Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2019.10.19. 22:21 :: A Tengerész

Azt meg tudja valaki mondani, hogy mért félnek a kutyák a lábmosástól? Kint sétálunk a Duna-parton. Még ha jeges is a víz, ki-be szaladgálnak eszükbe se jut undorodni a nedvességtől. De ha hazaérve finom langyos vízben az ember megpróbálja lemosni a sarat a tappancsaikról... na AZT utálják. A kicsit még hagyján, az ember fogja a lavórt, felemeli a kutyát és beleállítja a vízbe. Persze ugrál, meg spriccel, meg ha teheti megszökik és bebújik az ágy alá, de hát ő csak 7 kiló és amúgyis engedékenyebb mint a Szmájli, aki 20 kiló és csupa izom.

001_191.JPG

Látszik a behúzott farkán, hogy retteg a lábmosástól.

002_157.JPG

Kézzel lábbal tiltakozik, 20 körömmel kapaszkodik a lábtörlőbe

003_127.JPG

Érthetetlen.

Más. Ősz, sőt tél eleje van, bár remek meleg az idő, de az egerek már érzik, hogy jön a tél, ilyenkor behúzódnak valami melegebb helyre. Pár hete egérszag a konyha mosogatópult alatt a takarítószerek, piás üvegek közt. Felállítottam két csapdát, fogtunk is három egeret, azóta nincs egérszag. Ma J mondja hall valami kaparászást a hűtőszekrény mögül. Én magasabb vagyok, látom, hogy a hűtő tetején lévő fémkosárkában egy egér ugrál, de mire leveszem a kosarat kiugrik belőle. Egész biztosan a padlásról jött le a mennyezetet tartó gerenda mellett ( a ház ezen része fából van). Felmegyek a padlásra ahol egész nyáron érintetlen volt mind a négy egércsapda, most kettő is el van sülve, de egér nincs bennük. Van ilyen, az elcsattant csapdáknak mintegy csak a fele fog is egeret, ezért kell mindig több csapdát felállítani. Beélesítettem a csapdákat és lent a hűtőszekrény mellé, mögé is felállítottam kettőt. Pár óra múlva J hozza az egyiket, benne van a, feltehetően délelőtti, tettes.

Két tapasztalatot osztanék meg egér ügyben. 1. Senki ne gondolja, hogy ha a lakásban egeret lát, azt majd ő jól meg tudja fogni. Reménytelen vállalkozás, csak arra jó, hogy az ember elfáradjon a berendezési tárgyak pakolgatásában. Ha csak nem teljesen üres egy helyiség, az egérnek mindig lesz búvóhelye, olyan agyonzsúfolt szobákban meg mint amik nálunk vannak, reménytelen azt várni, hogy majd arrébb pakol az ember ezt-azt és egyszercsak ott áll majd az egér felderítetten és várja, hogy agyoncsapjam. Viszont a csapda hatásos. 2. Többféle csalival próbálkoztam, fogtam már egeret kolbásszal, sajttal, de ami mindig beválik az a dió. Nem szárad ki, ha megavasodik, talán még vonzóbb lesz a rágcsálónak ami előbb-utóbb belemegy és otthagyja a fogát. Szóval ha egeret látsz otthon suhanni, hallasz kapirgálni a bútor mögött, egyet se  aggódj, rakj le pár csapdát dióval felcsalizva és meglesz a behatoló. Ami még fontos. Az egér a fal, a bútorok, a tárgyak mellett oson, soha nem szeli át a tágas tereket. A csapdát is fal, bútor, nagyobb tárgyak mellé kell a padlóra helyezni és körbe kell állítgatni dolgokat amiket meg kell kerülnie ha a csalétekhez akar jutni. Mert a csapda csak szemből hatásos, ha oldalról, pláne ha hátulról megy rá az egér nem vágja kupán, csak elhajítja, amitől persze majd megrémül, de nem halálosan. (Bár lehet, hogy volt kivétel, egyszer találtam sértetlen döglött egeret az elsült csapdától arasznyira, de lehet hogy annak az egérnek eleve szívelégtelensége volt.)

Hibáztam. Az elmúlt napokban Amapola elázott gépházi villamos berendezéseit tisztítgattam. Összeraktam a Németh Sanyi által esztergált ékszíjtárcsával a motorindító akkukat töltő generátort és szemrevételeztem az önindítót. Optimistán úgy gondoltam, hogy sokat nem árthatott neki az a  pár óra amit víz alatt volt. Még azt is gondoltam, hogy csak úgy rákötöm egy akkura a munkaasztalon, hogy kipróbáljam, de aztán mégis nekiálltam szétszedni, mert HÁTHA. Hát nagy hiba lett volna megpróbálni beindítani. Egyrészt ennyi idő után még mindig nedves volt belül, tehát hibáztam amikor ilyen sokáig hagytam szétszedetlenül, kiszárítatlanul, de nemcsak hogy nedves volt, de rozsdás, kefék beragadva, forgórész beállva, első ránézésre azt gondoltam, hogy vehetek újat. Aztán ahogy tisztogattam, olajoztam, mostam, elkezdtek jobban kinézni az alkatrészek, szóval működni fog, de kár volt ennyire elhanyagolnom idáig. Tanultam belőle. Ha legközelebb megpróbálom elsüllyeszteni a hajómat, utána fürgébb leszek a karbantartással.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr6215236276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

djz 2019.10.20. 06:35:07

Talán érdemes lenne kifűteni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.10.20. 08:10:32

@djz: Talán az brutális lenne. Szétszedve napon volt, csontszáraz. Majd ha összerakom és kipróbálom kiderül "mit fut százon". Attól aggódtam, hogy a kefenyomó rugók elrozsdásodtak, de csak a vasrészek rozsdája került rájuk valahogy, miután átmostam, a horganyzott rugók fényesek. Merthogy a kefetartók elvileg szétszedhetetlenek, nyilván arra van méretezve minden, hogy egy önindító nem mehet tönkre, kefék nem kophatnak el, kommutátor nem kophat árkosra egy autó élettartama alatt akárhány indítózástól sem és ez biztos így is van, mert a kommutátor olyan mintha új lenne (kivéve a mostani rozsdakoszt rajta, de azt lecsiszolom).
süti beállítások módosítása