Na eldöntöttem. Nem fogok aranyáron komplikált izzítórelé beszerzésbe kezdeni. Ma összeraktam egy "labort" a hegesztőasztalon az "esernyő" alatt. Ez a tápegység.
A csipeszek közt egy izzítógyertya, a sárga műszer a kapocsfeszültséget, a lakatfogó az áramerősséget mutatja ( a kép nem mérés közben készült, ezért mutat nullát)
Miután ráadtam a gyertyára a feszültséget, 8 másodperc alatt hevült vörösizzásra. Akkor kikapcsoltam. Az áramerősség 15 A-ről indult és folyamatosan csökkent 14 A alá ahogy melegedett a munkadarab. A külső hőmérséklet 28, 4 °C. Mi ebből a tanulság? 1. Amikor én a motort indítottam nyári melegben és izzításkor épp csak egy másodpercre villant fel az izzítás kontroll-lámpája, gyakorlatilag izzítás nem is történt. Tehát ilyenkor semmi szükség rá, a motor "hidegen" is indul gond nélkül. ( ez azoknak akiknek diesel autójuk van alighanem magától értetendő, de nekem nem volt soha, eltekintve attól az egy órától amíg a megvásárolt Mercedessel kiautóztam a Székely Boldizsár műhelyébe ahol kiszereltem belőle a motort a hajóhoz) 2. Miután eszem ágában sincs télen hajózni ( ha egyáltalán fogok még valaha is), az izzítással indításnak sok jelentősége nincs. Bekötöm a négy gyertyát párhuzamosan egy ilyen relére https://www.metroman.hu/termek/autos-rele-5-labu-12v-80a-m426-80a , a 80 A bőven elég az izzításhoz ha mégis szükség lenne rá mert hűvös van a gépházban, nyomom a relé gombját 10-15 másodpercig majd indítok. Semmi szükség az autó "okos", a hőmérsékletet elemző és ahhoz az izzítási időt hozzáigazító elektronikájára, -12 °-ban biztos nem fogok hajózni.