Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2013.02.13. 17:53 :: A Tengerész

Megy a hőszigetelés, de régen csináltam ilyen undorító dolgot. Kipakolni nem lehet semmit, mert minden pillanatban megeredhet az eső. Idebent botladozunk fiókhalmokon, kacathegyek közt. A  szekrény alapos kipakolásakor előbukkantak a drámák. Penészes ruhák a vállfán, csorgó lé az öltöny műanyagkotonján (belül is). Burkolatok bontása után előtűntek a hátsófali hőszigetelés hiányosságai. Mindezt persze guggolva, térdenállva, sanyargatott körülmények közt, ha befűtök csorog az izzadtság a szemembe, ha nem fűtök Juditka megfagy, szegénykém már ő is elég nyűgös ettől a baromi felfordulástól. Ma kibányásztuk a helyéről a gáztűzhelyt, kiszedtük a szekrény összes fiókját és mindezt felrakásoltuk a szalon közepére. Ettől kezdve közlekedés csak lapjával, térd, könyök beverés folyamatos. A zugolyokból, korábbi szigetelések közeiből csak 3ml-es injekciós fecskendővel lehet kiszipkázni az odakondenzált levet, mindezt térdenállva hasizommal tartott felsőtesttel, kígyóként tekeregve, ma kiszedtem úgy 3-4 litert, de abbahagytam, mert elfogyott az erőm, ujjaim hegye kisebesedett, most pihegek. Holnap folyt.köv.

Kis fizikaóra. Miután többen emlegettétek a páratartalom mérést, meg a szellőztetést, kicsit méricskéltem. Tehát reggel felkeléskor idebent 16 fok, odakint nulla-plusz 2, páratartalom idebent 55%. Megmértem a cockpitban, ott 65% és kint a decken 85%. Mielőtt valaki azt hinné, hogy  a páratartalom ennyire különböző a különféle helyeken, nem így van. Merthogy a higrométer nem az abszolút páratartalmat méri, hanem a relatívot, azaz, hogy az adott hőmérséklethez képest maximálisan oldatban tartható nedvességtartalom hány százaléka a pillanatnyi tényleges.  Namármost van egy ökölszabály, hogy minden 10 C fok hőmérséklet csökkenés durván felére csökkenti az adott légtérben oldatban tartható nedvességet. Pl. ha egy lakásban 50% RELATÍV nedvességet mutat a higrométer ahol 20C fok van az tökjó komfortérzet. De ha külső légcsere nélkül lehűl a belső hőmérséklet  10 fokra akkor 100 % lesz a relatív nedvességtartalom, azaz elviselhetetlen a párásság! Ez visszafelé is igaz persze, azaz nagyon csalóka az a hit, hogy azt hiszi a dolgozó, hogy ha jól befűt és elkezd a higrométer mutatója lefelé ballagni, akkor csökkent a páratartalom. (bevallom én is beleestem ebbe a hibába) Fenét. Az abszolút páratartalom semmit nem változik, mindössze a relatív páratartalom csökken. Viszatérva a kiinduló kísérletre, hiába mutogat a műszer különböző értékeket, nagyon úgy áll a dolog, hogy a benti 55%, a "középkinti" 65% és a teljesen kinti 85% relatív nedvesség az szinte azonos tényleges légnedvességtartalom az összes vizsgált helyszínen. Hát nagyjából ennyit a szellőztetés varázslatáról amitől a MP akkora eredményt remél egy korábbi kommentben. Szellőztetni persze kell, tesszük is, de sajnos nem úgy néz ki, hogy engedjük ki a párás belső levegőt és hívogassuk be helyette a kinti párátlant, merthogy kint alig kisebb a tényleges páratartalom mint idebent. De tovább folytatom a méréseket, mert ha egyszer majd kisüt a nap és nem esnek mindenféle levek az égből, lehet, hogy alapjában változik a helyzet. Mert ha mondjuk kinti 5 foknál lemenne a relatív páratartalom mondjuk 50%-ra , azzal kicserélve a belső levegőt és felfűtve 25 fokra már szinte sivatagi szárazságot jelentene idebent. Szóval a sok okoskodásnak az lett az eredménye, hogy rájöttem, ha kint esik az eső az egy sz@r dolog. És a kedélyállapotunkon is sokat ront. Jöhetne már a tavasz.

Kicsit vidámodjak ránéztem a kedvenc napirajzomra http://napirajz.hu/archives/2008/02/12/GYEMANTTAL/ Már régebben mutattam, de annyira jó! Aki dolgozik és akik jótanácsolnak....

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr775078873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tabulator 2013.02.14. 07:47:46

Egy párátlanító hatásosan tenné a dolgát. Tapasztalatból mondom, mert már kipróbáltam.
www.olcsobbklima.hu/paratlanito

Mihalik Péter2 2013.02.14. 09:49:05

Érdekes a számítás, de szerintem tökmindegy, hogy mik a számok, a lényeg az, hogy egyszerűen túl sok a hajó belterében a pára, ami nem lenne gond, de ki is csapódik és ez a fő probléma. A megoldás az lehet, ha egy nagyon egyszerű példával modellezzük az adott állapotot: Pakol a kocsi a ház előtt télen. A család beszáll, anyuka vezet.Mindenkinek vizes a kabátja,mert esik, anyuka befűt de hogy ne menjen ki az értékes meleg, minden ablakot felhúz. A szélvédő és az oldal ablakok elkezdenek párásodni,anyuka bőszen törölgeti egy erre rendszeresített ruhával a párát a szélvédőről. Mi a megoldás? A fűtésrendszert kintről beszívott levegőre kell állítani és egy ablakot egy ujjnyira lehúzni, majd a párásodás megszűnik egy pár perc múlva. Ugyanez a helyzet Viliék esetében is: Kintről beszívott levegő gyakorlatilag minimális a hajón. Ha van is, az sem meleg, hiszen a vaskályha nem tud ilyet előállítani, mivel 90%-ban sugárzó hőt ad le és nincsen bele szerelve egy légforgató ventilátor. Az én 12 m-es acélhajómon is volt kondenzvíz képződés, de minimális, ugyanis az én fűtésrendszerem is kintről beszívott levegő felmelegítése szerint működött, tehát folyamatos légcsere volt a hajón, ha fűtöttem. Mivel Viliék esetében szinte már lehetetlen és gazdaságtalan lenne a fűtés átalakítása, egy szellőző és egy hőcserélő, majd egy kondenzvíz kivezető csövecske lenne a megoldás. Nem kell hozzá más, mint egy fürdőszoba ventilátor 2 db. használt autóhűtő,egy keringető szivattyú, egy csöpögtető tálca és némi mipolán cső, vagy amit Tabulator kollégám ír, egy párátlanító berendezés. Nyilván való, hogy kényelmi szempontokból a legjobb lenne egy légkondi, de anyagilag nem biztos. Lehet kapni ún. léghűtő berendezést is ami naponta kb 1 vödör vizet használ fel és a párásítás elvén működik.Gondolom ez a folyamat megfordítható ennél a készüléknél és kb 10-15 ezer Ft-ba kerül, de szerintem Vili kifilózza a megoldást simán...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.02.14. 10:03:44

@tabulator: @Mihalik Péter2: Ezt írja az orvos "A levegő hőmérséklete mellett, a páratartalom is nagyon lényeges összetevője a minőségnek. Az egészséges felnőtt ember számára a 40-60 százalékos páratartalom az optimális, mind a komfortérzet, mind az egészségmegőrzés céljából. " (www.webbeteg.hu/cikkek/legzoszervi_betegseg/2811/homerseklet-paratartalom-a-lakasban ) Nos nálunk pont ennyi van a fűtött hajóban. Tehát próbáljátok elhinni, hogy nem tenne jót, ha bármiféle módon lecsökkenteném mondjuk 30 alá. Autóm sose volt klímás én ha párásodtak az ablakok letekertem őket. Vaskályha samott-tégla belsővel nem sugárzóval fűt (kivéve az ablakot rajta) hanem konvekcióval. Ventilátor nélkül is körbeforog a levegő a beltérben és a kályha körül, akárcsak a lakásban a fűtőtestnél. Neked azért minimális a kondenzvízképződés a hajódon, mert be van csukva és nem élsz rajta és akkor nem is fűtöd. Egyszer beáll egy egyensúlyi állapot, ami kicsapódik az ott van, ami meg oldatban marad az ott marad.

Mihalik Péter2 2013.02.14. 10:31:52

@A Tengerész: Persze, tudom mennyi az optimális pára tartalom egy lakótérben, ezzel nincs is baj. Azért a vaskályha hőleadásának módját vitatnám, hiszen a sugárzó fűtések felületi hőmérséklete igen magas, míg a konvekciós fűtéseké (pl. radiátor) lényegesen alacsonyabb. A radiátorok valóban forgatják a levegőt, míg a sugárzó fűtések csak minimálisan. Az nyilván való, hogy a már kicsapódott pára, nem más mint víz és a hideg felületről ( azaz a hőhídról) nem tud elpárologni, mert: 1/.fedve van ruhával, szekrénnyel, burkolattal, 2/ nincsen a felületen megfelelő légmozgás, ami a száradást (ha úgy tetszik párolgást) elősegítené. Majd figyeld meg, hogy nyáron, ha megfelelő légmozgás lesz a hajón , sokkal kevesebb kondenzvíz fog kicsapódni, nem csak azért, mert a hajó acéloldalát melegíti a nap, hanem azért is, mert jár a levegő, ami segíti a párolgást. Én a helyedben kipróbálnék egy ilyen megoldást, semmit sem veszthetsz... ( gondolj csak arra, mikor az izzadt boxolót az edzője a ring sarkában törölközővel" hűti" azaz elősegíti légmozgással a párolgást.

Grigorij Sandorovics 2013.02.14. 11:56:33

Mivel azert egy 600 lakasos haznak voltam a gondnoka-mernoke, egy kicsit temaban vagyok.
Villi! Mihalik Peter szavaiban NEM a paratartalom csokkentese a lenyeg. A lenyeg - "felfogni" a ti elettermeket mas uton. Tehat a paratartalom marad az "optimalis" szakaszban.
De ehhez hozzateszem - hogy az - amit most csinalsz - tenyleg nagyon kell. Mert azok a hejek - nincsenek kelloen szelloztetve. Ex pedig penesz es masfajta biologiai problemak eredete lesz. Mindez pedig nem csak anyagi kar - de egeszsegre IS veszejes.

ui
En az elso telemet elem allandoan a hazamban. Energiatakarekossagi okokbol a szellozorendszert minimumra fojtom a fagyokban es eleg sok problemam van a kondenzvizekkel. De ez ugye egy kompromissz keresese, minimalis fiziologiai szellozes + maximalis energiatakarekossag :)

hajra Magyarok! Azert meg mefvan a "mernoki" elme, szines, kitalalos! Remelem a ballibekbek nem sikerul ezt nalayok (is) kiirtani. Mert irtjak szepen az aldemokraciujukkal...

whale 2013.02.14. 13:00:38

Kicsit vidámodjak ránéztem a kedvenc napirajzomra napirajz.hu/archives/2008/02/12/GYEMANTTAL/ Már régebben mutattam, de annyira jó! Aki dolgozik és akik jótanácsolnak....

A magam részéről értem a célzást és befogom a számat.:DD

halaloszto 2013.02.14. 17:20:35

@tabulator: @Mihalik Péter2: Meg mindig rossz lapon vagytok szerintem!!!!

A paratlanito, meg a paratartalom 40-50% savban tartasa egy lakasban mukodik csak. 22fokos 50%-os levego harmatpontja 11 fok. Ha a lakasban nincs 11 foknal hidegebb felulet, nem lesz lecsapodas sehol. (egy lakasban is lehet ilyen, hidegvizcso, wc tartaly, borosuveg, ablakuveg szele)

A hajon hiaba van 22 fok 40%, annak 8 fok a harmatpontja. Szoval ha a duna 7 fokos, akkor a hideg vason lecsapodas lesz mindenkepp. 40% ala meg nem kellene menni, mert egeszsegtelen. Azt kell tenni amit Tengeresz tesz, megszuntetni a nagyon hideg feluleteket.

Vajk

Mihalik Péter2 2013.02.14. 17:51:47

@halaloszto: hehe..pontosan erről beszélek: ha újra szigetelné a hajót, nem lenne Tesco-s bringázás...sokkal egyszerűbb egy jó hideg hőhidat alkotni és elvezetni az ott lecsapódó párát, nem? Egy lakás hőszigetelése sokkal jobb, mint egy 5 mm-es acél hajótesté , ami ráadásul folyamatosan egy párolgó felületen (azaz a Dunán jelen esetben) van. Persze, ki lehet hő és pára ellen szigetelni a hajót, de ez a belső tér rovására menne , nem kicsit, hanem nagyon.Manapság a 40 cm-es falakat kívülről már min. 10 cm.es préselt kőzetgyapot panelekkel szigetelik. Miért nem nikecellel? Azért, mert a nikecell nem szellőzik, a téglafal és főleg, amivel borítva van (festék, tapéta stb.esetleg mindkettő)..és még valami: Viliéknél általában befűtés után van, hogy 26-28 fok is előfordul...ez sem mellékes pár órán keresztül és reggelre meg 15 fok. Az egészet újra lehetne számolni. Szerintem 2 megoldás van: Az első, amit javasoltam, a második, meg az, hogy újraszigetelni az egész hajót. Lenne egy harmadik megoldás is: Felületszivárgó kialakítása közvetlenül az acéltest belső oldalán...de ez a hosszbordák miatt tökre fölösleges lenne...legalább is szerintem.

halaloszto 2013.02.14. 17:56:31

@Mihalik Péter2: Emberi tartozkodasra alkalmas terben kell legyen 22 fok es 40-50% paratartalom. Ebben a levegoben viszont a 8fokos vagy hidegebb feluleteken kondenzacio van. Tokmindegy mivel futesz, hogyan szelloztetsz, ha megvan a 22fok 50%, akkor jon a kondenzviz.

Hiaba csinal egy hohidat vagy mas direkt hideg feluletet. (pl paratlanito keszulekkel). Azon lecsapodik a viz, de minden mason is ami hideg. Ha a paratlanitojan annyi lecsapodik hogy 20% ala megy a paratartalom, akkor tenyleg nem lesz a feneken sem lecsapodas, viszont lesz torokgyula es mas leguti megbetegedesek, ego szem, stb.

Vajk

Mihalik Péter2 2013.02.14. 18:15:04

@halaloszto: Az első mondatoddal tökéletesen egyet értek...sőt a másodikkal is. A harmadikkal nem. Itthon Ráckevén nálam pontosan 21 fok van cca 50 %-os rel. pára tartalom és nincsen egy deka kondenzvíz sem. Alternatív fűtésem van, azaz kombi gázkazán és egy cserépkandalló is, ami zárt tűzterű. Ha begyújtok a kandallóba és érkezdi sugároznia meleget, a kazán termosztátja érzékeli, hogy " hú vazze!!! itt más is fűt!! nem kapcsolok be!!!"..és csodák csodájára a páratartalom kb. 15%-al megnő. Izgalmas, nem? És nem penészes semmi, nem csöpög és csurog a zakómról a víz...Reggelre visszakapcsol a kazán ( mert ugyebár a kandalló is kihűl, így nem fűt)és ismét lecsökken a rel.páratartalom. Szerinted ennek mi lehet az oka?

halaloszto 2013.02.14. 18:55:04

@Mihalik Péter2:

1. Ha kiraksz egy uveg 7 fokos bort az asztalra, azon lesz kondenzacio.

2. A gazkazan es a kandallo is zart tuzteru? A rel paratartalom akkor no, ha a kandallo fut, es akkor csokken ha a gazkazan fut?

Vajk

ps: a tema erdekel, meg tan hasznos is, de lehet kellene talaljunk valami mas feluletet.

Mihalik Péter2 2013.02.14. 19:25:21

@halaloszto: Dobok egy szmájlit! 1: lenne,de nincsen rá ideje! 2: mindkettő zárt tűzterű, sőt a kazán kintről kap levegőt.Igen... pontosan így van, és a miért-et tudom, pontosan azért van ilyen fűtésem.(tökéletes megoldás nincsen Kedves Barátom!)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.02.14. 19:31:06

@Mihalik Péter2: "Itthon Ráckevén nálam pontosan 21 fok van cca 50 %-os rel. pára tartalom és nincsen egy deka kondenzvíz sem. " Hehe. De nem a hajódban, hanem a lakásban. Nézd csak meg a harmatpont táblázatot! ( www.thermodoki.hu/thermodoki/downloads/harmatpont.pdf) 10 fok felett van a harmatpont. Tehát ha nincs olyan felület a házadban aminek 10 fok alatti a hőmérséklete akkor sehol nem lesz kicsapódás. De tegyél csak be a nappalidba a szőnyeged alá ahol ráadásul a légcsere is pang egy 5 fokos "hajófeneket", egyszercsak csacsogni fog a víztől a szőnyeg. A páratartalom pedig egy jottányit se nő (csodák csodája)amikor "húvaze" van éppen erről írtam hosszasan korábban, csak a RELATÍV páratartalom, azaz miután a helyiség hőmérséklete csökken mert becsapod a kazántermosztátot ami azt hiszi, hogy mindenütt meleg van, holott csak a besugárzott térben, de általában csökkent a hőmérséklet, szóval alacsonyabb hőmérsékletnél az azonos ABSZOLÚT páratartalom nagyobb RELATÍV százalék a műszeren. De más próbát is csinálhatsz. Tegyél fel valami gyengén légáteresztő, de jó hőszigetelő valamit a falra. Mondjuk az irhabundádat. Egy hét múlva nyirkosság lesz a fal és a bunda közt. Nekem egy régi lakásomban ahol vékony volt a fal a fali szőnyeg alatt megjelent sumák módon a penész. De prímán szigetelt hőtechnikailag korrekt új házban a sarokban a falhoz tolt szekrény oldala mögött a keresztkomámnak bevizesedett az oda betuszkolt holmija. Szóval ravasz dolog a fizika, de ha figyelmesen olvasod azt a sokmindent amit idáig írtam, akkor megtalálod a választ az utolsó " Szerinted ennek mi lehet az oka? " kérdésre. De össze is foglalom, a TÉNYLEGES páratartalom egy zárt térben nem változik csak a relatív (amit a hígrométer mutat), ahogy hűl a levegő nő, ahogy melegszik csökken.

Mihalik Péter2 2013.02.14. 20:25:13

@A Tengerész:A lakás miben különbözik egy hajótól...? Nálatok azért van 10 fok alatti test, mert csak 1 helyiséget fűtötök és mind ez nem fűti a szalontól távol eső részeket ahol 1 db. vaskályha üzemel.( Ha berakom a spaiz-ba a meleg bort és rányitom az ajtót, nem párásodik, mert ott kb 10 fok lehet és van szellőszés, de a hideg sem...) Az én hajómban a szalon,a kabin és a fürdő is fűtve volt, igaz némileg magasabb induló költséggel, de mindegyikbe légcsatornán érkezett a meleg levegő. Ez a klasszikus "hajófűtés" 15 m. körül... esetleg netezd meg, ha gondolod...Természetesen a hő és páraszigetelés ezek előtt nagyon fontos. "A középponti ún. "tömegkályhák" (hajótűzhely, jancsikályha, csikotüzhely) hajóbéli felfűtése esetén, célszerű minden helyiség között erőteljes szellőzést biztosítani,fedetlen acélfalak mellett még pedig úgy, hogy a hajófenékbe lehetősége legyen az esetleges párás csepegésnek szabadon távoznia, mely megjelenése esetén az könnyedén eltávolítható"

Mihalik Péter2 2013.02.14. 20:51:55

@A Tengerész: Vili... ne is haragudj, de alap volt nálam,a tökéletes hő és pára zárás a hajódon, mivel a rajzodon csak a hajófenék látható,mint problémás terület.A második általam épített hajónál volt hasonló problémám nekem is.A falvédő és a fal között is hasonló a baj: A meszelt/hengerelt fal és a falvédő közti légrés nem szellőzik normálisan. Ha bőrrel a falra ragasztanám(izomból, tuttira, légmentesen) az irha bundámat, ( ha lenne) biztos vagyok benne, hogy megfelelő meleg levegő szőr felőli oldalra érkező áramlás esetén nyitnánk pár sört...párásodás - mentesen...

halaloszto 2013.02.14. 21:39:09

@Mihalik Péter2: ha a kandallo nem kivulrol kapja a levegot, akkor az nem zart egesteru a szo gepeszeti ertelmeben.

Vajk

Jonathan 2013.02.15. 11:38:11

Kedves hajosnepseg! Tudom nem illik bepokhalozni mas bloggjat, de szeretnem megosztani veletek hajonk keszülö oldalat. Latogassatok el a kishajo.jimdo.com/ webcimre.
Szivesen varom velemenyeteket, visszajelzeseteket. Udvözlettel: Jonathan

Mihalik Péter2 2013.02.15. 14:50:38

Hát kedves mindenki,én most jöttem haza a Boat-Show kontra FEHOVA kiállításról és írok pár mondatot a dologról: A hajós pavilonba elég nagy pangás volt, 3-4 vitorlás van kiállítva,pár kisebb csónak, max 60-as motor és pár elekrtoboat. Nem tudom, de részemről nagyon érezhető a válság...olyanok, akik az előtt rendszeresen kint voltak, ma sehol. A FeHoVA-pavilonban meg őrület: tömeg keveredett sültkolbász illattal és mindenki vagy Zöld Ijásznak, vagy Rambo-nak volt öltözve...ezen jókat nevettem. Pár horgász ismerős standjánál elbeszélgetve mondták, hogy szinte senki sem vásárol, csak bémészkodik...legalább is egyelőre... Summázva a dolgot és a poént nem lelőve a hajós rész drámai, a Fehova sokkal jobb, de a legjobban az utcai bódésornál volt tömeg a 2 pavilon között. Ott aztán medvetalpból faragott sapkától a pálinkán át minden kapható, persze milliárdokért. ( Igazság szerint ennek a szigetelés problémának is utána akartam nézni, de csak egy hajóklímás volt kint...az meg egyértelmű mindannyiunk számára, így nem álltam meg...a lényeg, hogy egy sima állófűtés, csak mivel hajóba való persze drágább, de semmivel sem tud többet. Ha valakinek kell ilyesmi, írjon nekem,megoldjuk a dolgot, ugyanis nekem van kb 30 db. állófűtésem és a Blogtársaknak természetesen olcsóbb)
süti beállítások módosítása