Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.
  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.

Linkblog

Péntek.

2017.04.14. 19:58 :: A Tengerész

Nem tűntem el, csak mostanában kevés említésreméltó dolog történik. Tegnap azért voltam vízen ( azonkívül, hogy minden este hajón hajtom nyugovóra a fejem), igaz csak kompon. Lórévnél kompoltunk át, Dunaújvárosból a kórházból hoztunk el egy barátot akinek a térdét cserélték ki, és ehhez kellett még egy sofőr, mert azért ő a bejáratós térdével még nem vezethet. Közben beugrottam egy autós áruházba venni olyan dugaszolóaljzatot és dugót, ami az autók utánfutójához való. Sokat spekuláltam rajta, hogyan lehetne megbízhatóan csatlakoztatni a lopásgátlóan burkolt akkumulátorhoz az elektromos csónakmotort, aminek a drótjain ugye gyárilag nagy csipeszek vannak, de ezekkel nem lehet a beburkolt akkuhoz férni. Így valamiféle dugós csatlakozót kerestem, de a max. 40 A-hez a szokásos háztartási konnektorok gyengék. RP segített ki az ötlettel Ausztráliából, ő javasolta az autóscsatlakozót. Ma el is kezdtem felszerelni. 

Nagypéntek van, minden olvasómnak kellemes, békés Húsvétot kívánok és egészséget.004_37.JPG

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr3912427127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mattrica 2017.04.14. 23:22:57

Az autós utánfutó csatlakozó nem hiszem hogy bír ki 40A-t egy póluson. Szerintem csak úgy lehet jó, ha párhuzamosítva van 3-3 érintkező.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2017.04.15. 07:40:31

@mattrica: Pontosan így csináltam meg, a 7 érintkezőből 3-3 egymás mellettibe kötöttem be a három ágra sodort összeforrasztott végű 10-es vezetéket.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2017.04.15. 21:08:33

@djz: Nem lenne vele semmi baj, de túl nagy, nem fér el az akku meg ez is az evezőpad alatt. De az autóssal jó lesz, rendes húsos érintkezői vannak, szemre is megnyugtató.

MaKata 2017.04.16. 12:55:54

Köszi Vili, Nektek is -hasonlóképpen- szép Húsvétot!!
P.s. Ez megint egy gyönyörű felvétel !! Üdv. Katóka
süti beállítások módosítása