Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Kedd.

2019.08.27. 23:33 :: A Tengerész

Na eldöntöttem. Nem fogok aranyáron komplikált izzítórelé beszerzésbe kezdeni. Ma összeraktam egy "labort" a hegesztőasztalon az "esernyő" alatt. Ez a tápegység.

002_154.JPG

A csipeszek közt egy izzítógyertya, a sárga műszer a kapocsfeszültséget, a lakatfogó az áramerősséget mutatja ( a kép nem mérés közben készült, ezért mutat nullát)

001_185.JPG

Miután ráadtam a gyertyára a feszültséget, 8 másodperc alatt hevült vörösizzásra. Akkor kikapcsoltam. Az áramerősség 15 A-ről indult és folyamatosan csökkent 14 A alá  ahogy melegedett a munkadarab. A külső  hőmérséklet 28, 4 °C. Mi ebből a tanulság? 1. Amikor én a motort indítottam nyári melegben és izzításkor épp csak egy másodpercre villant fel az izzítás kontroll-lámpája, gyakorlatilag izzítás nem is történt. Tehát ilyenkor semmi szükség rá, a motor "hidegen" is indul gond nélkül. ( ez azoknak akiknek diesel autójuk van alighanem magától értetendő, de nekem nem volt soha, eltekintve attól az egy órától amíg a megvásárolt Mercedessel kiautóztam a Székely Boldizsár műhelyébe ahol kiszereltem belőle  a motort a hajóhoz) 2. Miután eszem ágában sincs télen hajózni ( ha egyáltalán fogok még valaha is), az izzítással indításnak sok jelentősége nincs. Bekötöm a négy gyertyát párhuzamosan egy ilyen relére  https://www.metroman.hu/termek/autos-rele-5-labu-12v-80a-m426-80a , a 80 A bőven elég az izzításhoz ha mégis szükség lenne rá mert hűvös van a gépházban, nyomom a relé gombját 10-15 másodpercig majd indítok. Semmi szükség az autó "okos", a hőmérsékletet elemző és ahhoz az izzítási időt hozzáigazító elektronikájára, -12 °-ban biztos nem fogok hajózni.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr4015027090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csaba03 2019.08.28. 00:27:52

A hajómotoroknál ez sokszor gyárilag is így működik (addig izzít, amíg nyomom a gombot)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.08.28. 07:42:53

@csaba03: Hát most nálam is így lesz. Persze ésszel kell csinálni, mert alighanem le lehet olvasztani a gyertyákat, ha az ember sokáig nyomja.

Advocatus Diaboli 2019.08.29. 21:56:02

@szn55: A Csepelben soros izzító rendszer volt. Egyébként nekem volt egy Peugeot kisteherautóm, pont a legpénztelenebb időszakomban, és abban is a tönkrement izzítórelét ugyanezzel a módszerrel váltottam ki, és ment rendesen, pedig pont télen csináltam.
süti beállítások módosítása