Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2011.11.09. 21:16 :: A Tengerész

Az összes illesztést lelamináltam belülről két üvegszövet csíkkal, az első öt, a második 7 centi széles. Kivétel csak a fenékpalánk két széle, ott csak egy szövet van, mert az egész fenék le lesz még kívül-belül laminálva. Azon spekulálok, hogy kéne adni valami melegebb árnyalatot a fának, csak nem tudom a mahagóni pác por oldódik e a gyantában.

Ma is csodaszép volt az idő. Egy hónapja tart a déli szél(csend). Idejét nem tudom, hogy mikor volt ilyen tartós a délről jövő áramlás. Amikor korgó gyomorral eveztem haza ebédelni, "J" már a decken várt és közölte, hogy hajókázzunk egyet. Beült mellém a csónakba, én elheveredtem, ő meg körbeevezte a környéket. Sütkéreztünk a napon, bámultuk a soha meg nem unható panorámát, a sárguló lombú fákat a parton, a sima vízben tükröződő képmásukat és a csodás kék eget. Cseppet sem  izgattuk magunkat azon, hogy mindketten éhesek vagyunk Aztán persze megettük a kolozsvári rakott káposztát, a szép nap örömét tetézendő megittunk hozzá egy üveg vörösbort és álomba zuhantam. Délután "J" kipróbálta, hogy tud e még járni a parton, macskázott egyet amíg én felraktam két sor üvegszövetet a bocira, majd visszahoztam őt a hajóra, én meg visszamentem még az orr és fartükör illesztéseit laminálni. Szép napunk volt ma(is).

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr443366823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

halaloszto 2011.11.10. 12:30:36

kerdezd meg a gyantas manuszokat, hogy mivel lehet szinezni.

vagy kerdezd meg toluk, hogy milyen szerves oldoszert szabad a gyantahoz tenni. ha valamit lehet, akkor abban oldj fel porpacot, es azt tedd hozza.

vajk

abraxas 2011.11.10. 13:44:54

A gyanta önmagában mélyít a színen, spéci festék keverhető hozzá, pácról nem tudok.
Natúr színben szeretnéd megtartani? A szövetes részek sajnos elég rondán festenek a fedőréteg alatt. Ilyen célra spéci üveg van, aminek a fénytörése megegyezik a gyantáéval. A falisszel bekevert majdani kihúzások meg végleg. Nekem a szép vörösesbarna mahagóni fűrészpor olyan tömány étcsokobarna lett, hogy csak na!
Sima szövettel szerintem jobban jársz ha fested, mint szinte mindenki más.

abraxas 2011.11.10. 13:46:12

@abraxas: Hú mennyi betűhuba! Bocs, rohantam ....:o(

temtom 2011.11.10. 21:09:12

Betű Huba - nyelvész, professzor, a Magyar Tudományos Akadémia tegja. :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.11.10. 22:14:28

@halaloszto: Megkérdeztem, nagyon nem tanácsolja. Volt már belőle valakinek többmilliós kára. Kicsibe kellene kipróbálni, de nincs kedvem vacakolni vele. Marad natúr a test, majd az idő beérleli a világos színű nyír lemezt.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.11.10. 22:18:02

@abraxas: A szövet az teljesen rendben van. Ez a 200 grammos szövet teljesen láthatatlan az anyagon. Nem vacakolok színezéssel, a szakember nagyon nem lelkesedett az ötletért, marad a natúr nyír lemez gyantázva. Majd az idő beérleli a színét.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.11.10. 22:23:10

@abraxas: Ja...és a fapor nálam is barna (lásd a képeket)pedig nem is mahagóni por. Viszont a Treecell adalékkal a gyanta fehér marad. Szóval kívül a palánkokat egyszerűen lelaminálom egy réteg szövettel, a klinker "nútokat" meg Treecellel végigragasztom.

abraxas 2011.11.11. 17:57:43

@A Tengerész: Egy szép festéstől végképp ódzkodsz? A gyantát úgy is le kell fedned valamivel, mert nem bírja a napot. Ez lehet lakk, de WDM is pingálja minden hajóját. Gyanítom, oka vagyon :o/

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.11.11. 20:21:21

@abraxas: Hááát...csak legvégső esetben lesz festve. Amúgy a finiselő réteg gyantám edzője UV álló adalékot tartalmaz. Szóval gyakorlatilag színtelen lakként funkcionál. Ezért (is) szeretném natúrban megtartani a héjat.
süti beállítások módosítása