Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2011.06.21. 20:58 :: A Tengerész

 A nap nagyrészében folyamatos megfigyelés alatt állunk.

Megcsináltam a tömítéseit azoknak a síbereknek, amik a gépház levegőellátását lezárják, ha tűz esetén átbillentem őket. Az a reményem, hogy ha netán tűz üt ki a motortérben, ha elzárom az üzemanyagot és a levegőutánpótlást, akkor az égés három feltétele közül kettőt megszüntetek, csakcsak elalszik, de legalábbis nem harapódzik el a tűz. Holnap kell néznem valami elektronikai vackot ami vinnyog ha a gépházhőmérséklet mondjuk eléri a 110 fokot. Az már biztos tűz. Ezt pillanatnyilag egy piros LED jelzi, de akarok valami hangjelzést is mellé. Amúgy van hőmérő is a műszerpulton a cockpitban ami a gépházi hőmérsékletet mutatja, de az csak + 40 fokig mér. Terveztem egy ventillátort is, ami beszívja kintről a levegőt és a kipufogócsonk-légszűrő tájékra fújja, de ha nem szükséges nem építem be, azzal is csak bonyolítom a rendszert, de ha túl magas lesz a gépházhőmérséklet akkor kénytelen leszek berakni, hogy átszellőzzön. Majd az első utakon kiderül. Eljutottam odáig, hogy a műszerkonzol jobb oldalán már reményeim szerint véglegesre felcsavaroztam a takarólemezt, mert NEM KELL TÖBB KÁBELT BEHÚZNI! (na jó tudom ez nem lesz "örökre vasalva", de most ebben reménykedem) Ha ezt a tűzjelző nyünyörgőt bekötöm a bal oldalra, akkor az is kész! Elővettem a táblázatot, ami a kishajók kötelező felszereléseinek jegyzékét tartalmazza, mert már csak néhány apróság ami hiányzik, hogy Amapolát egyelőre belvizi motorosnak levizsgáztassam. Rámegyek, hogy az elkövetkező napokban minden hiányzó tétel meglegyen aztán Isten neki jöjjön aminek jönnie kell...a vizsgabiztos és reményeim szerint a hajólevél, hogy megindulhassunk hajózni, immáron szabályosan, nemcsak úgy "fű alatt" ahogy tavaly tettük.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr633004241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ICSG 2011.06.21. 22:55:52

Szia Vili!
Javasolnék ilyen hőkapcsolót:
www.alkatreszuzlet.hu/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=50&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1
Elég robosztusak, jól szerelhetők. Van köztük 110 fokos is. Ez indíthatna valami kis szirénát. Mivel úgy tudom a köszöb felett nyitnak, ezért egy relé is kell az áramkörhöz.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.06.22. 06:57:47

@ICSG: Kössz az érzékelő már be van építve, ahogy a piros LED is a pultba, szóval alapjábavéve kész a dolog, csak a szirénát megyek mindjárt megvenni.

Mihalik Péter 2011.06.22. 09:08:43

Vili Bá! Mi már többen is nagyon várunk Ráckevén, hogy felbukkanjatok a Dunán!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.06.22. 12:23:55

@Mihalik Péter: És mi is nagyon várjuk, hogy eljussunk oda. De hamarosan meg fog történni!
süti beállítások módosítása