Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Szerda.

2011.12.28. 18:01 :: A Tengerész

 

Összenő ami összetartozik! Olyan szépen megkelt a tészta a melegben és a tepsiben még tovább dagadtak, egybegyógyultak, hogy így néz ki egy diósmákos kombinált szelet. Ez mostantól egy hétig a reggelim, én akármeddig enném, "J" viszont utálja, így övé a vaníliás kifli (elvileg...merthogy időnként én is becsapok egyet belőle), 

de most még mogyorós kuglófok is készülnek.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A tegnap lelaminált medersori palánk így néz ki nyersen.

Fent kilóg a szövet, mert behajtani nem hagyja magát, lent viszont a klinker átfedésbe visszahajtva bele tudtam tuszkolni, ahogy a korábbi rajzon mutattam.

Mára minden megkötött (amióta egyszer bajom volt az epoxigyanta kikeményedésével, azóta nagyon vigyázok a keverési arányra és időre ), így leszéleztem a felső, és kikentem az alsó széleket. Ahol szélesebb volt a hézag ott gyantába kevert faport használtam töltőanyagnak, ahol keskenyebb, ott Treecell adalékot. Aztán glettvassal  ráhúztam még egy réteg, kevés Treecellel bekövérített gyantát a fenékre, hogy teljesen eltűnjön a felületről a szövet textúrája.

 

 

 

Délutánra így nézett ki a fenék. Elég macerás a munka a gipszelt kezemmel, nagyjából a negyedére csökkent a teljesítményem, de mint a mellékelt színes ábrák mutatják azért haladok, ha lassan is. Eredeti terveim szerint karácsonyi ajándék lett volna magamnak ez a kis csónak és azt terveztem, hogy Szenteste itt fogok vele vitorlázgatni Amapola körül, hát ebből nem lett semmi. 

 

23:21 Ma ismét megkaptam ezt a linket http://sn137w.snt137.mail.live.com/default.aspx?fid=1&fav=1&n=63460597#!/mail/ViewOfficePreview.aspx?messageid=67471b2c-3198-11e1-94cf-00215ad99f00&folderid=00000000-0000-0000-0000-000000000001&attindex=0&cp=-1&attdepth=0&n=1204213190 , amit korábban már mások is elküldtek. Úgy belegondoltam, a "modern Skócia jelképe"....Ha mondjuk nálunk találna ki valami széllelbélelt mérnök hasonlót, azonnal kirohanna az utcára pár tucat bölcsész és teleharsogná a médiát, hogy tönkreteszi a szent természetet a látvány.

 "Utóirat" (dec. 29.15:07) Úgy tűnik amit belinkeltem, csak nekem jelenik meg, szóval, ha valaki meggooglizza a "skót vízikerék" kifejezést, be fog jönni egy rakás link, na erről van szó, ahogy az egyik kommentelő helyesen tippelt. Szerintem egyszerűen gyönyörű. Mind a látvány, mind a műszaki megoldás. Elkezdtem itt még mondatokat, de aztán csak legyintettem és kitöröltem. Pillanatnyilag MINDEN szempontból elveszettnek látom hazám helyzetét. Nem bánnám ha valaki akiben több a remény mint bennem, támpontokat adna, hogy ugyan miben reménykedjem. Nem a személyes sorsom izgat! Az országé és benne persze a gyerekeimé.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr163502493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2011.12.29. 10:33:17

Én csak egy hotméles bejelentkező oldalt látok :o(

ICSG 2011.12.29. 13:40:09

Én is. Nem a Falkirk Wheel-t akartad linkelni?

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.12.29. 23:36:25

Olyan szép munkád van, le a kalappal! Tényleg szégyelem az én kis csónakomat:( De ha szörnyűlködni akarsz, felkerült a "honlapomra" a csónak (Táncoska) építésének története is. Bár ezt a szép csónakot látva, az tényleg csak szörnyülködni való...:(( (www.hajoepites.fw.hu)

Boldogabb új évet!!!

Miranda Veracruz de la Hoya Cardenal 2011.12.30. 15:24:56

Tengerész! bocsánat az off-ért, de talán tudok egy kis mosolyt csalni az arcodra.érdemes figyelmesen hallgatni és nézni. én nagyon röhögtem...(sírva vigadás). mtvhirado.com/

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.12.30. 17:17:10

@Miranda Veracruz de la Hoya Cardenal: Tudod a nyolctökű macskáék ezt viccnek szánták. De az a "hír", hogy "14 és 15 óra közt alig estek a tőzsdei árfolyamok...IGAZ! Nem tudom úgy bekapcsolni a rádiót, hogy a forint árfolyamára ne mondja azt a hírekben, hogy már megint romlott. Naponta megy egy-két euroval lefelé a havi nyugdíjam! Szóval....nem mosolygok.
süti beállítások módosítása