Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2011.11.13. 19:40 :: A Tengerész

  Kiszabtam a középső evezőpadot. Ez az ami befogadja a svertszekrényt is. Dupla lesz, kell még egyet kivágjak, de abbahagytam a "csónakázást", mert a szép időt kihasználtuk tűzifa fűrészelésre, behordásra. Elraktároztunk a cockpitban egy jó hétre való anyagot, ha netán esősre fordul az idő ne kelljen a partról szállítani, vizes fát tüzelni. Amúgy az a menetrend, hogy amikor kimegyek melózni a csónakon viszek magammal egy vagy két nagy vödröt ( az ovális 17 literes festékes, ragasztós vödröket használom e célra) és amikor visszajövök ebédelni, vagy este nyugovóra térni, hozok be egyúttal tüzelőt magammal. De ma olyan szép volt az idő, hogy egy csomó 60 centis tölgy parkettát ami nem fér be a kályhaajtón kettéfűrészeltem a parton és be is hordtuk a  bontott vakpadlóból felaprított gyújtóssal egyetemben.

Délután csináltunk "J"-vel fóliából a hajóépítő helyemre egy akkora superlátot, ami alatt elfér a csónak és a munkaasztal is. Holnap csinálok neki oldalakat is valami hulladékból ( a Syntexkereseknek vannak nagy papundekli táblái, azok szerintem alkalmasak lesznek e célra) és akkor ebben a kunyhóban villannyal fűtve tudok dolgozni, mert a csarnokban csak 8 fok volt reggel, én is fázom, de ami nagyobb baj az Epoxigyanta is. Juteszembe. tegnap hozott  halálosztó egy szilós kartust és tejfölöspoharakat,  abraxas meg tejfölöspoharakat, szóval lesz mibe gyantát keverjek, lesz miből gyantát tuszkolljak a résekbe, köszönet érte. Mindazonáltal ha valakinek van még kihasznált kartusa azt szívesen fogadom, mert nem tudom hányszor tudom felhasználni azt az egyet.

21:21 Mai ajánlatom https://www.youtube.com/watch?v=O2lFbQSCC5Y

You can checkout any time you like,
But you can never leave! 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr903375144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2011.11.13. 20:23:40

Sajna csak olyan van, amibe belekötött a cucc :o/
Én jobb híján levágott csücskű nejlon zacsit használtam, de az nem az igazi :o(

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.11.13. 20:37:56

@abraxas: Ha elhozod, megpróbálom belőle kiszedni a bekötött anyagot. Ha nem tudom egy hatos köracéllal kitolni a lyukon keresztül a cuccot, azt remélem, hogy a dugattyún át hajtott quasi dugóhúzóval ki tudnám húzni hátrafelé. Ha sikerül, utána a dugattyút befoltoznám folpack fóliával. Ez persze csak egy elmélet, a gyakorlat...majd kiderül.

abraxas 2011.11.13. 22:52:10

Sajna jövő szombatig esélytelen, hogy kijussak hozzád :o/ Ha addig nem kapsz másikat, a tied :o)

halaloszto 2011.11.14. 11:05:37

A tubus olyan anyagbol van, amihez nem ragad a szilo. Szoval ha tenyleg megkotott az egesz, ki lehet szedni belole. en egy nagy csavarhuzo beletuszkolasaval jutottam mar arasznyi tomor gumikolbaszhoz (szurt lukkal hosszaban), de ha van surlevego, azzal szerintem hamar ki lehet tolni, mert az bemegy a fal es a gumi koze, es szepen elemeli, nem tapad.

Ugyanezert biznek benne, hogy a gyanta sem kot hozza, ha megkotott benne, lehet hogy ki lehet pattintani.

vajk

abraxas 2011.11.14. 12:27:12

@halaloszto: Ez sanszus, most hogy mondod! Műanyag felületről elég jól le lehet pattintani a rákötött gyantát. Pláne, ha kicsit meg is lehet recsegtetni.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.11.14. 13:45:36

@halaloszto: Én gumi gipszes-tálban szoktam keverni a műgyantát. Abból elég simán kifordítható a megkötött anyag!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.11.14. 21:54:03

@abraxas: Semmi gond szereztem még kettőt a parkettásoktól. Majd az is kiderül, vajh hogy jön ki belőlük a bekötött anyag.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.11.14. 21:57:59

@halaloszto: Hüm. Ez a sűrített levegő érdekes ötlet...Meg fogom próbálni, bár nem tudom még, hogy csatlakoztatom a levegő csövét a kartus menetéhez...talán nem is ahhoz kell, hanem a kinyomó pöcs végére ráhúzni a slaugot.
süti beállítások módosítása