Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2011.10.26. 19:53 :: A Tengerész

 

 

Reggel összepakoltam amit tegnap este nagy gonddal összeírtam, hogy milyen "rekvizitekkel" kell kivonuljak a műhelybe a partra a csónaképítés megkezdéséhez. Egész jól sikerült kitalálni mire lesz szükségem, mert mindössze egyszer kellett délután visszaevezzek két búvárólomért amiket a "svungléc" megtámasztásához használok a görbék kirajzolásakor. A szerkesztés "bolondbiztos", mert ha valamit rosszul mérek, azonnal mutatja a törés a görbében. Ez kétszer fordult elő az első két palánk kiszerkesztésekor, de hamar kiderült a hiba. A szerkesztést ahogy már mondtam a 3mm vastag keménypapírra végzem, a szerkesztési pontokba beütök egy gombostűt és annak támasztom a hajlékony lécet az ólmokkal és a léc mellett meghúzom a vonalat ami mentén kivágom a kartonból a sablont. Az első két palánk szabásmintája kész, kivágtam dekopír fűrésszel, szépen illeszkednek, egymáson legördítve egyforma az élek hossza, szóval a kezdet biztató.

Reggel éppen indulok kifelé a csónakkal, amikor "J" szól, hogy a patkány megette a csalétket a csapda mellett és a csapda is elcsattant, de nem fogott semmit. Szóval a kis disznó valahogy megúszta, csak azt nem tudom hogyan. Na akkor már nem fordultam vissza, nagyon buzgott bennem a tettvágy (éppen csak ebédelni "ugrottam haza", még a délutáni alvást is kihagytam, de délután megnéztem a tetthelyet és a kezem véres lett, amikor a csapdát felemeltem! Jobban megvizsgálva, a decken is vérnyomokat találtam ott ahol a csapda állt, majd az árboc tövében ismét és egy marmonkanna tetejénél a fehér fal is véres volt. De csak ennyi. Se tetem, se kivezető, se valami búvóhely felé vezető vérnyomokat nem találtam. Relytély. Mindenesetre ha túléli a jószág a sérülést ezzel a csapdával soha meg nem fogom az biztos. Annál több esze van, hogy mégegyszer  a közelébe menjen. El is mentem Balázshoz az asztaloshoz, hogy hozza el ismét a tavaly már bevált ketreccsapdát.

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr453332119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.27. 18:32:56

@abraxas: Már nem kell sokáig. Holnap kivágom, hétvégén összefűzöm.

abraxas 2011.10.28. 08:18:22

@A Tengerész: Ezek szerint a jelmezes főpróba sikeresnek minősült? :o)
süti beállítások módosítása