Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2012.09.02. 20:34 :: A Tengerész

'12 szept.2. 004.jpg

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr884748034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihalik Péter 2012.09.03. 08:49:53

Azt hiszem, készen van minden, lehetne indulni a Dunára!!!

silvermoon 2012.09.03. 13:56:20

@Mihalik Péter: CSatlakozom... ! Izgatottan varom az uti beszamolokat, szep kepekkel tuzdelve. Vegul is ezert epult ez a hajo. BAr isten ments, h Vilmost "pussolni " akarnam. Ez az O elete, hajoja es sorsa. CSak szereny drukkolokent irom ezt, mivel nincsen szebb dolog mint bekeben szelni a habokat egy jo hajoval.

Mihalik Péter 2012.09.03. 14:36:46

@silvermoon: Tökéletesen egyetértek!... de azért a biztatás nem jön rosszul szerintem!Itt tökéletes idő van jelenleg, az más kérdés,hogy milyen a vízállás...

silvermoon 2012.09.03. 15:53:43

@Mihalik Péter: Remeljuk, h a hajo rendelkezik egy jo melysegmerovel is ami nem a tat mogott van....! En mindig az orrban helyezem el kisse elore allitva . Igy ugyan nem az igazi erteket adja de mivel tudom menyit csal igy meg idoben kivedhetem a "zatonyrafutast".( nem sajat otlet), de jol bevallt, mivel itt florida kornyeki vizek elegge sekelyek plane key west kornyeken.HA a melysegmero sipolni kezd meg van ido egy hatramenetteljesgazra.Ez mindig segitett eddig. BAr a duna kisse mas.

bananarepublica 2012.09.03. 18:44:45

tengeresz ha a hajo a tengeren lessz es belessz vitorlazva
milyen helyeket celoztal meg?

Mihalik Péter 2012.09.03. 20:07:40

@silvermoon: Főleg a Kis-Duna más! Ide a horgászok behordanak a vasbeton kútgyűrűtől kezdve az ágybetétig mindent, hogy haltartást csináljanak. Sőt, egyszer találtak egy Skoda-karosszériát is! Újabb divat az etető bója helyett,a vascső, vagy bergmann-cső,amit minden haltelepítésnél eltávolítanak a természetőrök, csak a maradék( zsinór) marad a mederben, ami pontosan arra jó, hogy a hajócsavar összeszedje. Nekem 2005-ben volt egy Stingray hajóm, aminek egy ilyen betontól tört el a hajtóműve.A hajtóművet kiemelve teli volt mindenféle spárgával és acéldróttal... Öröm és boldogság lett úrrá rajtam...( el tudjátok képzelni...)Vilinél más a helyzet, mert Amapolán , ha jól tudom, az egyenes kihajtást a hajógerinc védi.

silvermoon 2012.09.03. 20:55:18

@Mihalik Péter: Nincs az embernel gyarlobb piszokgyaros. Szerintem a napokban az a huszon valahany balna amik ongyilkos modon a partra usztak, tiltakoznak az oceanok mocskolasa miatt. LAttam 1 filmet ahol hatalmas uszaly meg rakva szemettel ment ki az oceanra urites celjabol. Es ez csak 1 varos.Menyi van meg. HA veszel 1 reggelit a Mc.Donald's nal nezd meg mennyi muanyagot adnak hozza ami aztan megy az oceanokba. Jobb esetben a fold ala.A duna meg kicsi az ember(horgasz) meg sok es javareszt felelotlen. Meg ha ehes lenne es azert olne meg a halat, de inkabb csak hobbibol gyilkolnak. Sorry talan egy kicsit tulsagossan elfogult vagyok mert nagyon szeretem ezt a szegeny bolygot. Aki mar latta az egyenlitoi napot az oceanba fuladni az biztosan megert engem.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.09.03. 21:38:44

@Mihalik Péter: @silvermoon: Nézem a www.hydroinfo.hu/Html/hidelo/hidelo_graf_duna.html siteot, megint csökken a víz. De nekem a vízállás most nem elsősorban a merülés miatt érdekes. Az is fontos persze, de itt a Soroksáriban ritkán van olyan ami minket akadályoz a mozgásban, lévén Amapola 1,10-et merül. A vizállás a zsilipek miatt fontos. Valami okból csak 2-4m közt nyitogatják a zsilipeket Tassnál és a Kvassaynál. Namármost ha már kimegyünk a Nagydunára nem akarok pánikszerűen lerohanni Tassnak, pár napot, esetleg hetet eltöltenénk "odakint". De ha közben lemegy a víz 2m alá, kicsuknak minket aztán dekkolhatunk a zsilipkapu előtt, várva a jószerencsét, hogy mikor tudunk Mihalik Péternél vizitálni. Megtörténhet, hogy hosszú hetekre (hónapokra?)kintrekedünk. Ezért vagyok várakozó állásponton. Amúgy van mélységmérő és a hajó első harmadában, ahol már kisimul a fenék. De a vízbedobott Skoda kaszni ellen sajnos az se véd meg.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.09.03. 21:42:38

@bananarepublica: Igazából fogalmam sincs. Nem is érdekes. Ahova akkor és ott éppen ingerenciánk lesz. Nincs cél. Illetve azt már elértem. Megvan a hajó és rajta mi. A cél igazából az, hogy minden nap elégedetten hajtsam álomra a fejem. És ez így is van már hosszú ideje.

sevylor 2012.09.04. 12:50:51

@A Tengerész:
Kvassay zsilip:
Zsilipelési vízállás (Vigadó téri vízállás szerint: 200-600 cm között.
Tassi zsilip:
A Tassi zsilipben a Vigadó térnél mért 200 – 150 cm-es vízállás között a zsilipelésre napi egy alkalommal kerül sor:
nyári időszakban 11.00 órakor, téli időszakban 12.00 órakor.

dunaihajozas.hu/fontos-lehet/zsilipeles-srd-n.html
süti beállítások módosítása