Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2021.06.12. 13:32 :: A Tengerész

Tegnap átcsiszoltam a korábban leszabott faanyagot. Ez NAGYON utálatos meló. Csak védőeszközben lehet csinálni, mert különben fullasztó a dolog. 

pict0024_4.JPG

pict0026_1.JPG

Persze vastagsági gyaluval jobb lenne, de az nincs. Így viszont sikítóval és csiszolótárcsával gyorsan bársonyosan sima lesz a fűrészárú.

 

Miután letakarítottam, mindjárt rákentem egy réteg kültéri lazúrt.

pict0029_4.JPG

pict0028_3.JPG

Ma a helyükre is raktam a fákat pár téglával megemelve, hogy ha majd csavarozom ne kelljen mélyre hajolnom érte. Igazából a kissámlin ülve szeretek szerelgetni ilyesmit.

pict0030_3.JPG

Innen már csak felfelé fog mozogni.  A sarkok összeerősítéséhez részben vettem bolti vasakat

pict0031_2.JPG

részben csináltam saját darabokat.

pict0027_1.JPG

A lukak funkcióját ne keressétek, kukázott anyag, rajta voltak a vasakon, igazából fogok rájuk fúrni újakat, de lehet ezekbe is rakok csavart. Csak az ehhez a kerethez való vasakra és csavarokra otthagytam a barkácsboltban 6500 Ft-ot

Javul a kondícióm, de a hegesztésnél kifejezetten zavart, hogy remeg a kezem és időnként begörcsölnek az ujjaim. Tegnap este a harmonika basszus gombjaira is rágörcsölt a balkezem. Nagyon kiütött ez a szteroidkúra.

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr4316591896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

táncoslábú laces 2021.06.12. 16:00:25

Látom a térded működik, hál istennek
Múltkor olvastam az olajdoki oldalán, hogy évente pár száz km-t futott autóban is évente le kell cserélni az olajat, mivel a levegő oxigén, ill. páratartalma megváltoztatja az olaj jellemzőit.Manapság az autógyárak is 8-10 ezer km, vagy éves csereperiódust írnak elő.
Gondolom időszerű lenne a hajómotorra ránézni

József Sefcsik 2021.06.12. 19:23:28

Vilikém ,tényleg nem" bántásiból",de fülvédőt miért nem vettél fel ? Már így sem hallunk jól,de a srokcsiszoló nagyon rosszat tesz a fülnek(magas frekvencia)Tegnap beszéltem a gégész barátommal,említettelek neki,azt mondta szívesen megvizsgál,akár a jövő héten is.Üdv.és mindenféle jót ! A szalontüdő nincs elfelejtve !

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2021.06.13. 08:58:32

@táncoslábú laces: Köszi.....hát a hajó azért azt hiszem más mint az autó. Egy zárt térben áll a motor, nem megy semmit, aligha különbözik az olaj állapota attól ami áll a benzinkút polcán és nem veszik meg már két éve. Igazából valami mintát kellene venni belőle és laborban megnézni, hogy a nulla üzemóra működés során vesztett e a kenőképességéből.
@József Sefcsik: Köszönöm az aggódást. A hallásvédővel már elkéstem. Süket is vagyok, de nem ezért. Amikor zárt műhelyben vasakkal zajongtam, akkor mindig bedugtam a füleimet egy-egy papírzsebkendő gombóccal. De nemigen használtam pláne kültéren, pláne famunkánál. A másik. Egyelőre nem keresek új orvost. A menetrend amúgyis az, hogy pár hetet várnom kell, aztán visszamenni az endokrinológushoz a klinikára. És akkor szaván fogom a sebészt, aki azt mondta, hogy majd lesz beszéd-hangspecialista logopédus orvos aki foglalkozik velem, csak most még a Covid utáni leeresztés van. Végülis a bajom...(ha addig nem javulok meg magamtól amiben nagyon bízom, mert ÉN MINDIG meg szoktam gyógyulni) garanciális, a Semmelweis klinikát meg a legjobb helynek gondolom ahhoz, hogy a végére járjanak, csak ösztökélni kell őket, de orvoskezelésben nagyon jó vagyok. De köszönöm a segítő jószándékot. Egészség!
süti beállítások módosítása