Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Péntek.

2019.03.08. 17:42 :: A Tengerész

 Tegnap nem tudtam folytatni a nádvágást, mert megint bebőgött a szél, egy életre megtanultam, hogy szél ellen nem lehet .... nádat aratni. De ma kitört a flaute. Közbe kiokoskodtam, hogy hogyan lehetne a levágott anyagot kitermelni a partra. Amikor nekikezdtem három napja, erős szélben, pár fuvart kivonszoltam a vízre csónakkal, és igyekeztem úgy elengedni bent a nyílt vízen, hogy olyan helyre sodródjon ki ahol senkit nem zavar, de nem voltam megelégedve magammal, ha már levágom, az a jó ha el is tudom tüntetni. Itt a parton ha majd leszárad elégetem. Na szóval előkerestem azt a négyágú fentőt, amit még sok évvel ezelőtt csináltam amikor egy elveszett horgonyt a fenéken fekvő 30 m láncával kerestem napokig (végülis eredményesen, akik régóta olvasnak tán emlékeznek is rá, meg a gyakori összezördülésekre az evezősökkel) még fent a Kvassaynál. Ez az a szerszám..

007_42.JPG

008_39.JPG

001_148.JPG

 002_122.JPG

004_80.JPG

Kitartó munkával négy fordulóban ( vágni, aztán amikor már nem lehet tőle mozogni a vízen csónakkal, kihúzni) kiszedtem a levágott anyagot, csak közbe néha le kellett szedni a beszakadt horgászkészségeket, amikkel az átok  horgászok minden nádast teleraknak. ( a horgok miatt óvatoskodni kell, de megúsztam, hogy beleálljanak a kezembe, hogy ne fertőzzenek tovább gyorsan bedobtam a kukába)

009_27.JPG

Ilyen a végeredmény.

014_11.JPG

Azt a kevés uszadékot amit már nem sikerült a fentővel kiszedni, majd ha feltámad a szél és kisodorja a part mellé gereblyével kiszedem.

Figyelemreméltó az a "mérnöki precizitás" amivel az  elődök a partot kiépítették. (kép jobb alsó sarok) Szemmel láthatóan az egész part építési sittből készült.

018_8.JPG

A nézőközönség.

012_15.JPG

013_18.JPG

J még néhány uszadékot csáklyával elkormányoz, az ott tőle jobbra egy komplett sástutaj, zöldellő növényekkel.

015_10.JPG

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr2514677818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ik260t 2019.03.10. 07:13:02

Gratula! Örülök, hogy végre újra visszatért az erőd. :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.03.10. 08:44:29

@ik260t: Tényleg, eszembe se jutott. Köszönöm.
süti beállítások módosítása