Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Hétfő.

2012.03.19. 23:41 :: A Tengerész

 Történelmi relikvia. Egy kb.40 éves pecsét a régi génua sarkában. Akkoriban egy nagyhajós bajnokság volt amin minden nagyhajó (volt összesen olyan 40-50 darab az egész Balatonon) részt vett Balatonfüreden. Esténként zenés táncos ökörködés, sütésfőzés a mólón, szélcsendben Ovenal nyomó verseny a betonon (ki tud hosszabb, egybefüggő csíkot nyomni). Ennyi maradt a régi génuából. A többi anyag bedolgozva a csónaktakaróba. Alakul a formája. Tud valaki valahol olcsó 8-as gumikötelet (mint a "gumipók" anyaga) a szélébe? Hajósboltban drága.

Más. Rossz hangulatom  van, itt nem részletezhető okból. Munkába temetem a bánatom, de ilyenkor mindenre érzékenyebb vagyok. Délután a decken matatva látom az ismerős horgászt a bádogcsónakjával evezve közeledni. Tegnap is evezett, motor sehol a csónakon, nem úgy mint tavaly. Kérdezem, mi van a motorral? Rövid ingerült válasz, a lényeg munkanélküli lett, ráadásul egy csomó pénzével adósa a munkaadója, 3 gyerekkel ismerkedik a nyomorral, csak azért jött ki a vízre, hogy elűzze a rossz gondolatokat. Eszembe jut a felszámolt, lakatosüzem az üzemi csarnokban, ahol azt panaszolta a 60 év közeli ember, hogy csak úgy kapott biztonsági őr állást, hogy azzal kezdte a "fejvadász", hogy mennyi pénzt ajánl fel(!!!) ha berakja állásba. Hogy jutottunk idáig....

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr424327172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apiesze 2012.03.20. 07:39:03

Éjjel 2 felé olvasom a hétfőt, és elég sokáig meditáltam, írjak vagy se. '93-ban kerültem ilyen szituációba, azzal az "árnyalatnyi" különbséggel, hogy az illető közvetlen munkatársam volt a felszámolás (értsd: széthordás) alatt álló cégemnél. Hónapokig nem történt semmi az első elbocsájtások után, és mindenki (vagy majd' mindenki) azért sírt, hogy mondjanak már végre valamit, mert a biztos rossz is jobb, mint ... Aztán amikor megkapták az "elbocsájtó szép üzenetet", akkor volt olyan (nem nő), aki elsírta magát, hogy miért éppen őt, aki már száz éve a cégnél van és őrá, stb., stb. Nekem "szerencsém" volt, 3 hét alatt előbb egy agyembóliát, majd egy tüdőembóliát kaptam, így beküzdöttem magam az irigyelt "szimuláns" nyuggerek közé, és ezt nem panaszként írom, csak tényszerűen. A párom születésétől beteg, most tőle is megvonják azt a kiemelkedően "magas", mind az 50000 Ft-s nyugdíját. Tényleg ezt akartuk?

Gáz Géza 2012.03.20. 08:42:57

Az ovenál fogpaszta nyomó verseny Nemzeti Bajnoka Marosi Enoh. Az aqua főberregtetője. Világ és Olimpia bajnoka Vas Boldizsár. A.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.20. 08:48:48

@Gáz Géza: És egyikük sincs már az élők sorában. Se az Enoch, se a Bobó, se az Ovenal. :(( A versenyről nem is beszélve.

Mihalik Péter 2012.03.20. 12:00:34

Szia Vili Bá! E-mailem nem akar elmenni...8-as gumikötelet a kamionponyvások használják ( használták) a ponyva kifeszítéséhez. Manapság gumiszalag a divat, főleg, hogy az új pótkocsik mind függönyösek, azaz platóig ponyvásak és nincsen oldalfaluk. Ötletem: Dávid ponyva (Dunaharaszti).Ha valami eszembe jut , hívlak azonnal...

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.03.20. 14:04:17

Ma reggel kiderült, hogy emberből vagy, igaz ezt én tudtam már! Jól tudsz beszélni, bemegy a mondanivalód az ember szívébe! A Fiala sem rossz ember, csak ezt az álarcot húzta föl magára!
Uram, bocsáss meg nekik, nem tudják mit cselekszenek!
kepkezelo.com/viewer.php?file=2nwqbqps6sjrdd489td.jpg

stüszi 2012.03.20. 20:20:57

Tiszteletem Tengerész ! Csepel Művek Bellon Sarolta ponyva ellátó szaküzlet. Főkapun be- Stop táblánál balra, jobbra 200 m kék nagy bejárat. Minden van ami csak kell.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.20. 20:40:22

@stüszi: Milyen igaz! Alighanem pillanatnyi (remélhetőleg)zavart állapotomban nem jutott az eszembe, pedig már többször is vásároltam ott gurtnit, ponyvát.
süti beállítások módosítása