Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2012.04.05. 21:06 :: A Tengerész

 Lecsiszoltam a tegnap összeragasztott késtartót és a tűző napon ráraktam négy réteg lakkot. Olyan gyorsan száradt, hogy estére már használatba is került. A mikrohullámú sütő oldalára fogom felragasztani tépőzárral. A szabadtéri képen látható, hogy a lakkos doboz fejre van állítva. Ha így tárolom a csónaklakkot akkor nem bőrösödik be a teteje. Illetve biztos bebőrösödik, de amikor megfordítva kinyitom a bőr alul marad.

Gyönyörű idő volt ma, szinte hihetetlen amit a meteorológusok ígérnek, hogy Húsvétra visszajön a tél. A természet gyorsan mutatja a tavasz jeleit. Az utálatos nyárfa a parton hamarosan beborít minket fehér hópelyhekkel, mert már fürtökben lóg rajta a terméskezdemény. A tőkésrécék kissé megfogyatkoztak, alighanem a tojók (és tán a gácsérok is?) többsége fészkén ül, csak az éretlen ifjúság csatázik a bedobált kenyérdarabokért. "J" már alig várja, hogy megjelenjenek az aprócska pehelygombóc kiskacsák. A vízen érdekes csata dúl. Azt kell mondjam a területvédelem még a falatokért való harcot is megelőzi. Nemegyszer a vízen úszó kenyérdarabkákon átgázolva, azzal mitsem törődve űzik egymást gácsérok és tojók, mindegyik csak a saját párjával szolidáris, a másiknak mindkét nembeli példányát igyekszik elűzni a táplálékszerző hely környékéről. Mert az kacsakörökben közismert, hogy Amapola mellett van a svédasztal, amint megjelenik valamelyikünk a decken hanyatt-homlok rohannak a látótávolságban lévők, hangos hápogással követelve a jussukat. Van egy pár, ami éjjel nappal a hajó közelében van, a többiek elmászkálnak, de ezek kiválasztották lakhelynek azt a kis rezervátumot ahova az első fatörzset még a parti party alkalmával húztuk a part mellé és azóta még több úszó rönköt, ágasbogas fát odakötöztem, innen pár méterről ugranak azonnal az etetéshez. Miután ők a terület gazdái, ők a legagresszívebbek a jövevényekkel szemben, akik valamelyest ezt elismerni is látszanak. A nagy csatázás közepette sem vész kárba semmi, a télen teljesen láthatatlan apróhalak is megjelentek, falkában habzsolják a "kacsaeledelt", továbbá időnként lecsap egy-egy dolmányos varjú és a veszekedő récék orra előtt kikapja a kenyeret a vízből és a parti fákon fogyasztja el. Szóval a természet teljes tavaszi valójában bontakozik ki a szemünk előtt, ami bennünket valami nagy nyugalommal és békével tölt el. Akarom mondani töltene, ha....Ha nem lenne ez a csodálatos közmunkaprogram amit pártunk és kormányunk a foglalkoztatási statisztika javítására kiötlött. Ma kinézve a partra megint látom, hogy mozgatták az asztalomat odakint. Kievezek, hát az asztal azért kellett valamelyiknek, hogy leszedje ráállva azt a drótkötelet, amin a bogrács szokott lógni. A fene egye meg ezt az állandó lopkodást! Jól felpaprikáztam magam, különösen, hogy látom a parton ott heverésznek a fűben a naplopók. Az a helyzet, hogy mondjuk annyit csinálnak tucatnyian egy hét alatt, mint egy szorgalmas kertész egy nap alatt, de ennek sincs semmi értelme, mert ma pl az volt vagy hatuknak a napi teljesítménye, hogy egy bimbózó bokrot a karos ollóval cafatokra vágtak a tövéig. No szóval kinézve látom ám, hogy a két napozó sebesen bekuporodik a sólyacsőrlő mögé, mert valamelyik főnök közeledik az úton. Utólag belátom, hogy nem kellett volna, hisz igazodnom kellene a nemzeti egységhez, pofát befogni, szemet becsukni, disznóságot nem észrevenni, csak a saját dolgommal törődni, ha mást ütnek nem odanézni, de nem tudok napirendre térni disznóságokon, kikiabáltam hát a partra, hogy ott lapulnak a csőrlő mögött az emberek ha őt keresik netán. Nota bene a dologra csak a két sunnyogó reagált, az egyik mindjárt meg is jegyezte ordítva, hogy anyám a testével kereste a pénzt és nekem meg szétveri a pofámat merjek csak kijönni. Nos ezen ne múljon! "J" ugyan könyörgött, hogy ne menjek, de elöntötte az agyamat az adrenalin, ez volt a második hiba és csónakba ugrottam, hogy szembenézzek a disznóval. Kifelé evezve azért felmértem, hogy legalább kétszer annyi idős vagyok mint a szarházi és kb 30 kilóval könnyebb, ezért a tutajon lévő husángot kézbe kapva mentem a "kollégái" közé visszahúzódott embernek látszó tárgy felé, aki egy kapával kezdett el hadonászni (mégiscsak jó, hogy az adófizetők pénzéből kapnak szerszámokat). Nem túl nyugodt hangon rákérdeztem, hogy is van ezzel az anyázással, mit is merészel amikor én ledolgoztam egy életet ő meg itt lopja a napot és a pénzt, miközben a kapát a fustéllyal hárítottam, és a végével tartottam a távolságot a  hátrányos helyzetű bordái és magam közt, amitől elkezdett visszavonulni és csak felém köpködéssel fejezte ki a véleményét. Nem tudom hogyan folytatódott volna a dolog amikor is megérkeztek a gumicsónakos Feriék akiket "J" riasztott telefonon, ezzel jelentős erőfölényre tettem szert, amitől a frontok eltávolodtak és a csatazaj is elcsitult. Úgy ahogy voltam karóval a kezemben felmentem "S" úr irodájába, aki itt az operatív főnök, de még nekem kellett őt vigasztalni, mert úgy tűnik  ezt a szemétnépet ide internálták, a pénzü(n)kért gyakorlatilag csak megjelenni kötelesek, munkára bírni őket senki nem tudja, lopniuk nagyjából szabad. Miután kifújtam a mérgemet, visszamentem a tetthelyre azzal a szándékkal, hogy emberi hangon megpróbálok valamiféle párbeszédet ezzel az emberrel, hátha ki tudunk békülni, de már nem találtam.  A többiek szerint elment csapatot gyűjteni azzal fenyegetőzve, hogy visszatérve itt kő kövön nem marad, egyelőre nem tért(ek) vissza, lehet, hogy fegyverkeznem kell? Mert ha a hajóhoz nyúlni próbálnak itt vér fog folyni azt garantálom. 

 

 

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr474366401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2012.04.05. 22:22:54

Tengerész! Ne hagyd magad! Mert ezek az "embernek látszó" csökevények csak tömegben mernek bármit is csinálni, de pl. úszni általában nem tudnak... :)Ha meg látják, hogy valaki nem fél tőlük, akkor inkább odébb állnak, sajnos annyi embert tudnak terrorizálni, akik megijednek tőlük, hogy van kit választaniuk a bátrak helyett!

akiga 2012.04.05. 23:20:37

Kéne írni az indexeseknek, vagy az origósoknak, hogy készíthetnének néhány helyszíni tudósítást arról, hogy mennyire ég a közmunkások keze alatt a munka. Hányan, és mekkora hatásfokkal, milyen munkákat végeznek? Na és mennyi idő alatt végezné el ugyanazt a munkát, egy normális dolgozó, vagy egy vállalkozó embere.

akiga 2012.04.05. 23:25:36

Bármilyen szomorú is, nem éri meg, hogy haragosokat gyűjts. Tudom, hogy küzdeni kell ez ellen, de egyedül, ennyi ellen? Inkább tedd ás zárt helyre a cuccaidat. Esetleg kitehetnél, egy infrás érzékelőt, ami sípol, csörög, zörög, ha motoszkál ott valaki.

silvermoon 2012.04.06. 02:32:00

Jol kinezunk Tengeresz baratom ! Eppen tegnap este tortek ram a szomszedok vagy 8 db. 300 pund-os dagadt red neck,hogy most aztan agyon vernek. Tele voltak drog-gal meg piaval.Az ok, h rajuk mertem szolni, h ne uvoltozzenek olyan mocskos hangnemben mert gyerekek is vannak a kozelben. Meg jo, h eleg gyorsan elo tudtam kapni a 38-as special revolveremet, mondvan aki eloszor le teszi a labat a kerites innenso oldalan az azonnal fexik.Kozben hivtam a 911-et. Jottek is 4 rendorauto kb 3 percen bellul. De ezek olyan varazslatossan el tudnak tunni, h csak kettot kaptak el.Dehat ennek sem lessz vege egyhamar.Szoval fegyverre magyar.Vege a bekes vilagnak immar, tul idegessek az emberek mert egyre szarabb az elet.Vegul meg bevalik az Inka joslas....!

Műszaki 2012.04.06. 07:16:01

Lehet hogy Deni kutyát kölcsön kellene kérni erre a pár napra amíg csitulnak a kedélyek.
Hozzám nyáron jött be éjjel egy betolakodó, de kutya kiug(r)atta a kerítésen mire kiértem az udvarra.
Amúgy ha tényleg csapattal térne vissza az illető azt gondolom nem leszel egyedül, én jelentkezem segítőnek.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.04.06. 07:54:43

@Műszaki: @Kis ember: Már temtom is bejelentkezett telefonon, de hát ezt nekem kell megoldanom Merthogy ha elkezdenének nyomulni akkor már nincs idő idetrombitálni benneteket. De egyrészt nem gondolom, hogy lesz folytatása a dolognak, mert ha már tegnap se volt akkor nagy az esélye, hogy csak szájkarate volt, de ha mégis akkor először telefon a 107-re, aztán telefon a parton közelben dolgozóknak ha éppen itt vannak. Aztán majd kiderül. Silvermoon 38-asát sajnos nem használhatom, mert idehaza tilos tartani és embernek látszó tárgy ellen használni még légfegyvert se szabad.

jofe 2012.04.06. 08:08:01

@A Tengerész: Világvége. Nem annyira inka mint amennyire maja, de biztos erre gondolt.

foko 2012.04.06. 08:09:14

Tengerész! Ajánlok egy jó vastag alu vezetéket vastag borítással. Egy 50cm-es darab elég nagy fájdalmat tud kelteni. Nekem ilyen van a szobámba ne adja isten bejönnek azzal egy lazább suhintás és két napig a lába eléggé fájni fog. Tudom, mert kipróbáltuk hogy mennyire fájdalmas.

silvermoon 2012.04.06. 13:42:44

@jofe: Igazad Van ! A minap halottam rola es nem emlekeztem jol.Hiaba, oregszik az ember.Aztan meg nem is igazan vettem komolyan. De ha jol bele gondolok az ezevi tortenesekbe,, haaat nem tarom lehetetlennek. Egyszer lattam egy kiserletet: VAgy 100 feher egeret be zartak egy aranylag szuk helyre. Jol tartottak oket boseges kajaval.Semmi gond. MAjd lassan kezdtek csokkenteni a joletet. Erre idegeskedni kezdtek, majd a tovabbi csokkantes utan el kezdtek gyilkolni egymast... Valahogy igy megy az emberekkel is.(ahogy latom).

silvermoon 2012.04.06. 13:44:00

@A Tengerész: igaza van jofe-nek nem anyira inka mint maja.

silvermoon 2012.04.06. 13:58:01

@A Tengerész: Es meg valami! Azert jo hajon lakni, mert ha az ember bele un a kornyezetbe fel huzza a horgonyt es tovabb all.Kb masfel eve jottem haza 9 honap utan, jartam sok szep helyen kozep es del florida szelidebb vizein. Sok helyen megalltam, akor meg a hunter vitorlasom volt, es volt rajta egy kis 50 cc.-s robogo, amit meg a dinhy -be is be tudtam emelni. NAgyon jol ereztem magam! Csavarogtam vizen es szarazon ha nem tetszett a hely tovabb altam. Azt hiszem ilyen celzattal epult Amapola is. MAr sorry, de ebben a korban nem szabad sokat varakozni. -Ubi bene ibi patria-!Ezert en is hamarossan horgonyt rantok. A problemakat meg oldjak meg akik okoztak.Ne hagyd rongalni az idegeidet, jon a tavasz es az elet szep.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.04.06. 20:51:19

@silvermoon: A világvége még nagyon nagyon messze van. Az ember...na az ki fog pusztulni ha így folytatja. De a világ? A dinoszauruszok 120 millió évig uralták a Földet aztán hogy eltűntek? Ehhez képest amit nagy jóindulattal emberi lénynek lehet nevezni talán ha 150000 éve jelent meg a Földön, bár ami már biztos ember volt mert rajzolt a barlang falára az olyan 40000 éves. Szóval ne hencegjünk. Eltűnik az ember, de a "világ"-nak ez meg se kottyan. Majd jön az új civilizáció. Talán a patkányoké, talán valamelyik rovarfaj, pl a bakulik (nálad kukurucs,azok nagyon életrevaló szimpatikus jószágok, majdnem úgy irtják egymást ha éhínség van mint az emberek.

silvermoon 2012.04.07. 02:26:03

Hogy a kakarucs eletre valo faj.. azt alairom ! Sot garatalni is merem. Amit az kibir az mindent felulir. HA kell meg fazont is valtoztat. Ujabban kisebb meretuek es ha rohogni tudnanak hat rohognenek az emberi ostobasagon amilyen szir-szar mergeket kolyvasztanak. Jol be nyalaz a leg durvabb meregbol es talan meg azt kialta- woouh holnap hozom az aszonyt is !!Ezt a szuper menut- !!MAs. HAlott valaki olyan nevu hajorol, h Chesapeake cat? Nem tunik rosz hajonak. Holnap lehet meg veszem. A vitorlazata minden esetre egeszen erdekes.Az orrban van egy" felbetort" arboc. A balhek utan valahogy vagyom ujra a tengerre.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.04.07. 08:02:37

@silvermoon: Én ezt találtam róla www.chesapeakecatboats.org/TheCatboat.html Úgy tűnik ez nem egy hajónév, hanem egy klasszikus gaffos hajófajta. Az a "félbetört árboc" nem egy bowsprit?

whale 2012.04.07. 10:05:48

@A Tengerész: Szerintem is igaza van silvermoonnak. Mire vársz még? Most már boci is van, meg késtartó is, horgonyt fel és hajrá!:) Addig indulj el, amíg egyáltalán még EU tagok vagyunk és szabadon közlekedhetsz Európában!:)) Méltatlan hozzád ez a csatározás ezekkel a szerencsétlen lúzerekkel. A cuccaidat helyezd biztonságba és xard le a többit!

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2012.04.07. 13:35:35

@A Tengerész: Az eladó hajók között (www.chesapeakecatboats.org/CatsForSale.html) alulról az 5. "Dinghy for sale" roppant ismerősnek tűnik: csak nem a Mákvirág egy elődjét látom? Ráadásul 2999dolcsit kérnek érte!! Akkor a Tied vajon mennyit érne, ha hozzávesszük, hogy szebb, és jobban felszerelt, mint az eladandó dingi? (plusz van ugye még az ominózus gumihurka, ami nem mindenkinek tetszik a kommentezők közül, de szerintem nagyon célszerű dolog!)

silvermoon 2012.04.07. 14:48:28

@A Tengerész: Holly s...it ! 2999 dollar?? hat ezert mar szep vitorlast lehet venni. Regota vagyom mar egy ilyen kis igenytelen hajocskara, mivel az iden key west-et szeretnem korbe karikaba hajozgatni ujra. Viszont ott nagyon sekely a viz, es tele van sziklakkal zatonyokkal. A kis volvo diesel is szimpi. CSak a vitorlazattal nem vagyok ki bekulve. De majd meg latom ma. KAr, hogy ezert a meglatom-ert 300 merfoldet kell motorozni. BAr az ido szep.

silvermoon 2012.04.07. 14:52:05

@A Tengerész: Sorry az "igenytelen hajocskat" a Chesapeak-re ertettem...!!! Fogalmazas 1 -es.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.04.07. 19:15:06

@sanyi65: Valóban nagyon hasonlít a Mákvirágra. Ezzel a típussal is szemeztem amikor a projektet kitaláltam, de végülis az Eastport pram lett a minta. Egyébként 30 centivel hosszabb és laposabb fenekű a Mákvirág, de nagy különbség nincs ezek közt. Amúgy a gumihurka nem feltétlen kell, hogy rajta legyen mindig, szóval a szépség ha nincs rajta valóban teljesebb, bár a praktikum is fontos szempont. De majd az élet bebizonyítja, hogy mennyire lesz használva. Mindenesetre ha fent van 1. nincs gond a tárolásával, 2. remek puffer, mindazon túl amire (a stabilitás fokozására) való.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.04.07. 19:27:55

@silvermoon: Semmi gond az "igénytelennel". Én teljesen pozitív értelemben gondolom igaznak a Mákvirágra. Könnyű kezelni, egyszerű a felszereltsége, szóval igénytelen a felhasználó szempontjából. Egy "igényes" versenyhajón tízszer ennyi állítási lehetőség, tele spécikkel, minden verseny szempontból van kihegyezve, a kényelem sokadik szempont...se. Mint egy nő. Lehet megszokott kellemes "igénytelen", de minden igényedet kielégíti, míg egy "igényes" luxusqrva....járhatsz vele discoba, meg fizethetsz költséges vacsorákat, míg a másik neked főz jókat.
süti beállítások módosítása