Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Vasárnap.

2012.09.16. 09:39 :: A Tengerész

Tegnap a szokásos piacnap volt, séta némi esőben, zöldség, gyümölcs és kenyérbeszerzés. Nem nagyon akart kisütni a nap, kimenni se volt sok kedvem a jó meleg kuckóból. Szóval munka semmi. Hacsak nem nevezem annak, hogy megéleztem Béla svájci bicskáját és bócmankését. De miután ez a blog a saját készítésű dolgokról szól had említsem meg ezt a honlapot http://www.turnaroundbaby.hu/. Tessék őket jólfizető fellépésekre hívni! 

19:56 

Délelőtt elsétáltunk a „városba” (Most is ott vagyunk kikötve, csak a szélén. Olyan ez, mint gyerekkoromban Angyalföldön, ahol születtem, ha cipőt, ruhát kellett venni „bementünk a városba” érte.) megnézni az „Ászok fesztivált”. (horgászok, vadászok, hadászok, veterán motorkerékpárászok ) A fesztivál tiszteletére kijavult az időjárás is. Néhány kép az eseményről:'12 szept.14. 021.jpg'12 szept.14. 011.jpg

Ifjúkorom csillogó emlékei.

'12 szept.14. 013.jpg Régi kisfőnököm Zala Tivadar, emlékszel e még a Jávára?

 Nem lehet elég korán kezdeni. A motorok iránti lelkesedés valami miatt a fiúgyermekekben olthatatlan. Míg a kisfiú elmélyülten tanulmányozza a gépet, a lánytestvér  mintha  unatkozna.

'12 szept.14. 016.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És  keresztkomám Szilágyi Andris  a 125-os Csepelre?

 

 

 

'12 szept.14. 009.jpg'12 szept.14. 010.jpgA kissrác olyan ügyesen manőverezett a hosszú kenuval, ami ráadásul igen szép állapotban volt, hogy megörökítettem. És úgy látszik, hogy a csajozást is időben kezdi.

'12 szept.14. 014.jpgBoldogult apám vezetett sok éven át  Csepel teherautót. Nyári szünetben néha elvitt magával vidéki egynapos utakra.

'12 szept.14. 006.jpgHalászlé főző verseny zajlik a parton.'12 szept.14. 019.jpgKlasszikus többszázéves recept szerint készül a halászlé. Ugye kell bele Piros Arany, meg Vegeta.

'12 szept.14. 034.jpg'12 szept.14. 027.jpg'12 szept.14. 033.jpgElső világháborús emlékmű. Szittyamagyar testvéreim miféle hont is akartunk foglalni Doberdónál?

Elgondolkodtam a szobortalpazat három oldalán sűrűn sorakozó, vagy 250 elesett nevét olvasva. Három-négy azonos vezetéknév is több helyütt. Vajh miféle háborús szükségszerűség lehet  magyarázat vagy netán gyógyír annak az anyának a fájdalmára akinek férjét, fiait elpusztították a frontokon?

'12 szept.14. 017.jpgHogy ne ilyen szomorú legyen a vége, ráadásnak még egy csilivili szépség a múltból, az1900-as évek közepéből....

'12 szept.14. 024.jpgMarad a gyerek ha játszik.'12 szept.14. 025.jpg

Egyenmájóban.


14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr864779862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harpi4 2012.09.16. 18:25:38

Ezek szerint nem csak hajót készítettél jól.
Különben azt ajánlanám, hogy a hét elején gyere vissza az "anyakikötődbe", mert az előrejelzés szerint megint zegernye idő jön!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.09.16. 19:56:34

@harpi4: Nem sietünk. Végülis teljesen mindegy hol van rossz idő, majd ha kijavul felmegyünk.

apiesze 2012.09.17. 08:41:23

@A Tengerész: A motorok! '69-ben a Csobáncon a hajóvezetőm Siófok-Füred között szétszedte és összerakta a Simpson mopedjét, aztán '73 környékén megvettem Szabó II. László (van ki emlékszik még erre a névre) edző Danuviáját, 125-öt tudott, tuningolva. Dehát csak egy "edzőmotor" volt. Ja és az ára is "retró", kemény 1000Ft volt 2 bukóval együtt. :o)

Mihalik Péter 2012.09.17. 08:51:53

@apiesze: Persze...az "Örgeg" Szabó Laci, aki a Honvéd Papp J.SE-ben versenyzett,aminek a műhelye a Mester utcában volt, aztán a fia a Postásban, ha minden igaz. De voltak még kőkemény nevek ( 250 speciál és szériában is)..pl. Drapál Jancsi bá, Bregyó, Juhász Karcsi ( Ma Imet-Hungary néven van boltja az Üllői úton)...szóval motorozásról tudnánk beszélgetni hosszasan, mivel magam is építgettem, meg mentem velük, mint egy ördög...de szép idők voltak! ( egyébként a moped neve Simson, a Simpson meg egy bukósisak márka, ha jól tudom)

apiesze 2012.09.17. 09:22:11

@Mihalik Péter: Persze, Simson. Volt néhány Rigám, meg Verhovinám is. Mindegyiket a szétszedéssel kezdtem, megszabadítva a dugattyú átömlőnyílásait a sorjától, ezáltal 60 fölött tudtak (nem szabályosan) közlekedni. 25 perc alatt voltam Gödről Angyalföldön. Nem ma volt. :o)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.09.17. 13:57:01

@apiesze: Nekem egy Riga Mini most is ott lóg a balatoni ház nappalijának mennyezetén a darun (nekem daru is van a nappalban), a gyerekek azon tanultak motorozni, de a hirtelen kuplungfelengedésektől szétszakadt a kuplungkosár, negynehezen szereztem egyet, de amikor a zuglói pincét kifosztották azt is elvitték a vasgyűjtők. Pedig bizisten jó kis moped volt, nem annyira mint a mostani Yamaha Jogom, de megtette Balatonra.

Mihalik Péter 2012.09.17. 16:11:32

@apiesze: @A Tengerész: na ja...mi is csináltunk S 51 B-ből versenymotort, az P20-as porlasztóval, Trabant trafóval és ablakos dugóval tudott az 50 kg-os haverom alatt 120 km/h-t is!
Persze nálunk is megvolt a be és leömlő polírozása, tágítása..kipufogó hegesztés, játék a gyújtással, sőt, csináltunk Sachs-blokkal egy karterszívású mocit is...na az tudott 140-et! Szóval, a 8-as évek elején egy berúgós Riga 16-os..álom volt nekünk..( Keravillban volt asszem 3.800.- Ft)
A Simsont meg kellett rendelni, de volt felárral a Skála áruházban...az orrunk elől vitte el, a nagy vadász...(az összeset:Koncz Gabi)

Mihalik Péter 2012.09.17. 16:26:18

@A Tengerész: Piros arany...Vegeta...hogyne kéne...több tonna!És halászlé kocka is... Hal nem is fontos, csak, ha akad!

apiesze 2012.09.17. 17:06:21

@Mihalik Péter: @A Tengerész: A ' 70-es évek elején volt az első Rigám (használtak voltak mind, majdnem újszerű állapotban). Azokkal cipeltem haza a család "betevő" HT olaját a kúttól 2 40l marmonkannával(kútnál 1,35, házhoz szállítva, behordva 1,50 volt).
Főztem tiszai, bajai (tolnait gyufatésztával) is. Kinek a pap, kinek a papné (nekem nem, mert a húgom Pappné ;o)) Az alapleves tiszait nehezebb, szinte lehetetlen elrontani.
Piros arany, Vegeta csak a Lacibácsi konyhájában kerül magyaros ételbe. :o) No meg gondolom a paleolitosoknál (a kora kőkortól használatosak).

harpi4 2012.09.17. 17:59:44

Eddig még egy szó sem esett a Berváról! "Berva motor drága kincs, Jó ha van de jobb ha nincs" vagy "Szívatja mint paraszt a Berváját".

apiesze 2012.09.17. 20:11:11

@harpi4: Gimnazista korom "álommotorja" volt. Egyik osztálytársam (vagy az övé volt, vagy az apjáé), boldog bitorlója volt egy ilyen gépnek, hát... Aztán egy Simsonnal egy akkorát tanyáztam Surányban a Duna-töltésről lefordulva, hogy behorpadt a tank... ;o)

Mihalik Péter 2012.09.17. 22:33:18

@apiesze: Hát, Gyerekek...a motor se rossz téma...!!Az én nagy sztorim, mikor Nagymarosnál éppen épült a ma is létező gát, kimentem az EZT-mel (MZ 250 ccm, tűzpiros frsz.: MT 93-91) oda és a moci beásta magát a frissen "folyó-süllyedő"sódertöltésbe.Ott maradt a fél dorkóm, meg a motor is.A szüleim éppen látogatóban voltak nálunk ( ugyanis 1 hónap Visegrád nagyiékkal, 1 hónap Ráckeve nagypapiékkal, a szünidőben).Mikor hazaértem, többen "megdícsértek"

apiesze 2012.09.18. 08:17:15

@Mihalik Péter: Tényleg nem! :o) '66-ban Bécsben egy roncstelepen 50 schillingért egy 49ccm Steyr-Puch kétütemű, de kipufogószelepes motort, ami kísértetiesen hasonlított a kinézetét tekintve a lemezvillás Csepelekre (vagy inkább azok rá).

Mihalik Péter 2012.09.18. 09:15:24

@apiesze: Az minőség volt ám, de még ma is! A mai japán robogók kivételével, csak pár olyan van, amit érdemes megvenni, ár-érték arányát tekintve. Az olaszok közül tán a Vespa és az Aprilia említhető, mást nem érdemes venni. Régebben nagy álmom volt egy Yamaha főtengelyes P20-as, de csak a hangja miatt, mert a dupla Jikov karburátorokból folyamatosan folyt a benzin és soha sem lehetett megállítani...érthetetlen okokból...Így akkoriban a még romokban álló Sándor palotában volt a Műemlékvédelem kovácsműhelye, Apám révén volt oda bejárásom és a sarokban találtam egy CB72-es Hondát,(2 henger,4 ütem, önindító és holtponti(!) gyújtás) amit versenyzésre hoztak be,persze már darabokra volt szedve.Elcseréltem a Simson S50 B-mre... nagy boldogan raktam össze a motort otthon a pincében.
süti beállítások módosítása