Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2020.08.14. 08:20 :: A Tengerész

Hát nem tudom mit rontottam el a babtermeléssel. Ez az ültetvény.

002_194.JPG

Ez meg a termés.

011_32.JPG

A TELJES termés. .

001_231.JPG

Virág volt rajta elég sok, terméskezdemény alig néhány, de többsége leszáradt, ez az egy hüvely maradt. Csak a paradicsommal vagyok sikeres, az nő, terem mint a dudva.

Bosszant a karom. Fáj. A kutyára rá kell szóljak, hogy ne rángassa a pórázt amikor azzal a kezemmel fogom, mert kellemetlen tartani. Terhelni nem igazán tudom, két napja vettem egy tizenkét kilós görögdinnyét, a 30 méterre álló autóig gond volt elcipelni. Nem tudok semmi erőszakosabb munkába belekezdeni. Pedig a kékség szépen múlik, ahol az erős ütés érte ott már nyoma sincs, ugyanakkor az alkarom alsó része aminek semmi köze nem volt a traumához folyamatosan sajog, nyomásra annyira, hogy étkezésnél nem tudom az asztal szélén nyugtatni a karomat. És ott a kékség se múlik.

Szóval lézengek, muszájból pihenek, olvasok, szörfölök a neten, irkálok a Fb-on meg a hvg.hu kommentfalon. Elég kedvetlen vagyok, elszomorít a hülyeség. Kezdem megérteni ifjúkorom öregeit akik mindenért morogtak. Én is egyre morgósabbá válok.  Hogyismondjam....nem igazán azok bosszantanak, akik a másik "oldalon" csaholnak. Bár nekem nincs meghatározott "oldalam", jobbról balról találok olyat amivel egyetértek és amivel nem, tudomásul veszem, hogy vannak  tökéletesen elvakult soviniszták, neonyilasok, fékeveszett antiszemiták, eleve komplex (vagy bármilyen logikus) gondolkodásra képtelenek, ők ilyenek, itt élnek, egy normális társadalomban marginálisak kellene hogy legyenek, jelentőségük nulla, mindig is voltak és lesznek, annyi történt csak, hogy korábban csak a kocsmákban ugattak, de amióta van az Internet, megmámorosodtak attól, hogy álnéven, hamis profillal (mert azért mit lehet tudni) beszólhatnak azoknak akiknek amúgy a szemébe nézni se mernének, mert tudják, hogy azokhoz képest ők senkik. Szóval őket el kell viselni, mint a kutyát ami a kerítésen túlról ugat meg. De vannak azok, akik ELVILEG ott állnak ahol most éppen én. Nem titkolom, akik olvasnak tudják, most épp azon az oldalon ami ennek a kártékony feudálbolsevik állampártnak az eltakarítását tartaná a Haza szempontjából a legfontosabbnak. De amikor megszólalnak a Klubrádióban amit rendszeresen hallgatok, amikor kommentálnak az általam látogatott fórumokon mondjuk atomerőmű, beruházások, gazdasági történések, bevándorlás stb kapcsán, LÁTOM, hogy PONT OLYAN csőlátó, egyoldalú, csak az okoskodásért, negyedosztályú poénokért megszólaló seggfejek mint mondjuk a 888-on, vagy Bayer Zsolt alatt nyilatkozó "jobb oldaliak", vagy még az annál is jobboldaliabbak. Az általános vélekedéssel szemben a szakadék szerintem nem a jobb- és a baloldal, közt van, mert ezek a szavak már semmit nem jelentenek a politikában, hanem az értelmesek és a tahók közt. Az a szomorú, hogy demokráciában választást csak az nyer aki a hülyéket eredményesen mozgósítja, mert ők vannak elsöprő többségben. A hülyéket csak gyűlölettel célszerű motiválni, a módszer több ezer éves, egyszerű és működik. Úgy tűnik a magát jobboldalinak hazudó maffiakormány ebben sokkal eredményesebb. De én akkor is szomorú lennék, ha a magát baloldalinak nevező konglomerátum lenne az. Mert maga a rendszerünk, a demokrácia az ami kizárja az értelmesek hatalomba kerülését. Mert aki értelmes az visítva menekül a politikai szerepvállalástól. A demokráciának az kellene legyen a lényege, hogy addig válogatódnak ki a jelöltek, amíg a legjobb lesz kormányon. NEM MŰKÖDIK. Világosan látható. Hogy mi lesz helyette? Nem tudom. Pillanatnyilag azt vizionálom, hogy ahogy globalizálódik a világ, maguk az emberek fognak oda vándorolni ahova képességük, tehetségük alapján valók. Tehát lesznek értelmes országok, ahol a többségi értelmesek magukhoz hasonlót választanak vezetőnek és lesznek segglyuk országok, ahol meg egymást marják a tahók. A rossz hír az, hogy a hazám rosszul áll ebben. Innen el fognak menni azok akik hasznosak lennének a Haza jobbítása szempontjából és maradnak azok akik eddig se voltak jók semmire, meg a magamfajta öreg csontok, akik már nem jók semmire. Az ország meg besorol a nemzetek fejlettségi rangsorán valahova Fehéroroszország és észak-Korea közé.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr9816139224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cptmdn 2020.08.18. 09:17:26

Üdvözletem! A lóbabbal én pont így jártam. Kerítés mellett, rengeteg virága volt, és egy hüvelynyi termés. Mivel én még igazán szép, nagy lóbabot csak a Balaton környékén láttam (gyufaskatulyányi méretű pl. a fonyódi piacon), arra gondoltam, nem jó környéken próbálkoztam. Értem ez alatt a víz közelségét, a levegő páratartalmát. De ez az elméletem ezennel megbukott, hisz ezek szerint a Duna partján sem feltétlenül termőképes. A másik elméletem az, hogy nem engedtem elég magasra, lehet, hogy föl kellene futnia kb. 3-5 méteren. A megoldás engem is kifejezetten érdekelne. :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2020.08.18. 10:20:15

@cptmdn: Welcoma aboard cptmdn! A megoldást még én se tudom, de ha rájövök itt lesz a blogban. Jövőre máshova, naposabb helyre ültetem és alaposan alátrágyázom a földet. Talán nem fogom engedi olyan magasra futni illetve egymásba gubancolódni sem.
süti beállítások módosítása