Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2012.11.19. 02:12 :: A Tengerész

Megint az történt velem, hogy vacsora után úgy elálmosodtam, hogy csak úgy "héjastul" eldőltem és már aludtam is.Nemrég ébredtem, szóval már megint "holnap" van.

Társaságot kaptuk, egy hetyke kis exvontató, ezzel a mini  boxerhajócskával érkezett sötétedés után Máté Gábor (hüm... a vezetéknevében nem vagyok biztos), itt telel mellettünk a Rácz Józsi hajójára kötve. G pilóta, rá is rádőlt a Malév, most nagyívű hidroplános sétarepülési projektre készülnek a Rácz Józsival, Isten adja, hogy bejöjjön nekik a vállalkozás.

Ma (azaz tegnap), miután a saválló acél anyagra várakozás miatt áll a veretgyártás, elkezdtem széket kárpitozni. A térképasztal mellett egy elég hitvány kukázott szék működik, amit eleve ideigelenesnek gondoltam és kidobásra szántam. Amikor a napokban a Syntexkeresek raktárában voltam feltűnt egy nagyon szép szék felhajítva a polcok legtetejére. Kérdeztem Attilát, aki ott a "halljakend" (így hívom azt a mindenkori leghasznosabb embert bárhol, aki mint egy igazi Privát Elek a vagonok és titkos ládák tudója {nem Rejtőfanok ne próbálják megfejteni} ) " Mi az a szék ott?" Azonnal vágta rá, hogy "Vidd el!". Megköszöntem, sőt némi söröket is helyeztem kilátásba hálából. Na ma (mármint tegnap) lebontottam a kárpitot róla, a fa részek tökéletesek, igazi epedás szék, abból az időből amikor a bútorgyártás még kézi munka volt ( a fenekén lévő foszladozott papírból annyi kiderült, hogy valamiféle KTSz készítette a III. kerületben és háromszázvalahány forintba került), nem tudatlan betanított munkások gányolása hitvány anyagokból szalagmunkában. Van még rengeteg anyagom abból a bútorszövetből amivel a hajó matracait, párnáit kárpitoztam, azzal fogom átkárpitozni, így ahhoz passzolós lesz a szék, de az is lehet, hogy  "ellenpontozom", mert ez olyan szövet, hogy kétoldalas, azaz mindkét fele lehet színe-visszája, majd kitalálom. Holnap ( azaz ma) reggel el kell menjek kerek fejű kárpitos dísszögekért, mert ha megvarrtam az új huzatot (hüm.. azt nem néztem, hogy a kéderek menthetők e) bele kell verjek a székbe 234 darabot, legalábbis ennyit húzogattam ki belőle amikor lebontottam a régi foszladozó szövetet. Ami viszont jó, hogy se a rugókhoz, se a kókusz töméshez, se a vásznazáshoz nem kell nyúljak, mert azok még jók. Na megyek "igazábólaludni", immáron lezuhanyozva pizsamában.

19:44 Hehe. Ha nem most, a nap végén olvastam volna el a kommentjeiteket, az a vád érhetne, hogy kincskeresés okán szedtem szét még jobban a széket. Igazából az a helyzet, hogy nem bírtam magammal és, bár jónak nézett ki a  rugókkal, zsákszövettel, afrikkal tömött belső rész, mégis úgy ítéltem meg, hogy ha már ennyit dolgozok vele, akkor ezt is felújítom. Szétszedtem hát rugókig és találtam is törött rugókat. Ezeket kipótoltam, a fa részeket átcsiszoltam és lepácoltam. Közben mondtam neki (Örkény után) " Te szék, te szék, te túlélsz engem.".

21:13 Amikor még rendesen William-nek ( Howard Taft)és nem Bill-nek (Clinton) nevezték az USA elnökét. https://www.youtube.com/watch?v=X6MsGsNkFqI 

22:11 Valamikor 3 éve már ajánlottam ezt http://www.trilulilu.ro/video-film/blues-brothers-new-orleans-film , most is a saját blogomban találtam rá googlizva. Azóta is szeretem.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr864913875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spray 2012.11.19. 16:46:50

Vald be ez a tizenkét székböl amelyikbe a pénzt dugták el

temtom 2012.11.19. 19:34:06

Nem pénz volt az, hanem drágakövek ! :)

Osztap Bender

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2012.11.20. 00:53:13

"Túlélsz, pöcök!"

Sajnos soha nem fogjuk megtudni mit látott Örkény, ami kiváltotta belőle ezt a különleges "felhorkanást", mert jobb szót nem találok erre.

Sok ilyen tárggyal találkozunk amit felmenőink aprólékos munkával, hozzáértéssel és szakmai szeretettel alakítottak, reszeltek, csiszoltak.

Leginkább ezt hiányolom a mai "szagmunkásokból", a szakma iránti alázatot, de leginkább a hozzáértést, a tudást. Aki magas fokon műveli a mesterségét, abban már kódolva van a szakmaszeretet is, ő nem végez félmunkát!

Az a baj, hogy ritkán találkozom ilyenekkel, mert ha jobb dolguk nincs, a saját hajójuk szennyvíz-rendszerében dagonyáznak :))
süti beállítások módosítása