Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2013.06.17. 22:22 :: A Tengerész

Na ilyen lett a horgony. '13.jún.17. 005.jpg'13.jún.17. 006.jpg'13.jún.17. 010.jpg'13.jún.17. 014.jpgRövid tépelődés után úgy döntöttem, hogy hagyom a fenébe a tüzihorganyzást, egy rakás pénz már az oda és visszajuttatás is (Lajosmizsén van legközelebb), lefújtam horganyspayvel, majd kiderül mennyire lesz tartós. A súlyát 35 kilóra terveztem, délelőtt amikor kész lett lemértem, 36,75 kg. 

Délután hőszigeteltük a napbojlert, így kitart a melegvíz reggelig, sőt másnap tovább melegszik, bár már így is jócskán keverni kell hideggel, hogy kellemes legyen a zuhanyozás, szerintem olyan 60- 70 fok körül lehet a tartály tetejében a víz és ilyen intenzív napsülésnél bőségesen kiszolgál  bennünket zuhanyozáshoz, mosogatáshoz. Meg kell mondjam nagy megelégedést okoz, hogy ilyen jól sikerült ez is, meg a horgony is. Persze a puding próbája, hogy megeszik, ami a horgonynál még hátra van, azaz olyan jól fog e majd mint amilyen szép lett, de én nagyon optimista vagyok ezügyben.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1005366319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.06.17. 22:35:05

Tengerész, ismét megemelem a nem létező kalapomat!

Egyrészt a kreativitásod előtt, másrészt a tudásod és szakértelmed, harmadrészben az energiád előtt, amiből lányodnak is sokat kívánok!

Blog olvasótársaim nevében ismeretlenül is kívánok neki mielőbbi gyógyulást és jó egészséget!

spray 2013.06.17. 23:01:35

Szia Vilibá ez milyen talajra készült jo az Adrián?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.06.18. 07:57:34

@Paduc: Köszönöm.
@spray: Elvileg bárhova jó, nyilván homokos fenékre optimális. www.youtube.com/watch?v=bhjdlKwTdv8 Ez ha jól tudom egy új-zélandi a konstrukció, RP a Földközin használja, még sose szántott el neki és az se fordult elő, hogy egyből ne akadt volna be a fenékbe. Viszont ha beékelődik sziklák közé, az elég macerás dolog, de hát ez bármelyik típussal is így van.

abraxas 2013.06.18. 17:44:13

Szuperül fest, örülök neki, hogy ilyen jól sikerült! Remélem élőben is megcsodálhatom valamikor :-)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.06.19. 08:24:38

@abraxas: Semmi akadálya. Most ismét örvendezek, hogy baráti tanácsok ellenére raktam darukat a hajóorrba, mert ebben a hőségben félkézzel ezt a horgonyt kitűzni a helyére..... Így viszont könnyűségbe fog ütközni a dolog.

teddybear01 2013.06.19. 11:29:24

Azt hiszem, gyerekkoromban láttam hasonló horgonyt a Deltában. Az is gyakorlatilag beleásta magát a fövenybe, és felhúzáskor a másik végén emelték.

Ami pedig a darut illeti, az mindenhol kellhet. Olyan lehetőségre nem gondoltál, hogy kiépítesz pár aljzatot a fedélzeten, és magát a darut csak akkor rakod ezekbe bele, ha szükség van rá?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.06.19. 22:03:46

@teddybear01: Hát a hátsó kettőn eleve lóg a dinghy. Az első kettőt pedig ma is egyszerre használtam az egyik horgony kiemeléséhez illetve a másik beemeléséhez, nagyon kényelmes így, az orrdecken gyakorlatilag bármit bárhonnan minimális erőkifejtéssel tudok mozgatni, beleértve a fuxba való ki-be emelgetést is. Szóval kell mind a négy ott ahol van. Viszont ha mondjuk beraknék még pár csutkát a deckre ide-oda, csak belerúgni lenne alkalmas. Nem is volt még máshol szükség rájuk, csak elől és hátul.
süti beállítások módosítása