Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2012.11.20. 20:57 :: A Tengerész

Kezdek hinni benne, hogy van (odafent?) valaki aki húzogatja a strigulákat. De messzebbről kezdem. Meséltem, hogy Dunaharasztiban a Direct Line cégnél találtam egy barátságos fiatalembert aki megígérte, hogy összeszednek nekem valamennyi saválló acél hulladékot. Nos hívtam tegnap, női hang jelentkezett, hogy az illető otthagyta a telefonját az asztalán és ma se lesz bent, szóval majd hívjam máskor. Viszont azt is írtam, hogy egyszerre több vasat is tartok a tűzben, ma hívott PL aki a Bisset könyvek kapcsán volt látogatóm és mondta, hogy megvan a kontakt személy, megbeszéltünk egy találkozót, ahova odarobogóztam, onnan meg autóval vittek tovább egy céghez, ahol volt mindenféle kívánatos anyag. Szándékosan nem írok se neveket, se cégneveket, mert az üzlet barter, mármint a küldőm és a  kiszolgáló közt, amit elképzelhető, hogy tiltanak az adójogszabályok. A lényeg az, hogy a végén, amikor fizetni akartam, senki nem volt hajlandó pénzt elfogadni. Márpedig kb 15-16 kiló saválló acél még ócskavas áron se aprópénz. Nem egy gyakori jelenség a mai elridegült merkantilista világban. Nálam időnként előfordult, hogy valami anyagomból volt maradék és ha kellett valakinek odaadtam és amikor fizetni akart érte mindig azt mondtam, mondom, hogy ez nem egy bolt, itt ha van valami ami nekem nem kell és valakinek meg igen, az viheti. Hát most (és nem először) visszafelé is működött a dolog. Talán megérdemeljük. Nem kell szólni nekünk soha, ha látjuk, hogy valakinek segítségre van szüksége. Pár napja két ember küszködött a sólyán egy motorcsónakkal, nem bírta a könnyűcske Opel az autópályagumikkal, kipörögtek a kerekei a betonon. Eldobtuk amit éppen csináltunk és kérés nélkül futólépésben mentünk J-vel tolni az autót, ki is rántottuk a csónakot az utánfutóval a vízből, mint a sicc. Az emberek hálálkodtak (egyikük még valami "mivel tartozom"-ot is mondott), de mi már húztunk is vissza a dolgunkhoz. Ezért mondom, hogy valahol valaki...ha nem lenne nagyképűség azt mondanám, hogy az "Öreg" figyel rám. 

Szóval lett anyagom, délután már, miután ráraktam a második réteg lakkot a délelőtt egyszer lelakkozott szék farészeire, folytattam a veretgyártást. Jó "húzós" meló, hogy érzékeltessem, próbáljon valaki 5-ös lemezből bilincset hajtani egy 155mm átmérőjű árbocra, hogy szép is legyen (nekem sikerült). Most, akárcsak mint a kőfaragók és balett-táncosok, párhuzamosan folytatok kárpitos és lakatosmunkát.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr594917206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2012.11.20. 21:42:47

Szia Tengerész!
Mi lett a blokkok telítésével. Ha jól emlékszem a prototipusok nem egy sikersztori résztvevői voltak. Van valami új ötleted? Az egyetemen Sopronban tudok csináltatni próbát vákumos telítéssel, ha gondolod.
Jó munkát!
Sün

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.11.20. 21:55:58

@Sün77: Valóban nem lettek tökéletesek, legalábbis az én igényeim szerint. Működnek, egy telet ki is bírtak odakint különösebb alakváltozás és funkciótorzulás nélkül, de nem tetszenek. Epoxigyantával fogom csinálni és utána egyszerűen lelakkozom UV álló lakkal. Az az elképzelésem, hogy amikor melegíti az ember az epoxit először nagyon hígfolyós lesz, aztán gyorsan megköt. Azt remélem, hogy a híg állapotban be fog hatolni a rostokba, ha előtte alaposan kiszárítom a fát.
süti beállítások módosítása