Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2011.09.23. 10:23 :: A Tengerész

Most hogy visszakaptam a saját gépemet ismételten megpróbáltam a videokamera SD kártyáját lejátszani laptopon. A helyzet ugyanaz, mint antymix laptopjával volt, a fényképezőgép ötszázvalahány kB-os kártyáját felismeri és máris mutatja , a videokamera 8 gigás kártyáját csak megjeleníti a "sajátgép" oldalon amikor bedugom, de semmi más. Ha rákattintok az ikonjára (F meghajtó) akkor azt írja ki, hogy dugjam be a kártyát. De hisz bent van anyádat! Kihúzom, eltűnik az ikon, bedugom megjelenik stb, stb. Van valakinek ötlete, mert én maradik a hajóépítésnél, GYŰLÖLÖM ezt a szarozást, hogy SOHA SEMMI sem működik ebben a szép új PC világban.

20:30 Ma délelőtt elrobogóztam a "városba" ügyintézni. Többek közt bementem a Vodafonehoz, mert kibírhatatlanul lassú esténként a Tmobile-os netem. Amúgyis elegem van már belőlük, a múltkorjában már részleteztem az okokat, csak lusta voltam foglalkozni vele, de most már elszántam magam rá, hogy kipróbálok egy másik szolgáltatót. Ha beválik, felmondom a jelenlegi szerződésemet. Ez most a tesztüzem. Egyelőre új söprű jól seper gyors mint a villám. Alighanem nem élek az egyforintos eszköz lehetőséggel, mert ehhez két év hűséget kell vállalnom, inkább megveszek egy olcsóbb eszközt és nem veszem igénybe a három hónapos 2250 ft-os díjkedvezményt, ezzel ugyan vállalok plusz tizenvalahányezres költséget, viszont nem kell harmincvalahányezret fizetnem, ha felmondom a szerződést idő előtt. Mindezt persze csak akkor, ha jobban muzsikál a cucc mint a Tmobileé. Ha nem akkor kedd este 8 óráig következmény nélkül vissza tudom adni és megszüntetni a szerződést.

Azt hittem csak beugrok az OBI-ba és kapok gombelemet a zsebszótáram memóriájába, de el kellett robogjak a szakboltba a Katona József utcába. Ilyenkor jó, hogy van ez a benzinkecske, csak sitty-sutty és már a város másik végén vagyok. A szótárt azért kellett "újrapoweizálni", mert vagy 6-8 éve állt kikapcsolva, még valamikor akkor használtam utoljára amikor dolgozó ember voltam (nem úgy mint most henye nyugger). Kölcsön kapptam ugyanis "T M"-től  ezt a könyvet http://www.reviewsofbooks.com/bounty/, lesz most olvasnivalóm egy darabig, angolul azért jóval lassabban olvasok mint magyarul. (Na nem vágok bele még egy könyv kiadásba, bármekkora kedve is lenne harpi 4-nek lefordítani!)

Azért volt hajómeló is, délután folytattam a darucsörlőket, keményen hajtok, ki kell használni a jó időt a deckmunkákkal. Kössz az ötletet a kuktafazékkal a fatelítéshez, most sajnálom igazán, hogy két vagy három éve kidobtuk a régi 6 literes aluminium kuktafazekat (meg a kisebbet is), hogy sokkal szarabb olasz rozsdamentesre cseréljük, most milyen jó lenne a blokkokat meleg olajba merítve kompresszorral megnyomatni benne. Nincs valakinek elfekvőben egy méretes kuktafazeka?

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr923247913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2011.09.23. 12:45:03

Kedves Tengeresz.
A problema abbol all, hogy a kartyak közt van különbseg, bar tök egyforman neznek ki! A geped (mint a legtöbb szamitogep) az un. SD kartyat tudja olvasni, mig az, amit a videokameraba hasznalnak un. SDHC formatumu, amit a 'normal' gepek nem tudnak olvasni, csak eppen mechanikusan erzekelik, hogy bedugtak valamit a lukba.
Megoldas: letezik SDHC kompatibilis kartyaolvaso! MediaMarkt kb. 2-3000 Ft. Ez egy USB dugalj, amibe mindket formatumu kartya olvashato 'normal' geppel is.
Tisztelettel: egy leendö matroz

Kis ember 2011.09.23. 13:56:59

@Jonathan:

Nekem van egy SD kártya olvasóm, SD, mini SD és mikro SD-t lehet beledugni. Pont úgy néz ki, mint egy pendrive. Ha ez jó, szívesen kölcsönadom. Szerinted?

Jonathan 2011.09.23. 16:26:47

Kedvencem:
Keyboard not found. Press F1 to continue.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.23. 20:07:37

@Jonathan:Kössz a tanácsot!
@Kis ember: Ha legközelebb Deni erre sétáltat, hozd már magaddal, kipróbáljuk, mielőtt valami ilyesmit veszek. Lehet ki kell vezetékezni, mert gondolom elég kövér darab kell legyen, hogy beleférjen a kártya, és ugyanúgy mint a mobil net kütyüjét nem lehet az USB lyukba bedugni, ha a mellette lévő lyukban is van valami.

Opaky 2011.09.23. 22:18:57

A tiszai úszóháznál nekem is gyenge volt a T-Mobile jel. Egy útmenti árusoknál kapható kisbográcsot csavaroztam egy fa lapra, kvázi parabolaantennaként, vele szemben "hiltiszalagra" gumiztam az USB modem sticket (természetesen hosszabítóval). Talán nem is meglepő, hogy az adatátviteli sebesség háromszorosára nőtt, vagyis gyorsult...

Az sem meglepő, hogy néhány napja lejárt a NetM 3 GB dominós előfizetésem és az új feltöltés ellenére nem működött a rendszer. Hosszas telefon az ügyfélszolgálattal, de nem jutottunk semmire.Kitalálja a telefonos hölgy, ha netán váltanék Relax NetM-re, úgy müxik. Feltételek, szolgáltatás változatlan, de ez a legújabb csomag.
Oké, legyen úgy. Működött. Működik. Viszont nem 3 GB a limit, hanem 4 GB.
No komment.

egeresz 2011.09.24. 03:26:58

Elvileg informatikus vagyok, de mégis, az, hogy hány fokon, milyen nyomáson milyen olajban milyen fa, az sokkal jobban érdekel, mint az sd kártya inkompatibilitási probléma :-)

Meg igen, az anti-Dezső project.
Talán, ha Dezsőéket áztatnád olajban, kuktában 5 bár nyomáson 110 fokon 2 hétig?
Bár mire volna jó az eredményül kapott tenger-napfény-sópermet álló patkány? :-)

temtom 2011.09.24. 08:01:46

@egeresz: Tegnap este megnéztem az RTL Klub valóságsójának összefoglalóját. (VV5) Azt kérded, hogy mire volna jó a kuktában áztatott patkány.
Hát például több lóhosszal (patkányhosszal) megnyerné ezt a vetélkedőt a bent lévő versenyzők előtt. :) (Mert hogy a döglött patkány IQ-ja jóval magasabb az említettek értelmi képességeinél.)
További kérdés vetődik fel:
Mit kezdene egy áztatott patkány a nyereménylakással, autóval?
:) :) :)

abraxas 2011.09.24. 10:11:24

Nagy pont ezért nem nézek semmit, ami VV-vel kezdödik :)

harpi4 2011.09.24. 11:47:28

Szia! Nekem van egy kidobandó kuktám, most szedtem össze a lomtalanításhoz. A fene tudja hány literes, de 4 liter az biztos van. Egy baja van, az öregsége mellett, hogy hiányzik a fedelének a gumitömítő karikája. Nem tudom lehet-e még kapni olyat egyáltalán. Ha érdekel, akkor félreteszem neked.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.24. 21:24:38

@harpi4: Biztos lehet kapni hozzá gumit. Ne dobd ki, a jövő héten elugrom érte, előre is kössz.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.24. 22:32:41

@Opaky: A dolognak jelentős hagyományai vannak, a kínai "wok" serpenyőtől a fritőz sütőkosárig mindenféle reflektorokat használnak a népek.www.usbwifi.orconhosting.net.nz/

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.24. 22:34:34

@Opaky: www.usbwifi.orconhosting.net.nz/ jelentős próbálkozások vannak a tárgyban, de a bogrács az újdonság.
süti beállítások módosítása