Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2011.12.02. 09:20 :: A Tengerész

 Javítom a linket amit Pernahajder Campbell küldött, mert a ráragadt zárójel miatt nem lehetett megnyitni, nos itt egy "borzalmas" vízlépcső. http://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/unternehmen-der-kirche-mit-gutem-glauben-wirtschaften-1.1196903-4 Nekünk kifinomult magyaroknak, ellentétben a barbár germánokkal nem megfelelő ez a látvány. Csak a vízparti szeméthegyeink szépek, az elhanyagolt málladozó épületeink és a kutyaszaros utcáink. De hát így van ez, ha egy országban rendszer lett abból, hogy a hülyék dirigálják az okosakat.

15:50 Reggel elég csúszós volt kifelé minden, úgy közlekedem mint aki tojásokon jár, nem kellene most egy újabb elesés. Amúgy határozottan javulok, a mellkasi fájdalom enyhült, imént pl két hatalmasat tüsszentettem és a fájdalom jelentősen kisebb volt, mint mondjuk két napja. Nem akarom elkiabálni, de ahogy anyám szokta volt mondani, alighanem "átugrottam az árkot". Szóval reggel már ha nem is virgoncnak, de mindenesetre eléggé elszántnak éreztem magam ahhoz, hogy a fontosabb feladatok után nézzek. Kimentem és a Syntexkeresektől behoztam hat palack szűrt vizet (nekik van egy ilyen csodálatos vízgyáruk amit felajánlottak, hogy inkább abból igyunk mint a csapból, bár bevallom otthon 66 éve azt iszom), ezt egyharmad arányban szoktam keverni szénsavas ásványvízzel, így pont annyira buborékos, mint amennyire kell. Aztán szereztem a közmunkásoktól még festékesvödröt, közben "J" is kijött a hajóról és a Mihalik Péter féle fatuskókból behordtunk négy vödörrel, hogy vegyítve tudjam tüzelni a parkettahulladékkal, így azt a tuskót, ami még éppen befér a kályhaajtón, nem kell felaprítani, csak körberakni némi parkettával és kevés gyújtósnak felvágott raklap aprítékkal (ez megy machetával is egy kézzel) és máris lehet meggyújtani. Remekül dolgoztunk össze, cipelés, tipegés a csúszós járókon, deckeken, deszkákon, kézből-kézbe átadott vödrök nagy óvatossággal, szóval a hajón való élet több figyelmet igényel mint a szárazföldi, bár ahogy a múlt héten a traumatológián elnéztem a sok bekötött kezű, fejű, lábú, vánszorgó, sántikáló, tolószékben, tepsiben tolt pácienst, aligha volt közte hajólakó rajtunk kívül. Aztán behoztam még a műhelyből egy karton ásványvizet és úgy döntöttem ennyi elég is volt mára a megpróbáltatásokból. Pedig az igazi csak ezután jött. Miután leheveredtem, bekapcsoltam a TV-t (ilyet így dologidőben nem tettem tán még soha életemben), gondoltam kellemesen elalszom a műsoron. Nade pont az m2 volt a csatorna amin tegnap este "J" kikapcsolta, most meg parlamenti közvetítés ment rajta egészen mostanáig. Hát.... siralomvölgy. Amiért nem kapcsoltam el azonnal, az a választási törvény volt, annak általános vitája, szóval egy nagyon fontos dolog a demokrácia alapja. Kétpercesek mentek, adok-kapok, személyeskedés, elménckedés. Úgy nagyjából mindenki megpróbálta megmutatni, milyen tökös gyerek (vagy lány), de az az első negyedóra múlva látszott, hogy bármennyire is akarja az e témában kivételes módon teljesen egységes ellenzék a Fidesz javaslatnak arról a szándékáról fellebbenteni a fátylat, hogy az aránytalan és a Fidesz túlhatalmát próbálja konzerválni, ez nem fog nekik sikerülni. Az előterjesztő Kósa Csaba (bocsánat Lajos, mint kommentben Paduc javasolja, szóval az egyik forint árfolyamrontó) volt, aki miután bedobta a követ az úszómedencébe, lelépett, megnemmondom kit hagyott ott hárítani, aki a feltett kérdésekre rendre kitéregetett, majd amikor már szorult a hurok lelépett és visszajött a Kósa, aki persze semmit se tudott arról, hogy idáig mi történt, szóval kezdhették elölről. Kósa jókat kekeckedett Lamperth Mónikával, majd előállt a nagybunkóval, hogy pont az beszél akit jogerősen elmarasztaltak választási csalásért?! (Hát tényleg valami választói íveket újra kellett nyomni, mert a Fidesz logója 2mm-el kisebb volt mint az MSZP-é szóval rettenetes csalás, ezért a választásokért felelős belügyminiszter a felelős.) Na szóval ne pofázzon már bele amikor most a Fidesz  amelyet a választók felhatalmaztak és a demokrácia, stb, szóval a hogy Temtom mondta "Nézzetek már a táblára!". Karácsony Gergelyről megállapítottam, hogy kellemes jóhumorú laza fickó, nagy kár, hogy az LMP-nek ez az elkötelezettsége az ökofundamentalisták mellett ennyire agyatlan, máskülönben még szavazójukként is üdvözölhetnének. Na szóval Karácsony mondott pár dolgot, ami tárgyilagos szemmel alaphibája a javaslatnak (kettőre emlékszem, a szavazókörzetek újraszabása fideszollóval, meg a pontosan fordított kompenzáció elve a listás szavazatoknál) na ezeket simán agyonhallgatta a Fidesz, aztán amikor nagyon szorult a kapca, rendre felállt Babák Mihály szarvasi fideszes polgármester és jót kommunistázott. Kifejezetten üdítő volt valamennyi megszólalása Molnár Oszkár edelényi polgármesternek, akinek bármit mondott igazat adtam neki, de hiába beszélt, mintha a falnak mondta volna. Aztán megjelent Salamon László aki most éppen kereszténydemokrata és egy 15 percesben felolvasta a véleményét a törvényről, amit persze már korábban megírt, tehát szinte semmi köze nem volt az azt megelőző kétórás vitában feltett kérdésekhez. Így aztán újra lehetett kezdeni az ekézést és a hárítást. Balczó Zoltán kolléga nagyon értelmesen bírálta a Salamon által előadottakat, de miután mondott egy olyat, hogy "demokratikus diktatúra" (ami szerintem tökéletes meghatározása a Fidesz politikájának) Salamon a viszontválaszában azonnal ledorongolta teljes jogtudósi magaslatból, hogy ilyen fogalom nem létezik, így aztán mindaz amit Balczó mondott persze nem ért szart se. Szóval tiszta haszon, hogy vége a parlamenti közvetítésnek, máskülönben képes lennék még most is azon mérgelődni. Így hát inkább leírtam, ez olyan, mint a mesében a nagy luk, ahova mindenki belekiabálja a bajait és attól megkönnyebbül.

Ja, a víz még lement vagy 10 centit, lassan ki tudok köpni a partra. Amapola 1,10-et merül, jó ha egy méter a víz, ennél beljebb nem állhatok a mederbe, a hajó ugyan még mozog, de a kiel tutira benne áll az iszapban, ami nem nagy baj, szerintem van vagy fél méter iszap a fenéken, csak nem ragadunk bele annyira, hogy ha megjön a tavaszi "nagyvíz" ne emeljen ki belőle. Addig meg úgyse megyünk sehova, csak szegény Mihalik Pétert sajnálom, aki hajót akart szállítani, de a daru csak nézegette a partról a hajót, nemhogy kinyúljon érte 20 métert.

20:00 Pfúú, megkönnyebbültem. "J" szerencsésen hazaért. Még délelőtt nekiindult a kis banyatankját vonszolva piacozni, meg a mamájához hajat vágni. Ahogy besötétedett kezdtem nézegetni kifelé, feltűnt, hogy minden jármű áll a Kvassay hídon, kék villogó kettő is, ajaj. Hívom "J"-t, hogy lelkére kössem nagyon vigyázzon, mert az imént kint voltam a decken és piszokul csúszik minden, de nem veszi fel. Aztán kiderült, hogy azért, mert már itt jár 100 méterre. Amikor az összes cuccával idebent volt (na az se volt könnyű a partról bejutni a hajóra), mesélte, hogy áll a város, úgy minden 10 ép autó után egy-két összetört áll, mindenki dudál, ha megindul valaki, akkor megpróbál "kilőni", hogy két hellyel előbbre kerüljön, neki az volt a szerencséje, hogy villamossal közlekedik. Ide hallatszott ahogy hangszóróval kérdezi valaki (rendőr/mentő?), hogy "Ott van sérült?"  Megőrültek a népek ezekkel a terepjárókkal és a téli gumikkal. Azt hiszik ugyanúgy lehet velük autózni mint nyáron. Nekem sose volt téli gumim, annakidején a Renault 4-es nyári radiál gumikkal minden jégen elment baj nélkül, sőt később Trabantokkal is nyári diagonál(!!) gumikkal jártam meg gond nélkül a szlovákiai, és a lengyel síterepeket, sose volt gondom, egyszer koccantam lefelé a Bimbó úton, de előttem volt a két összeütközött már álló autó, amikbe harmadiknak belementem, merthogy ráfagyott ónos esőre esett 2mm porhó éjjel, na azon nem áll meg senki.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr763431011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2011.12.02. 18:26:45

Szerintem Lajos az a Csaba. Mármint az előgerjesztő és árfolyamcsökkentő politikuss...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.12.02. 18:55:15

@Paduc: Milyen igaz. Máris javítom. Kössz.
süti beállítások módosítása