Nagy izgalommal vágtam bele a zártszelvény hajlításba. Kicsit aggódtam működik e az elméletem, mert mindenki azt mondta nem fog működni, vagy legalábbis kétkedett az elképzelésem sikerében. Szóval csináltam egy célszerszámot.( az anyaga a régi lakásomban a TV forgatható állványa volt )
Kalodák alatt a munkadarab, középen a 12 tonnás emelő.
Krétával deciméteres skálára beosztott szögvas felett csúszik előre az anyag és minden osztásnál rápumpálok a felkeményedés után(ugye előbb csak emeli a vasat ütközésig) hatot az emelővel.
Többször kell átküldeni a szerszámon, legalábbis nem merek egyszerre nagy ívet hajtani, mondjuk tizenkettőt nyomni rajta, mert félek valóban megrogyik a 40x20 mm-es szelvény. Ahogy hajlik lefelé a vas, beleáll a talajba, kénytelen voltam mindkét oldalra a kifutás helyére egy-egy nagyobbacska gödröt ásni. Aztán amikor már egyszer megíveltem a vasat nem használható a krétás vezető, muszáj volt a munkadarabot beskálázni, mert a pontos beosztás és az egyforma nyomásszám biztosítja a szabályos ívet. Leterítettem egy kamionponyva darabot a földre és az ívet ellenőrizendő vastag filctollal behúztam a vas mellett a görbét, majd átfordítottam a két végét és rátettem a vonalra. És fél centinél nem nagyobb az eltérés az ívben a két oldal közt. Nem könnyű, meg nem is gyors, de működik. Már csak az a kérdés hogy sikerül majd kilenc darab pontosan egyformát csinálnom.
A masszív satupadot S-től kaptam kölcsön, enélkül nem lennék ilyen nagy legény, kitartó ember ő is, a 40 centis láncfűrészével mégiscsak felszeletelte a méteres törzsátmérőjű fának, amit kidöntöttünk a héten, a nagyrészét.
Tegnap este osztálytalálkozóm volt, hálistennek tavaly óta nem halt meg senki. Miután HÉV-vel mentem Budapestre, szokás szerint átcsónakáztam a túlpartra és miután ott kikötöttem, a zsebkompasszal vettem egy iránylatot a túlpartra Amapolához, mert ha éjszakára amikor visszafelé jövök leszállna a köd nem találnék haza. Szerencsére nem volt rá szükség. Persze vihettem volna GPS-es navigátort is magammal, de ez így seamanslikeabb.