Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2013.05.09. 20:48 :: A Tengerész

Ma szerencsére nem esett az eső. Folytattam az axiométert, estére egy darab damillal és drótmutatóval kézben már működött, kell csináljak rá valami szálfeszítőt, egy szebb mutatót és mehet a helyére.

Mindenféle egyebek történtek, vízre került a St John katamarán (regényes Atlanti óceáni átkeléséről Méder Pistával, Áron papájával a Vitorlázás magazinban olvashattatok)'13.máj.9. 004.jpg'13.máj.9. 006.jpgTulajdonosa Dávid versenyt fut az idővel, mindössze pár napra engedtek vizet a Sióba, ha nem tud időben odaérni, szedheti ki és viheti tengelyen a Balatonra. '13.máj.9. 003.jpgEgyszercsak megjelentek a rendőrök egy nagy motorossal, az idők hajnalán a Balatonon is volt kettő ebből a típusból ( úgy 40 éve amikor felborultunk viharban kalózzal a Rákóczy Pistivel és akkormégcsak barátnőjével Zsókával ilyennel mentettek minket, ha jól emlékszem Varsó volt a hajó neve, a siófoki rendőrkapitányé, aki leszedte rólunk a keresztvizet meg  Kurdi János, a hajóvezető meg a Halász Gyula volt a MAHART Sc-től, Isten nyugtassa ), annakidején az Adony is ilyen volt amire Anmapola vízretétele után kötve voltunk egy darabig, szóval nem egy mai típus, meg is látszott rajta, lefelé saját "lábon" ment, de visszafelé már mellékötve hozta egy kisebb rendőrhajó... hát igen, az évek, meg a szűkös karbantartás költség.

Utolsó szoptatás megfogyatkozott létszámmal.'13.máj.9. 001.jpg

Utolsó együttpihi a kedvenccel.'13.máj.9. 007.jpg'13.máj.9. 007.1.jpgUtolsó anyai "fürdetés".'13.máj.9. 008.jpgÉs máris jönnek az új gazdik.  Szegény anyja a "rabomobil" rácsán keresztül még elbúcsúzik a Misivé vált Ubultól. "Szegény fiacskám  ilyen fiatalon letartóztattak?"'13.máj.9. 009.jpg
És a Zénó is, akiről időközben kiderült, hogy lány, szatyorba került.'13.máj.9. 010.jpgSzegény Kormi azóta nem találja helyét. Ki-be mászkál és folyamatosan hívogatja a kicsinyeit (korábban állandóan hanggal is kommunikáltak). Nem akarok túlzottan szentimentálisnak látszani, de meghat a viselkedése.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr245291907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása