Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2013.07.19. 22:05 :: A Tengerész

Na kicsit még visszajöttem a bloghoz. Ma meghozta Antymix a régi Asus notebookomat kitatarozva, az asztali PC-t már elzéfeszteltem a szalon szófa alá  de az Asusra feltelepítettem a TP.LINK wifivadászt és most ezen írok. Reggel óta szinte megállás nélkül tevékenykedünk. Tegnap elkezdtem írni egy listát, hogy minek kell meglennie a holnapi indulásig, 12 tétel, csodák csodájára nem történt meg vele ami az ilyen tennivalós listákkal szokott, hogy az eleje fogy, de a vége gyorsabban nő, ezen ugyanaz a 12 tétel van amit tegnap este összeírtam, nyolcat ma abszolváltam, holnap délelőttre maradt négy. Kösz mindenkinek az útravaló jókívánságokat,  most ugrik a majom a vízbe, az elkövetkező napokban kiderül mit bír a hajó tartósan folyással szemben és  hogy mi mit bírunk.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr235415621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harpi4 2013.07.20. 16:20:12

Tisztelt blogolvasók! Helyszíni közvetítés a Duna bal partjáról a Petőfi-hídtól völgymenetben 100 m-re lévő üres ponton bejáratától. 12.45. Kiérkezés a helyszínre, várakozás a 13.00-ás zsilipelésből kibukkanó AMAPOLÁRA. Várakozás. Amapola nem jön! Várakozás. 13.55-kor telefon Vilinek, csak nincs valami baj? Válasz, a blogon rossz az időpont, 15.00. az igaz. 14.45 helyszínre érkezés. Várakozás. 15.13-kor Amapola felbukkan a Déli vasúti híd alatt, a bal parthoz közelebb araszolva. Távcső: nagyítás 10 x 50-es, kissé remeg már a vén kezemben, de jól látszik a "bajusz" az hajó orra mögött. 15.20-kor a bajusz eltűnik. Valami nem jó!!! Elmegy mellette egy önjáró tankhajó, majd amikor kibukkan mögüle, látom ám, hogy lent a horgony, azaz látom a láncot, eléggé előre feszülve, tehát kaparóra ledobva, és a Vili csúszó horgonyon ereszkedik lefelé, és 15.31-kor a kanyar eltakarja a szemünk elől. Sajnos az indulás amint messziről tapasztaltam, elsőre nem sikerült. Talán géphiba? Nem tudni. Reméljük hamar ki lesz javítva. Hajrá VILI!!!

IQ_nuku 2013.07.20. 17:36:43

@harpi4: Köszönjük a tudósítást harpi4 :)
Remélem semmi komoly és hamarosan folytatják útjukat!

silvermoon 2013.07.20. 18:31:11

Drukkolunk !! A hajozas sohasem volt az egyeszeru dolgok koze sorohato. Hajra Vili !!!!

abraxas 2013.07.20. 19:56:11

@abraxas:
Affene, előbb postoltam, mint olvastam :o(

Remélem semmi gond. Mikor utoljára láttam, még szépen haladt :o/

harpi4 2013.07.20. 21:10:27

@abraxas: Egy ekkora hajónak illik lobogót viselni. A képeken nem láttam lobogót, lehet, hogy a Vili titkos küldetésen volt? Talán jugoszláv békaemberekkel tanácskozott a Duna fenekén? Azért remélem, nem nagy a baj, és hamarosan elindulhat, vagy talán már el is indult.

ICSG 2013.07.20. 22:24:32

@abraxas: Bezsilipelésnél ugyanonnan fotóztál, ahonnan én és nem láttalak. Különböző idősíkokban voltunk, vagy csak csőlátásom van?
süti beállítások módosítása