Esküdni mertem volna, hogy lefényképeztem a ma felszerelt árboclámpát, aminek 225 fokban kell előre világítani ha sötétedés után motorral megyünk, de hiába keresem, nincs a gépben, szóval úgy tűnik csak akartam. Sebaj, majd holnap. Viszont ez
már sötétedés után készült. Felfújtam a gumicsónakot, leraktam a vízre és kieveztem a hajó elé. Hát csónakból elég nehéz fotózni. Át is eveztem a túlpartra és a beton szegélyre támasztott géppel kicsit jobb (bár kevésbé dekoratív ) lett a kép.
Namármost a csónakázás nemcsak az olvasók (és jómagam) gyönyörködtetését szolgálta (csodás érzés volt a tükörsíma vízen csónakázni az éjszakában és szimatolni az olajfák áradó illatát), hanem ténylegesen meg akartam győződni a fényeim megfelelőségéről és jól tettem, mert nem vagyok megelégedve. Ugyanis ha jobban megnézitek a képen is látszik, hogy a piros fény erősebben világít. Már amikor az áramfelvételeket mértem a LEDek összeállításánál akkor feltűnt, hogy dacára az azonos típusnak, az azonos előtétellenállásoknak, a piros LED csoport valami 10-15 milliamperrel több áramot vesz fel. Akkor félretettem a problémát, de a különbség szemmel láthatólag mutatkozik a fényerőben. Úgy, hogy az áramot csökkentenem kell. A másik dolog, hogy a hajó hossztengelyére nagyjából merőleges túlparton leléptem, hogy középről a hajó jobboldala felé lépkedve 25 lépés után vált láthatatlanná a piros fény, míg ellenkező irányban 35 lépés után tűnt el a zöld. Azaz; nem szimmetrikus a két oldalfény. Nem nagy dolgok ezek, könnyű lesz beállítani, sőt, ha így maradna se lenne belőle baj, de ha már ennyit dolgoztam ezekkel a fényekkel, legyen minden tökéletes! Amúgy a lámpák olyan baromi erősen világítanak, hogy amikor a csónakkal a hajó közelében voltam és véletlenül rájuk pillantottam, hosszas szemkáprázást okoztak.
A képek persze erős telével készültek, plusz nagyítás után kerültek ide, mert, különösen a túlpartól, csak hat (3 a víztükörről) aprócska, ámbár erős fénypontnak látszottak a "nagyképernyőn".