Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Szerda.

2012.02.01. 20:29 :: A Tengerész

 Így néz ki a csónak feneke ragasztás után, befejező finomítás előtt. Műszak végére megkötött annyira, hogy lefaragtam a kilógó szövetdarabokat, átcsiszoltam, majd átgletteltem ahol kellett, végül tekintettel a lehűlésre ami még a sátorban is éreztette hatását letakartam az egészet fóliával plusz ponyvával és aláraktam a hőfokszabályzós kályhát, reggelre így beton lesz a gyanta.

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr844045315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2012.02.02. 03:20:29

Szia Tengerész!
Ha készitenél egy kereket a svert tetejére, amit a parton fordítva, alulrór dugnál be, akkor elvitorlázhatnál a Tescoba is

temtom 2012.02.02. 07:19:06

@Sün77: ...vagy -tekintettel a mostani hidegre- két korcsolya a kerekek elé csatolva, egy meg sverthez, és máris lehet csúszni akár Ráckevéig. :)

abraxas 2012.02.02. 08:02:52

Vilmos!

Sokat agyaltam, hogy a hosszbordák aljára tegyek-e valami alu, vagy réz csíkot. Eléggé le tud csuszatolódni a festés az aljukról :o(
Te tervezel ilyesmit?

abraxas 2012.02.02. 08:08:49

Még valami: azt értem, hogy a bordákkal az illesztést akarod erősíteni. De saját tapasztalatból azt kell mondjam, merevítés nélkül a fenékpanel iszonyúan tud huppogni :o( Kisaranyoson a legszélesebb pontján 60cm széles a fenékpanel, azt 3 borda is erősíti.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2012.02.02. 12:01:33

@abraxas: Bocsi, lehet, hogy rosszul értettem, de ezek a hosszbordák nem pont a Te alu-réz csíkjaid helyett vannak? És nem a huppogás elleni merevítésül? Tengerész??

abraxas 2012.02.02. 12:54:49

@sanyi65: A fémerősítést a bordák aljára gondoltam, merthogy mint afféle szántalpakon, azokon csúszik a csónak ha felfut a partra, vagy sólyára. Egy kavicsos aljzat, pláne a betony elég rendesen le tudja csiszolni a festést, de akár az epoxi réteget is. Gondolom a tengeri barangolásoknál nem zárható ki az efféle élethelyzet. A szánkók aljára is raknak ilyen erősítést.
A huppogást illetően: ezeknél a kishajóknál a szerkezeti elemek többnyire többcélúak. A padok egyben keresztmerevítők, stb. A fenéklap alatt elhelyezett hosszanti bordák egyrészt a svertet segítik, evezős üzemmódban helyettesítik (v.ö: egyenesfutás), másrész a fenék erősítését is szolgálják.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.02. 13:07:56

@Sün77: Azt nem, de a bicikli után kötve elég méretes csomagtartó lehetne.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.02. 13:08:48

@abraxas: Igen. Vörösréz csík lesz felcsavarozva.

halaloszto 2012.02.02. 13:12:04

Nagyon szep! Eddig nem ertettem, hogy hova lesznek a kerekek. Nagyon korrekt lett az elhelyezesuk.

Az egzota lec eltort nem csodalkozom. Azok a tropusi fak azert nagyon tetszetosek/menok tobbek kozott, mert nincsenek bennuk evgyuruk, egesz homogen a szerkezetuk. Azert nincsenek, mert a tropusokon nincsenek evszakok. Viszont mivel tok egyenletes es nedves az idojaras, ezek a fak nem igazan kepesek nedvesseget tartosan magukban tartani. Alacsony paratartalmu kornyezetbe vive oket (mint ami most telen egy enyhen futetlen muhely) iszonyatosan kiszaradnak, es ebben az allapotukban ridegek, szilankosan tornek.

vajk

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.02. 13:12:06

@abraxas: Szerintem nem fog huppogni, mert 1. ez a csónak jóval kisebb, mint a tied, 2. ívesen hajlított a fenék, 3.merevíti a sverszekrény, 4. én úgy 30 kilóval könnyebb vagyok mint te.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.02. 13:13:26

@sanyi65: Nem ezek csak fenékdörzslécek. És lesz rajtuk még egy vékony réz lemez csík.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.02. 13:16:06

@halaloszto: Köszönöm. Most már szebb, hogy kicsit körbetisztítottam a szövetdaraboktól. Még egy glettet kapott majd holnap csiszolom még, ma más volt a program, majd írom a drámát.

Kis ember 2012.02.02. 16:03:06

@Sün77:

Akár csak Pierre Richard a "Félénk vagyok, de hódítani akarok" c. filmben. :)))

www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=OtSZ-XNFBtk#t=4060s

abraxas 2012.02.02. 16:21:40

@A Tengerész: Kedves vagy, de van az több is :o)

tabulator 2012.02.02. 16:38:55

@Kis ember: Asimovot méltattad, kedvelem. A csúcs nálam azonban nem ő, hanem Clifford D Simak Város című műve (hu.wikipedia.org/wiki/A_v%C3%A1ros)
Beleolvasgattam a Vizizenébe, mert említetted, hogy érdekel az űrhajózás (is). Valaha volt csepp közöm hozzá, hellyel közzel. Ma már nem érdekel. Asimovot pedig valaki "kölcsönvette", de oroszul megvan.

teddybear01 2012.02.02. 17:48:03

Pofás kis boci, akárki meglássa! Főleg majd lakkozás után.

Úgy vélem megérte kínlódni vele. Súlyra kb. mennyi lehet? Fel tudod majd húzni a fedélzetre, vagy vontatod?

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2012.02.02. 18:29:39

@A Tengerész: A fémcsíkokon én is gondolkoztam, de attól féltem/félek, hogy pl. rézlemezt horganyzott, vagy alu csavarral rögzítve elektromosságot gerjesztene kicsit is sósabb vízben, és esetleg megzabálná a fát...:(

Kis ember 2012.02.02. 18:32:07

@tabulator:

Hú, és mi közöd volt hozzá, ha nem titok?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.02. 19:06:23

@sanyi65: Hát horganyzottat nem használok itt. A vörösréz lemezt sárgaréz csavarokkal fogom felraki.
süti beállítások módosítása