Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2011.03.21. 21:57 :: A Tengerész

Amíg nem lesz jobb az idő megpróbálom intézni a vásárlásokat, már ahogy a pénzem engedi. Régóta akarom megcsinálni a szalonban a mennyezeti kapaszkodókat, hogy végre komplett legyen a benti világ. Azért is kellenének, kellettek volna már idáig is, mert ha valamit meg kell szárítani, mert mondjuk megázott a gúnya az esőben, nincs hova akasztani a vállfán a kályha fölé. Na kisütöttem, hogy sárgaréz gyűrűs konzolokra fogok 40mm  átmérőjű rudakat szerelni, ki is néztem az OBI-ban a tartókat, de megrémültem a 4000Ft körüli áruktól, merthogy kéne vagy 6-10 db. (csak úgy közbe, hogy mit ér a munka, ha magyar és ha szellemi, annakidején az Alexandra kiadó tíznapos kemény lektori munkámért akart  valami 30000 bruttót fizetni, amire mondtam, hogy vagy megemelik a duplájára, vagy megkapják ingyen, mert ennyiért nem dolgozom, viszont megígértem, hogy megcsinálom, márpedig amit megígérek azt megtartom. Tehát ha az ország legnagyobb kiadója ilyen szegény akkor ajándékba megkapják tőlem.... Kifizették a dupláját, igaz 14 nap helyett 60 napra.) Szóval réz kapaszkodórúd tartók ügyben eszembe jutott volt tengerész rádiós-kambuzer kolegám Tóth Feri, akinek rezes boltja van az Ó utcában.( http://toth-rezmuves.extra.hu/ ) Fel is kertestem, elsőre ugyan nem ismert meg, de hát amikor anno az M/S Újpest hazajárón  szolgáltunk se ekkora fehér szakállam, se ilyen kevés hajam nem volt. Na jól, elbeszélgettünk és ad árajánlatot, merthogy bár mindenféle csodás réz cucca van a boltban, de ilyesmit nem tart raktáron, merthogy ahány vevő annyiféle kívánság, szóval most remegve várom, mennyi az annyi.

Délután a fuxban a hajóműhelyben dolgoztam, tűrhetően haladok a felülvilágító nyitószerkezetekkel most, hogy végre lehet ott dolgozni, na nem mondom, hogy a 13 fokban nagyon melegem lett volna, de ezt már képes vagyok tartósan elviselni, este fél nyolcig nyomtam. Egész szépek lettek a rozsdamentes hegesztéseim.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr772760574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ICSG 2011.03.22. 00:51:04

Na jól van! Vígadjatok tudatlanságomon! Megkérdezem hát: mit jelent az M/S a hajónév előtt?

Advocatus Diaboli 2011.03.22. 01:50:22

Motorship vagyis géphajó. Ugyanígy S/S steamship - gőzhajó, és majd Vili bácsi kisegít, hogy a vitorláshajónak, ami tudtommal sailship, mi a rövidítése, mert nem hiszem, hogy az is S/S lenne. (S/V-vel sail vessel találkoztam már, de azt inkább kedvtelési célú vitorlás kishajókra használták.

temtom 2011.03.22. 06:08:08

Továbbá szokásos volt a fentiek kombinációjából már könnyen megfejthető M/V is (motor vessel) De hogy a / jel mit keres ott, az összes rövidítésben, azt sose tudtam. :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.22. 07:48:56

@Advocatus Diaboli: Hüm. Szerintem mégiscsak S/V, mert a kis, kedvtelési célú vitorlás az S/Y, azaz sailig yacht.

Kis ember 2011.03.22. 08:50:19

Akkor már csak a HMS-t kell megfejteni. :)

Advocatus Diaboli 2011.03.22. 09:35:28

Ez hadihajók jelzése. His/Her Majesty's Ship Őfelsége hajója.

ICSG 2011.03.22. 14:13:15

@Advocatus Diaboli: Hm, még rá is jöhettem volna, csakhogy én a Sir James Bisset trilógián "nevelkedem" és ott pontokkal választják el a rövidítéseket: S.S. Steam Ship, meg R.M.S. Royal Mail Steamer. Sebaj, mindig tanul az ember.

abraxas 2011.03.22. 15:55:57

Csak hogy ragozzam:
HMAS: Her Majesty’s Australian Ship (Őfelsége Ausztrál Hajója)
Nézem a Partiőrség új évadát (is):o)

Bővebben:
en.wikipedia.org/wiki/Ship_prefix

harpi4 2011.03.22. 17:20:20

@abraxas: Jó az a sorozat, csak egyetlen baja van, hogy a haditengerészeti nyelvben abszolút járatlan illető (biztosan angolul jól beszélő, de a szaknyelvezethez tökhülye egyetemista)fordította. Először csak derültem, ahogy egyetlen tisztességes mondatot sem tudott ezen a téren visszaadni, azután már mérgelődtem, végül inkább nem is néztem. Pl. az "XO" (Executive Officer: a parancsnok helyettesét) jelenti. A "Buffer" amit személynévként használ, a haditengerészeti zsargonban a fedélzetmester, (aki tkp-en "ütköző" a tisztek és a legénység között.) A legjobb volt pl. a "First Dog Watch" melyet "első őrjáratnak" fordított, még jó hogy nem azt írta a szövegkönyvbe, hogy az "első kutya zsebórája". Általános hiba, és ez mindenhol, a Haditengerészetnél a Commander nem parancsnokot jelent, hanem Fregattkapitányt, (alezredest). A tematikus csatornákon is vicces, amikor egy repülőgép-hordozón bemutatnak vagy öt "parancsnokot". Na hiszen! Micsoda veszekedések lennének a hídon! Még annó nálunk is csak egy volt, az egyszemélyi vezetés és felelősség miatt. (Igaz néha többen is igyekeztek belepofázni a pk. dolgába, főként az olyan szakértők, mint kezdő deckboyok és gépaszik).
Azért bevallom megnézem a sorozatot, ha tudom, ha másért nem, akkor némi nosztalgiából.
Egy adalék: HMCAS (ezt fejts meg! különben egyszerű)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.22. 20:56:28

@harpi4: "Egy adalék: HMCAS (ezt fejts meg! különben egyszerű)" Fogalmam sincs róla. Ezt Googliztam, www.hmcourts-service.gov.uk/ de szerintem te nem erre gondoltál.

temtom 2011.03.22. 21:32:02

Őfelsége kanadai hajója? :)

harpi4 2011.03.23. 07:33:29

@A Tengerész: @temtom: Eredményhirdetés: A temtom nyert, így helyet cserélhet a Bóbita bábegyütessel.
süti beállítások módosítása