Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2016.06.18. 23:22 :: A Tengerész

Tegnap este kiállítás megnyitón voltunk http://www.artlimes.hu/esemeny.php?id=303 002_29.JPG

003_22.JPG

004_15.JPGNagy Gábor nem véletlenül Munkácsy díjas művész, főleg grafikáit állította ki, bár néhány festmény is volt. A főleg portékból álló bemutatón a precízen kidolgozott részletek keveredtek elnagyolt tartalommal, az én paraszt befogadóképességemet erősen megterhelte amikor egy finoman cizellált arcot egy durva görbével összefirkál, ahogy pl. a belinkelt meghívón a sapkás portén szereplő orrot és szemet, nehéz nekem ebből kifejteni a művészi mondanivalót. A különféle fűvel kapcsolatos (nem marihuána!) illusztrálások, melyben a fű számomra csak a címből látszik, még akkor se kezd érthetődni, amikor erre külön felhívja a figyelmet (pláne versben) a kiállítást bevezetőjében méltató esztéta. Miközben lenyűgöző a mesterségbeli tudás, a kompozíció nem hat a lelkemre, biztos nem vagyok hozzá elég érett, viszont annyira sznob se vagyok, hogy belehazudjak magamnak valami furfangosat. Kiállítás után kisétáltunk a szokásos nyári péntek esti korzóra, 011_7.JPGitt épp egy zenekar játszik, ritka a női szaxofonos, ráadásul ez a lány nagyon jó volt a (azt hiszem) tenorszaxijával, legalábbis abban az egy számban amit végighallgattam, aztán jött egy csapnivaló feldolgozása egy  Illés számnak, na attól elmenekültünk. Amúgy a lényeg a színpad háttérkép (Péntek Esti Korzó) jobb felső sarkában látható.009_2.JPG

Ez szentigaz. Miközben az úri (és kevésbé úri) közönség korzózik van aki szörfözik a korzó mentén.005_10.JPG

A malom lapátkerekeit villany forgatja, amióta alul felül zsilip zárja le ezt a Duna-ágat, állóvizzé lett, a malom múzeum, aki jegyet vált megtekintheti működés közben, de ehhez már nem a víz, hanem az ELMŰ szolgáltatja az energiát.006_11.JPG

J-t a korzóból is leginkább a babák érdeklik.007_8.JPG

Ma korán ébredtem, ismét a búzaföldek felé sétáltunk gyönyörködni a termésben, az a kis légypiszok ott a baloldali keréknyomban messze a Sz, amint boldogan rohangászik.

 

012_3.JPG

Szépen sárgulnak a kalászok, már tegnap óta is kopott a zöldjük.015_1.JPG

Nem sok van már hátra Szent Iván napjáig (június 24.), amikor elkezdték fenni a kaszákat, hogy  Péter-Pál-kor levágják a búzát. Én kitenyésztett városi vagyok, már a nagyszüleim is Budapesten éltek, de valami meghatott áhítat vesz rajtam erőt valahányszor körbenézek a tájon, lehet, ha paraszt lennék csak a biznisz érdekelne, meg a meló ami van vele. Mindenesetre olyan parádés május volt a sok, de mégse túlsok csapadékal, hogy alighanem rekordtermés lesz, ami mint tudjuk az aszály után a második legnagyobb csapás ami a mezőgazdaságot érheti, tele lesz a média panaszos földművelőkkel akik a magas üzemanyagárak és a bő termés miatti alacsony felvásárlási árak miatt mennek idén is tönkre. Lehet lesz majd sok félpályás útlezárás is, ha a betakarítás és az őszi talajmunkák közt dolog nélkül maradnak a traktorok.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr228821672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása