Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2011.03.28. 22:09 :: A Tengerész

 Nézem reggel a közmunkások a tüzelős sátram közvetlen közelében égetik a gizgazt. Na sebesen kivonultam és ellenőrzésem alá vontam a dolgokat és a tüzükön elégettem a magam szemetjét is, meg körbegereblyéztem a faraktáramat, hogy még véletlenül se terjedhessen arrafelé a tűz. Délelőtt még esett egy kis eső, aztán délre kisütött a nap és remek idő lett. Kísérleteztem tovább a LEDekkel. Három erősfényű LEDet sorbakötve egy 500 ohmos ellenállással az áramfelvétel 10mA, a LEDeken egyenként 2,5-2,6 V feszültség esik 13,1V kapocsfeszültségnél, ami jelenleg az akkufeszültség bekapcsolt parti táp esetén. A kérdés csak az, hogy ez mit jelent fényáramban? Szemre nem sokat nőtt a fény erőssége amikor 10mA helyett 20mA folyt át egy LEDen, de hát a szem csalóka jószág. Végülis megvártam az estét és egy hármas csoport zöld LEDet kivezetékeztem a cockpitba és kiakasztottam a külső ponyvatartóra. Eltávolodva a hajótól amennyire lehetett, a terep adottságainak megfelelően olyan 150m-re egészen meggyőző volt a hatás. Olyan erős volta zöld fény, hogy kifejezetten bántó volt ránézni, pedig rendkívül erős volt a fényszennyezés, a hajó mögött a város fényei, a hídon a nátriumlámpák olyannyira megvilágítottak mindent, hogy szinte olvasni lehetett volna a Csepregi stégjén, ahonnan nézelődtem. Úgy gondolom, hogy az előírt 2 mérföld láthatóság a város fényszennyezése nélkül bőven meglenne így is, de: 1. A LEDek mögé az előírt kisugárzási szögben a lámpán belülre tükröt fogok tenni. 2. Nem 3, hanem 6 LED lesz egy-egy oldalfény lámpában, 3-3 sorbakötve. Amit még nem döntöttem el, hogy 9V-os stabilizátor IC-ről, vagy a most alkalmazott 500 ohmos ellenállásról táplálom a fényforrásokat. Az ellenálás mellett szól az egyszerűség, a ezzel járó kevesebb meghibásodási lehetőség, az IC mellett az a pici energiaveszteség megtakarítása, ami az ellenálláson jelentkezik. Bár ez utóbbit elhanyagolhatónak gondolom, három poziciós lámpa összesen 60mA áramfelvétellel...Ehhez képest ha bekapcsolom a kabinvilágítást, laptopot, rádiót, vagy a TV-t az nagyságrendekkel nagyobb fogyasztás.

1:02 Nem igaz, hogy nincs telepátia! Úgy bő egy órája jutottam el a Sinkó Máté blogjának ( http://www.glatisant.hu/index.php?page=nap&hnid=243 ) olvasásával a tegnapi napig. (a kákán is csomót keresőknek, tegnapelőttig, hisz most már holnap van) És mondom mielőtt kiszállok a blogból, belenézek, jött e Email. Hát ki írt?! A Máté a Glatisantról. A LED-es fényekkel kapcsolatban adott ötleteket. 

Visszatérve a telepátiára. Soksok évvel ezelőtt egyszercsak minden apropó nélkül eszembe jutott, hogy mi lehet R P barátommal, aki Ausztráliába költözött és úgy 10-15 éve minden kapcsolatunk megszakadt?? Na kezdem keresni egy elrongyolódott noteszben a szülei telefonszámát (akkor még nem volt PC-m, meg ilyen firlefrancok, hogy internet se volt kitalálva). Találok egy hatjegyű(!!!) régi számot, annakidején egy csomó számot úgy alakítottak át hétjegyűre, hogy eléraktak egy hármast. Kipróbáltam hármassal. És jééé...a mamája veszi fel a telefont!

-Kezit csókolom. Vili vagyok, nem tudom teszik e emlékezni, aki a Pistivel együtt kalózozott vagy 20 éve a Vízügyben Siófokon..

-Igen emlékszem.

-Mit tetszik tudni, mi van a Pistivel?

-Pisti?.. Mindjárt adom, tegnap jött haza pár napra ...Pistíííí.. a Vili keres!

 

9:03 (mostmár tényleg másnap) Elfelejtettem kopyzni a Parti party felhívást, most pótlom.

 

Bár az ötlet ha jól emlékszem Süné volt, de többen, beleértve jómagamat is lelkesen üdvözöltük, tehát meg is fogjuk csinálni. Miután "én vagyok itthon" bizonyos mértékig védnökségem alá vagyok kénytelen venni a dolgot, tehát anélkül, hogy az egyéni kezdeményezéseknek gátja akarnék lenni pár alapvetést lefektetnék. Mostantól minden olvasó szóljon hozzá, hogy ha valakinek valami nem gömbölyű, akkor még változtathassunk!

1. Nem várhatunk a dologgal túl sokáig, tehát semmi szín alatt nem lehet ebből nyári esemény, akkor már mindenkinek más dolga lesz. Javaslom az esemény időpontjának április 9-e szombatot. Ha az időjárás nem megfelelő, szóval esőnap a rákövetkező hét szombatja 16-a és így tovább amig nem lesz jó idő, de feltétlen meg kell lennie a nyárfavirágzás előtt, mert vattát utálok enni.

2. Miután nem lehet tudni hányan leszünk és még véletlenül se szeretnék belebonyolódni az előre jelentkezés, utólag nem stimmelés ingoványába, az esemény alapvető formája ebédidőben tartott szabadtéri piknik, azaz mindenki azt eszik iszik délben és koradélután, amit akar, azaz amit maga és a többiek magukkal hoztak. A magunk részéről az eseményhez egy nem túlságosan megpúpozott 10 literes bográcsnyi marhalábszárpörkölttel, az ehhez szükséges bográccsal és tűzifával járulunk hozzá. Célszerű hozni evőeszközöket, poharakat és mindent amire a szabadban ülni leheveredni lehet, mert bár pár pallót egy-egy tuskóra rakva tudunk a tűz körül ülőhelyet kialakítani, de ha mondjuk 247-en lennénk akkor ahhoz kevés a deszkám, igy a hajóépítés vége felé.

3. Lehet vízről is érkezni, sőt aki vizijárművel érkezik, az külön piros pontot kap, amivel a későbbiek folyamán henceghet.

4.Ha valakinek bármi hozzáfűznivalója ötlete, javaslata van, kommentben közölje, hogy meg tudjuk vitatni itt addig. Ezt a négy pontot addig is minden blogbejegyzés végére oda fogom másolni, hogy nehogy valaki aki csak párnaponként figyeli a naplót diszkriminálva érezze magát, hogy nem értesült az eseményről, tehát MINDENKI meghívott korra nemre, pártszimpátiára való tekintet nélkül, aki a blog olvasója és egyáltalán nem peremfeltétel,  hogy notórius kommentező legyen.

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr382780408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

halaloszto 2011.03.28. 22:19:06

Szia!

A led egy olyan joszag, amin a feszultseg sokmindentol fugg, pl a homerseklettol is! A meghajtasanak olyannak kell lennie, ami inkabb aramot kenyszerit ra mint feszultseget. Vannak erre egyszeru cel IC-k, vagy akar a 7809-bol vagy lm317-bol lehet csinalni egyszeru aramgeneratort. De az ellenallas is egy minimal egyszerusegu, nagyon megbizhato megoldas!

vajk
süti beállítások módosítása