebikera cserélték. Bár én most tekerős rásegítős, tehát pedál, vagy nyomatékszenzoros kerékpárban gondolkodtam, DE MÁR ELMÚLT.

Itt van még egy építő: www.atibike.hu/
Ismét hangsúlyozom, hogy a leggazdaságosabb megoldás a meglévő bicajra egy Tongsheng TSDZ2 szett rászerelése. Ha sietsz, 1-2 óra. Én szépen csinálom, 1-2 nap.
Lehet 36V 250W (vagy 350W), ez törvényes.
Inkább 48V 500W (max. 15A) vagy 750W (max. 18A) ideális, csak a vezérlő programozása a különbség.
Gázkar a 8 eres (8 pin) változathoz mehet, javasolom.
Lámpát elölre-hátulra feltétlenül.
Akku célszerű 48V 10Ah (500Wh) vagy több. Ezt János Szigetszentmiklóson megépíti, megegyezéses házba szerelve, levehető, zárható, stb.
Kell egy töltő, én min. 3A-t javasolok ventilátorral, Aliexpressről küldhetem a linket.
Rosszul esik, hogy megint rákapsz a témára, mint egy halacska a horogra, azután passz.
***** Ajaj...éreztem, hogy megorrolsz. Amikor felhagytam a villanycsónakkal akkor is éreztem, hogy csalódást okoztam, de rossz és főleg gazdaságtalan döntés lett volna, a szezononkénti 2-3 óra csónakozás nem indokolja azóta se, a 2,2-es Suzuki benzinmotor ami ráadásul megvan, tehát nem kellett venni tökéletsen kielégíti az igényeimet. TUDOM, hogy te imádod a témát, de nekem ez csak egy brainstorming volt, hogy "mi lenne ha". De igazából elvagyok a régi pedálos bringámmal, amíg erővel bírom biztos nem fogok rá ennyit költeni, nem azért mintha nem lenne rá pénzem, de nem hobbim a kerékpárépítés, és nem izgatott fel az ezirányú barkácsolás, bocsásd meg nekem! Nagyon köszönöm a készségességet, de nem vágok bele, legalábbis amíg nincs rá égető szükségem, feleslegesen költeni ennyi pénzt azért nincs kedvem. Ha majd esetleg nem tudok már járni, akkor persze újra kell majd gondoljam, de mostmár, hogy segítettél, kiokosodtam, tudom merre kell induljak, szóval nem volt hiábavaló a fáradozásod.

Ha belevágsz, elmegyek hozzád segíteni (free).
**** NEM vágok bele, mégegyszer köszönöm, de mint vázoltam ennyire nem izgat a téma, BOCSÁNAT!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2021.11.03. 09:01:07

@Congeria: "Nem az elmúlás, hanem a fizikai vagy szellemi lebomlás a szörnyű." Igen én főleg a másodiktól félek a legjobban. Amikor hiába kutatok elmémben egy név, egy kifejezés után, mindig elfog a félelem "ez már AZ??" Mindkét szülőm hosszú kort élt meg ( 90 és 95) de mindketten "softver" hibával mentek el, szóval ott van a génjeimben a lehetőség. MÉG szeretek élni... nagyon is.

Congeria 2021.11.03. 10:10:32

@A Tengerész: Nem valószínű, hogy az, csak az agysejtek természetes öregedése. Ahogy a látható szövetek, bőr, izom, szem, hallás öregszenek, ugyan úgy a belső szervek is.

Egyetemista koromban ment a vicc az agy ér meszesedés 3 stádiumáról.
1. amikor félsz tőle, hogy megkapod.
2. amikor figyeled barátaidat akik megkapták.
3. amikor tudod, hogy te sohasem kapod meg.
süti beállítások módosítása