Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda

2013.04.10. 20:52 :: A Tengerész

Na ezt figyeljétek! Első autóm egy Renault 4-es volt. (http://hu.wikipedia.org/wiki/Renault_4  ,  amúgy ez az autó volt amit életemben a legjobban szerettem. Használtan vettem valamikor 1972-ben és kellett némi javítást eszközölnöm a karosszérián, ahol kirohadt a sárvédő és a doblemez. Ehhez kieszeltem, hogy valamivel ragasztani fogom, mert semmiféle olyan eszközöm nem volt amivel vékony lemezt hegeszteni lehet. Ismerős ismerőse révén eljutottam a valahavolt Műanyagipari Kutatóintézet Soroksári úti telepére, ahol kaptam egy kilós fémdoboz epoxi gyantát a hozzá való edzővel. Ezzel és némi üvegszövettel sikeresen abszolváltam a karosszériajavítást, majd a maradék, mintegy 80 dekányi gyantát az edzővel leraktam a pincébe. Azóta négyszer költöztem és az egydecis laborüvegben lévő edző valahogy elkallódott, a gyanta meg  parafinszerűen  bekötött a dobozba, egészen úgy nézett ki mint amiből a gyertyát öntik. De még ide a hajóra is kihoztam, hogy egyszer tán még jó lesz valamire. Mondom 40 év!! Nyáron felhívtam az Alvinplasztos Molnár Józsefet, hogy ezzel a bekötött gyantával lehet e valamit kezdeni, vagy jól gondolom, hogy alighanem kuka, illetve rosszabb, veszélyes hulladék. Azt mondta "...nem biztos..meg kéne kicsit melegíteni óvatosan..." Na kitettem a napra, ott állt a decken hónapokat, jött az ősz, majd a tél és tegnap beraktam  azok közé a gyanták közé amiket egy vödörben a robogó csomagtartóra felpakolva kivittem a Molnárhoz sza/g/k/érteni. Gondoltam ha nyáron egyáltalán meg is folyósodott a napon, mostanra biztos bekötött megint. DE NEM! Rendes folyékony epoxi volt, a szélestudású vegyésznek a történetet, az eredetet, az elveszett edző mennyiségét és víztiszta küllemét elmesélve pontosan beazonosította, hogy ez az annakidején népszerű Tipox400-as gyanta, kiszámolta most milyen edzőt kell tőle vegyek hozzá és milyen arányban keverjem és tegnap amit összeragasztottam vele az mára betonkeményre összeragadt! 

Ma naná hogy megint esett az eső, de azért már mutogatja magát a tavasz, két eső közt megjárattuk az új kerekekkel  a bringautánfutót a Tescoig és vissza, tejért, ásványvízért, meg ilyesmik, kifejezetten kellemes volt a napsütésben kerekezni, bár ez a folyamatos  köhögés mindkettőnk erejét megnegyedelte ( négyezetötszázat hagytam a patikában ). Amúgy már minden blokk ki van szabva, az utolsó három kivételével  a maradék ragasztva, összeszorítózva bent köt a melegítődobozban, holnap kész vagyok velük ha csak nem történik valami, már hinni se merek benne, hogy végre túlleszek rajta.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr275215744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bananarepublica 2013.04.11. 08:55:42

A tengeresz

Hali, vitorlazatot kiszabja meg, es mi az anyaga?

Mihalik Péter2 2013.04.11. 09:21:08

Ne is emlegesd az esőt! Én tegnap éppen befejeztem a coat szórását a hajótestre (az első réteget) amikor egy 20 másodperces jégeső érkezett dörgéssel párosítva. Azt hittem felrúgom a világot dühömben, de a gélnek semmi baja nem lett. A mostani polyester gyantáknak és géleknek ha jól tudom ketonperoxid az edzőjük.ma folyt. köv.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.04.11. 19:30:01

@bananarepublica: A vitorlák 8 éve zsákban várják, hogy egyszer felhúzzam őket. A Csury Zoli csinálta őket és olyan a színük, szabásuk és a varrásuk mintha 100 éves pamutvásznak lennének.
süti beállítások módosítása