• aiolosz: Gratulálok, irigykedek és persze örülök is, hogy mennyi energiád van (y (2024.05.02. 23:19) Csütörtök.

Vasárnap.

2012.01.01. 13:07 :: A Tengerész

Tegnap szomorú hír ért, meghalt Garas Dezső, volt klubtársam a Mahart SC-ben. Szabó "Pempő" mancsaftja volt a Korall nevű dragonon, néha iszogattunk együtt a Nemzeti Színház üdülőjének büféjében (amit a Pempő család üzemeltetett) ami ott volt a siófoki Mahart telephelyen a klubház mellett. Egyszer meg úgy negyvenvalahány éve egy házibulin "helyezkedtem" egy Ági nevű lánynál (elég veszélyes helyezkedés volt  mai szemmel nézve, emlékszem tánc közben a karomba vettem és kitartottam az ablakon a negyedikről), de mielőtt a dolog valamelyest is helyes irányba fejlődött volna, csörgött a telefon és (később tudtam meg)a Dezső hívta a lányt, aki vette a kabátját és el is ment, hogy valamennyivel utána férjhez is menjen hozzá. A Garas később megvette a Daru nevű híres gaffos kuttert és a Baka Attila (szintén ex klubtárs) Keszthelyen teljesen felújította a hajót, de soha többé nem láttam a Balatonon, nem tudom mi lett a hajóval. Isten nyugtasson Dezső, Pempővel folytathatjátok odafent!

Hát kérem ez már a boldog újév. A magam részéről (ahogy egy éve is mondtam) ha nem lesz rosszabb mint az elmúlt volt én beérem vele. Mondjuk egy sajkacsonttörést (de végülis stílusos, "sajkaépítőnek" mije törjön?) leszámítva. Nem mondhatnám, hogy az éjjel valami nagy vígasságot tartottunk, pillanatnyi hangulatomból ennyire futotta, de mielőtt elkezd valaki vigasztalni, nem vagyok, vagyunk szomorúak, csak mostanában komolyan vesszük az életet.

Tegnap délután hatkor ott voltam a Kossuth téren úgy nyolc-tízezredmagammal. (bár ha a Rákay Filip becslését arányosítjuk akár ötszázezren is lehettünk) Alapjábavéve szép, kifejezetten békés tüntetés volt, úgy tűnik ez ellen a kormány ellen nem a csürhe tüntet. Találkoztam ismerőssel is, Böjte Józsi,  TVSK-s klubtársam, a Kincsem nevű hajó tulajdonosa állt a Kossuth szobor tövében.

Beszélgetésünk közben egy hórihorgas fickó kezdett el győzködni bennünket arról, hogy semmi keresnivalónk a Kossuth szobor tövében, pont itt a szabadság szimbólumánál, a kommunisták szekerét tolva, a  téren, ahol azoknak a felmenői lőttek a tömegbe akikért mi most tüntetünk. (én meg mondtam, hogy nekem meg az apám volt itt azok közt akikbe meg belelőttek, szóval nehogymá...) Dehamár, akkor menjünk a Népligetbe ott nem vagyunk szem előtt és különben is a demokrácia ellen tüntetünk, Orbánt demokratikusan megválasztották, ergo azt csinál  amit akar. Mellettem Iványi Gábor csitította a hangulatot, hogy nem kell az ilyesmivel törődni, szemmel láthatólag sok ilyen vitán van már túl és a keresztényi türelemben is nagyobb gyakorlata van mint nekem, aki parázs vitába kezdtem a jövevénnyel. Figyelmeztettem arra, hogy anno Hitler is teljesen demokratikusan lett megválasztva, amire az volt a már másoktól is gyakran hallott ellenérv, hogy ne hasonlítsam Orbánt Hitlerhez! Szerintem kis ország kis diktátor (de nagyratörő tervekkel) nagy ország nagy diktátor, Rákosi se volt Sztálin, mégse szereti most senki, pedig annakidején ezrek mentek érte kékcédulával szavazni, akik később az Andrássy 60-ban végezték részben mint kínzók, részben mint kínzottak. Időnként helyet cseréltek. Rajk László belügyminiszter igazi kommunista hittel indított koncepciós mérnökpereket, amíg mint horthysta ügynököt fel nem akasztották koncepciós per eredményeként. Szóval a XX. század kissé bonyolultabb, mintsemhogy ez a mocsok ez meg a tiszta ember. De be kellett látnom, hogy aki feltétlen "HISZ" arról minden érv lepattan. Jól veszekedtünk amikor megjelent egy aprócska hölgy télikabátban, jobbjával kezet fogva, baljával igazolványt mutatva bemutatkozott az emberemnek, hogy "XY rendőrszázados vagyok és megkérem, hogy hagyja el a teret!" És hopp az emberem már nem is volt sehol. Voltak szép beszédek, esküt tettünk, hogy hazánkat a Magyar Köztársaságot híven szolgálljuk azokkal a törvényes és demokratikus eszközökkel amik rendelkezésre állnak. Aztán amikor Deák Bárdos Ágnes és a  Bizottság együttes következett leléptem, mert az alternatív zenétől a falra mászok, úgy vagyok vele mint az alternatív szexszel, élvezzétek fiúk-lányok, de én maradok a hagyományosnál!

abraxas 2012.01.01. 17:25:46

Csini frizu! :o)

Boldog Új Évet!

whale 2012.01.01. 22:39:49

Vili "bácsi"! BUÉK nektek! Egy percet se gondolj ezzel a nyomorult észak-balkáni országgal. Én-ha a helyedben lennék- az első adandó alkalommal felhúznám a horgonyt és még a fejemet sem csóválnám annak láttán, ami történik a DUNA két partján.
EU polgár vagy-még:)))-használd ki! Csak pár száz kilométert odébb csorogsz-hegymenetben persze:))-és teljesen normális, élhető országban találod magad. Ha nem mész messze a határtól, még magyarul is beszélnek egy csomóan...
Ez az ország még mindig és folyamatosan késésben van, alszik, későn ébred. Menthetetlen már évszázadok óta. Szót sem érdemel, csak azt, amit kap...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.01. 23:44:58

@whale: Most hagyjam itt amikor ekkora sz@rban van?

whale 2012.01.02. 03:11:05

Igen, mert megérdemled, hogy élvezd a munkád gyümölcsét, a patkányok viszont nem érdemlik meg, hogy időt pazarolj rájuk...
Nyugi, marad itt még elég ember, aki kipicsázza az alcsúti parasztot...:)))

Jonathan 2012.01.02. 09:31:22

Kellemetes Ujesztendöt mindenkinek!
Vilmos, ez a sero valami fenomenalis! Talan mar csak hab lenne a tortan, hozza illö hupikek körszakall...

Ps: Whale-nak tökeletesen igaza van. 'Vadasz, vadasz, te szopni jarsz ide...' :)

harpi4 2012.01.02. 11:17:58

Vili! Jó hogy felidézted az öreg Pempőt is, nyugodjon békében. Én is ismertem, meg a hajóját is. amikor a Krasznai Tóni bá-val repesztettünk a dragonjával, mindig odakiabált neki, hogy "Mikoráll" "Úgysem áll már".
A hajad egyenesen olyan, mint az öt lírásban a kivénhedt puffmamáé. Azért annak rövidebb volt aszakálla.
Különben nyugodtan itthagyhatod ezt a vircsaftot, mert nagyon kevés a gondolkodó ember, akármelyik oldalról is van szó. A nagy többség nem más mint a birkák gyülekezete. Ezeknek még mindig be lehet mesélni mindent, még akkor is, ha nekik is csökken a jövedelmük, és ők is egyre rosszabbul élnek. Pontosan ezt ismerte fel az ebben a témában zseni ovi, és ez be is jött neki. Majd ha minden csődbejut ebben a hazában, akkor majd jönnek a külföldön tartott pénzükkel és felvásárolnak mindent bagóért. (Argentín szindróma)

Gáz Géza 2012.01.02. 11:48:36

BUÉK! Mindenkinek! Pempő az unokáját tanította a spinakkerezni a Siofoki ÁBC előtt fantasztikus volt.

nord47 2012.01.02. 18:09:23

Talán, ha a hajózással foglalkoznál egy picikét többet, akkor nagyobb becsületed lehetne a hajós társadalomban.
Neked nem való a politika, mert nem vagy elég érett hozzá!
Sajnálhatod, hogy öregségedre csak a k.... ragadt rád!
Pempő is jó fej volt, amíg el nem itta az eszét!
Jó szelet! (ha még emlékszel rá, hogy mit jelent)

abraxas 2012.01.02. 18:44:47

@nord47: Ezért de kár volt odaülni a gép elé :o(

harpi4 2012.01.02. 20:54:43

@nord47: Melyik hajós társadalomról beszélsz? Amelyiket ismerem, és amelyiknek a tagja is voltam a megvénülésemig, ott van becsülete a Tengerésznek. A volt tengerészekről nem is beszélek, mert azt valószínűleg hírből sem ismered.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.03. 00:43:38

@nord47: Vettem kedves barátságtalan üzeneted. Tudod kedves László, egy cseppet se érdekel, hogy bármiféle "társadalomban" mekkora a becsületem. Nekem önmagam előtt kell becsülettel megfelelni. Úgy tűnik egyelőre ezzel nincs baj. Ha az eszem vezet és nem a vak hitem valakiben, akkor kevesebb esélyem van a tévedésre, mintha vakon követek valakit, mert az egyszerűbb. Ha elhallgatnám a véleményemet, vagy ha egyszerűen a homokba dugnám a fejem, szégyellnem kéne magamat, magam előtt lenne "kevesebb a becsületem", bár ezek szerint van egy "hajós társadalom"ahol ezért fekete pontokat kapok. Tudod mit? Ha választanom kell, hogy kinek az elvárásai a mérvadóak, inkább a magamét gondolom annak.
Kicsit visszanéztem a kommentjeidet. 2011 04. 20-án írtad ezt "...Aki szétrúgta az országot, azzal nem volt bajod. Aki összerakja ,azzal van!..."
Annakidején elég alaposan válaszoltam rá. De még mindig úgy gondolod, hogy most egy "összerakás" folyik? Az, hogy minden demokratikus játékszabályt felülír egy focista, aki végre kiélvezheti, hogy a bíró nem a szabálykönyv szerint fúj, hanem az ő kénye-kedve szerint az "összerakás"? Hogy anno népszavazást erőltetett ki a 300Ft-os vizitdíj miatt, most meg naponta vesztek ennyit a nyugdíjamból? És erre nem válasz az elmúlt elbaszott 8 év meg a válság, mert válság az előző kormány alatt is volt és pontosan tudta a vezér, hogy mit vesz át, azt mondta csak a szocik hobbija a "megszorítás" arra semmi szükség, most meg úgy oldja meg a dolgot, hogy törölték a média nyelvéből a szót. Hát tudod szemantikailag valóban megoldotta.
De ha nem értesz egyet velem, ha szabad kérnem tisztelettel, ÉRVEKET! Az, hogy nem "nekem való", nem vagyok elég "érett" meg csak a kosz ragadt rám, szóval hülye voltam és maradtam, az PONTOSAN az olyan ember vitája akinek nincsenek érvei, helyette a másikra aggat jelzőket. Olyan ez, mint amikor valaki azt mondja, hogy kétszer kettő az négy. De az illetőt nem szeretjük. Azt szeretjük, aki azt mondja, hogy kétszer kettő az három, mert olyan cuki tökös pali és olyan faszán megmondta magáét a matektanárnak. Ezért azt mondjuk a másikra, hogy pont ő beszél? Az a teszefosza szarjankó akit még a felesége is megcsal? Biztos, hogy én vagyok az "éretlen"?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.03. 00:47:44

@abraxas: @harpi4: nyugi, nyugi. Wágner urat szeretjük, rendes hajósember, csak most lassan neki is szembe kell néznie korábbi véleményével és egy önmagára adó, gerinces ember nehezen hiszi el magáról, hogy tévedett.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.03. 00:50:10

@nord47: Ja...jó szelet...valami rémlik. Orvos mondta, hogy a szelek nagyon fontosak! Biztos erre gondoltál! Boldog Újévet!

Kis ember 2012.01.03. 01:43:05

Kedves Nord (csak azért vagy "kedves", mert a világ egyik legjobb szintetizátormárkája a neved :) )!

Nem hinném, hogy Tengerész az én védelmemre szorulna, de engedd meg, hogy egy példázattal éljek:

Bárány, a frissen kinevezett párttitkár gondjaira bízott kerületben működtek a nagy szakszervezetek központjai, Bárány
sorra járta valamennyit, és minden főtitkárnak elmagyarázta, hogy mi is az a mozgalmi munka.
Egyik nap Récsényivel, a Közalkalmazottak nagy tekintélyű
főtitkárával hozta össze a sors, Bárány neki is leadta a főbb tudnivalókat, anélkül, hogy
bemutatkozott volna. Récsényi végighallgatta, és utána csak ennyit mondott:
– 1919-ben, mikor Horthyék letartóztattak, Lenin személyesen interpellált az érdekemben. Ön
kicsoda?

abraxas 2012.01.03. 09:57:22

@A Tengerész: Háát, az a sztrovacsek, akit olvasmányaimból ismerek, nem ilyen stílusban szokott nyilatkozni, még az útonállókkal sem (mint az közismert).
Lehet, hogy megtörtént a lehetetlen, és kijózanodott? Inkább igyék, részegen jobban szerettük ;o)

beho 2012.01.03. 20:13:54

@nord47: szeretném tudni: miért olvasod azt amit ennyire utálsz?
Ha elmennél Tengerészhez, elmondanád Neki ugyanezt, akkor csak Ő nem értene. Így már én sem értelek.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.03. 20:49:41

@beho: Szerintem nord szeret engem. Ezt a korábbi elismerő kommentjei bizonyították. Csak azt nem szereti, hogy nem szeretem akit ő szeret. Olyan vegyes érzelmekkel van irántam. Tudod, vegyes érzelmek....mint amikor az anyósod megy a szakadék felé az új kocsiddal.

beho 2012.01.03. 21:01:28

@A Tengerész: akkor kettőnknek nem ugyanazt jelenti a szeretet szó.
Ha nord47 valóban szeret Téged, akkor megkövetem: bennem van valami hiba.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.03. 22:01:07

@beho: Hehe. Isten is szeret, néha mégis mekkora csomagot kapsz tőle. :))