Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2011.05.26. 21:35 :: A Tengerész

 Reggel kivillamosoztam Angyalföldre a Frangepán utcába a robogóért. Ez egy nosztalgiaút volt, nem tudom ki hogy van vele, de én mindig elérzékenyülök, amikor a szülőföldemen járok. A Frangepán 53-ban még áll a ház ahova születtem, az 58/b-t ahol később laktunk lebontották, ahogy a mellette lévő két házat is. Furcsa ilyenkor minden. Az embert megrohanják az emlékek, érzem a frissensült kenyér illatát ami a régenvolt pék műhelyéből áradt, ahova vittük a házilag dagasztott kelesztett kenyeret megsütni, amikor még egészen pici gyerek voltam, később meg már csak vásárolni jártunk oda 3Ft-os barna kenyeret. Fehér kenyér akkor még nem volt. Amúgy már a ház se áll, nemhogy a pékműhely.  Tőle nem messze volt a Jász utcában a borbély, ahová időnként elvittek, később egyedül mentem, Istenem de utáltam a nyakamban szurkáló, gallérba beleálló hajszálakat! Amikor már nagyobb srác voltam, mindig mondtam, hogy "ne tessék nagyon felnyírni", de hiába, az a borbély csak egyetlen fajta frizurát tudott csinálni, a kézi nyesőgéppel fel a tarkón jó magasra, bal oldalt elválasztva a maradékot.  Az utca egyrészében "lógarázsok" voltak, fuvaroskocsik álltak az udvarokban és nagy, gúla alakú, menettel becsavarozható "patkószögekel" és rossz autógumiból kivágott csúszásgátló sávval kiegészített patkójú, erős, vastaglábú, nagysörényű lovak ropogtatták a zabot a tarisznyából, miközben várták az istállókban a fuvart. Most a Vasas pályából kihasított  kínai piac hatására mindenfelé talponkajáldák, bóvliboltok. A régi épületekből alig pár áll. Helyettük újak, de néhány helyen embermagaságú gaz borította grund, szóval kevés emlékeztet gyermekkorom világára. A Béke út, Frangepán utca sarok lámpás kereszteződés, zebra van ott ahova annakidején az utcaseprő kiborította kétkerekű kocsijából az úttestről összesöpört lótrágyát, ahonnan az  talajjavítóként szolgált Marci bácsi és Anna néni bulgárkertészetébe. A kertészet helyére még '56-ban három munkásszálló épült, ezek most talán kb.  másfélcsillagos szállodák, hellyel-közzel a kínai piachoz tartozva. A Frangepán utca akkor még makadám út volt, aki nem ismeri ( Mac Adam kitalálója után) zúzottkővel borított bogárhátú út, nyáron időnként fáradt olaj permetezésével pormentesítették (hol volt akkor még a környezetszennyezés mint fogalom??), ilyenkor ha átment az ember a túloldalra és utána be a lakásba, az olajos talpával lábnyomokat hagyott a konyhakövön, anyám nagy bosszúságára. A velünk szemben lévő járda egy darabon cementlapokkal volt borítva, közel-távol ez volt az egyetlen hely ahol rollerozni lehetett az akkor divatos "csapágyas" rollerral (magyarul kiérdemesült golyóscsapágy volt maga a kerék), iszonyatos kattogó zajt csináltunk ahogy száguldoztunk a cementlapok egyenetlenségein, fugáin át, az őrületbe kergetve a  magunk közt csak "kiabálósnéninek " nevezett asszonyt, akinek az ablaka az utcára, pont erre a járdára nyílt. A Béke tér sarkán is más ház áll, mint egykoron, itt állt valaha az OVIT (Országos Villamos Távvezeték Vállalat) gyárépülete, ahol a nyári termelési gyakorlataim voltak 1960-tól '62-ig három nyáron át egy-egy hónap, ott kezdtem el fusizni, azóta se hagytam abba. Eltűnt a trafik a villamosmegállóból, sőt a megálló is, minden megálló máshol van, csak a 12-es és 14-es számok maradtak a villamosokon, de nem lehet már menetközben fel-le ugrálni a kocsikról, mert hol vannak már azok a nyitott peronú kocsik? Nem öntenek már alumínium öntvényeket a Szegedi út-Gömb utca sarki gyárban, nem javítanak autóbuszokat  a Csata utca -Gömb utca-Lehel út határolta, nekem, naponta arra iskolába járó gyereknek hatalmasnak tűnő nyerstéglás fűrészfogas tetejű javítóbázison. Szülőföldem, Angyalföldem, mivé lettél?

No szóval a robogóban a porlasztó és az égéstér beömlő nyílás közt van egy membrán, ez eltört, ezért nem indult a gép, merthogy emiatt nem volt rendes szívás, ez 11000 forintos szívás volt. Ahogy felpattanok a járműre és kanyarodnék ki a Reiterre...nédda, nincs index. Fordulás vissza, Tamás rámnéz; "na neee!" De bizony, Tamáskám nincs index! "Ahhoz nem is nyúltunk!" Hááát..akár igen, akár nem..Na nézzük! Kormány környéke szétszed, ott a duda, amibe az indexrelét is beintegrálták Yamaháék, párszor földhözvágjuk, hátha megjavul, de nem, szétszedni, javítani nem igazán lehet, csere némi átalakítással, merthogy persze pont ehhez való már nincs, szóval még 1800 és van index. Hazafelé még benézek a volt Ganz Mávaggal szemben lévő szaniterboltba akciós csempét nézni, van is választék és az ár se ijesztő, padló 1000 alatt, fal 1500 alatt négyzetmétere, első osztályú Zalakerámia, végre valami magyar termék! 

Idehaza felraktam a burkolatokat a robogóra, merthogy ha már úgyis szétkaptam kopaszon vittem a szerelőkhöz, ebéd, alvás, délután meg a horgonycsőrlő távvezérlésének vezetékeit, meg a kürt vezetékeit vezettem el a kiemelt gáz-irányváltókarok mellé az oszlopra. Ja és már nagyon untam, hogy letört az autóm ablaktekerő kurblija a baloldali ajtón, télen még csakcsak elvoltam nélküle, de ilyen melegben rohadt nehéz volt a kétcentis maradvány csutkával le-fel tekergetni az ablakot, ma azt is "kitataroztam rozogává". (Lásd még Fülig Jimmy levelei Őfelsége San Antonio hercegnek, Rejtőtelenek ne is törjék a fejüket!)

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr532935334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2011.05.27. 03:37:45

NA ezt a memoart jo volt olvasni ! De Tengeresz baratunk meg ebben is szerencses, hiszen azert egy haz meg all. Egeszenotthon ereztem magam meg szinte az olajjal le ontott utca nyari "illatat" is erezni veltem. Hogy az ifjusag volt-e szebb vagy az a vilag? ki tudja, de talan mind a ketto. Ilyenkor sajnalom szegeny gyerekeimet, mert hogyan is tudnanak ok el menni zsebukben egy havi fizetessel az erzsebeti CSili-be tancolni? Persze villamossal.MAr a kozbiztonsag( ha van egyaltalan) miatt sem.Egyszer volt egy 500-as norton-om.Defektet kaptam a lehel uton es ott hagytan a jarda szelen. 3 het mulva mentem erte az uj belsovel. Ugyan ugy allt ahogyan oda tamasztottam.! MA meg lehetne ezt csinalni? Szoval azert nem csak a fiatalsag volt akkor meg szep.

rgranc 2011.05.27. 10:19:42

Nagyon köszönjük a beszámolót, Tengerész, tényleg nagyon jó volt olvasni!

Zalakerámia: valami saját boltjuk van nagyon közel hozzátok, a Soroksári úton, a volt Baumaxszal szemben (a HÉV végállomás után jobbra, még az első HÉV megálló előtt). Valami pénzverde vagy hasonló épület van mellette. Bár csak nem pénzverde, mert az nem ott van. Saját Zalakerámia termékeket olcsóbban is árusítanak néha, érdemes lehet benézni esetleg.

Kis ember 2011.05.27. 17:21:18

"Belekot a szel egy maganyos faba
az utca porat a szemedbe vagja.
A Mercedes gyorsan szall,
a villamos csak botorkal..."

Beatrice: Angyalfold

www.youtube.com/watch?v=Od91nLWqkNE

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.05.27. 22:10:00

@rgranc: Köszi, tudjuk! Pár napja meggogliztam. Valamelyik nap ki is bringázunk megnézni a kínálatot. Amúgy nagyon jó akciók vannak, a tegnapi helyen 1500 Ft/m2 alatt láttam szép Zalakerámia falicsempét és 1000 alatt padlólapot.
süti beállítások módosítása