Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2011.09.12. 22:06 :: A Tengerész

 Hát...jobbra számítottam. Elrobogóztam a délelőttöt, körbejártam a neten felkutatott VW bontókat, de sehol nem volt a Derbyhez való kilincs.  Az az igazság, hogy ha rászánnám magam (meg egy jó napi munkát) valahogy szét tudnám szedni és a törött spiáter kengyelt ami emelgeti azt a bazt  ami nyitja a zár bütykét, újra tudnám gyártani valami lemezből, laposvasból, sok reszeléssel, hegesztéssel, de egyszerűen SEMMI KEDVEM AUTÓT SZERELNI. Utálok a hajóépítésen kívül mással foglalkozni. Sajnálom rá az időt. Egyelőre függőben hagytam a dolgot, inkább délután leszabtam még további nyolc csiga faanyagát és kialakítottam a formákat, hogy csak ragasztani kelljen. A tegnap összeragasztottat meg végleges formára kerekítettem. Fog ez menni sebesebben mint az első darab ahogy kialakulnak a fogások. Kellett vegyek az OBI-ban egy olcsó állványt a kézi fúrógéphez, meg egy 10mm átmérőjű jó harapós fareszelőt, ezek sokat lendítenek majd a munkán. Igazából  nem akarok most teljes mellszélességgel nekiállni a csigák legyártásának, de amíg ez a jó idő van, a decken, meg a pontonon (ott csinálom a szemetelős részt, a fa formák kerekítését sikítóval) kellemes dolgozni. A nagyja télre marad, és bent fogom csinálni a fűtött műhelyben, ahogy a dinghit is ott fogom csinálni. Igazából nem csak az én fantáziámat ragadták meg ezek a fa csigák (nem igazán jó a magyar kifejezés rájuk, de az angol se nagyon, úgy hívják, hogy wood marine block, ami mondjuk szószerint tengeri fatuskó), mert ma megjelent "K" biciklivel és kizárólag azért tekert ki idáig és várt rám vagy két órát, hogy megnézhesse a mintadarabot, meg ami éppen a szorítókban szárad ragasztásilag. 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr53221948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.21. 00:13:31

godspid: Ez volt az első hely ahol kerestem és nem volt. :((

godspid 2011.09.24. 12:26:21

Nekem Polo-m van, ami ugye azonos csak nem sedan változat. Kérdezem tisztelettel: Melyik évjárat, bár tudtommal '75-81-ig gyártották. Ha későbbi, akkor meg a Polo II, Golf I változatok csereszabatosak. A bontókon kívül (gyári és jobb minőség), TLX KFT.új-utángyártott,de időnként gyengébb minőség) 1117 Budapest
Prielle Kornélia utca 55. Telefonon:

+36-1-204-2902
+36-1-204-2920
+36-1-204-5966
+36-1-205-3836
süti beállítások módosítása