Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Kedd.

2011.03.08. 19:07 :: A Tengerész

 Ma a fenekére vertem egy csomó pénznek. De hát remélem két nap múlva lesz megint nyugdíj (korábban mindig  10-én utalták, sőt, ha az hétvégére esett akkor korábban, de lazulnak ők is, volt, hogy csak 12-ére ért a bankszámlámra) kajánk van, szóval megkockáztathattam, hogy megtankoljak (holnap megint emelik a benzinárakat) és kiautózzak a Metalloglobushoz. Vettem danamid rudakat amikből kiesztergálom a csigakerekeket. Még azt kell megoldanom, hogy hol esztergáljak, mert a volt munkahelyemen már mindent, így a gépműhelyt, ahol esztergát, marógépet is üzemeltettünk annakidején, széthordták. Van itt a telepen két helyen is eszterga, de nem tudom hogy vannak e kések, mert azokat se használja senki, meg nem tudom mennyit kell kuncsorogjak, hogy hozzájuk férjek. De meg fogom oldani, ahogy mindent megoldok mindig. A Metalloglobusban is, akárcsak mindenütt a városban szomorú, talán fáradt hivatalos  arcok fogadtak. Megértem. Aki nincs abban az irigylésreméltó helyzetben mint én, hogy már csak a kedvteléseinek élhet, annak nincs sok oka a vidámságra. Reggel bementem a lakatosokhoz, hogy levágassam a csigák lemezanyagát, sehol ember! Csak a főnök ül az irodában. Kérdezem mi van? "Nincs meló, mindenkit kirúgtunk!" A városban határozottan csökkent az autóforgalom, nincsenek dugók, hetente megy fel a benzin ára. Némely hajszolt autós örülten cikázik, hogy elérje a mindennapi kenyerét. Csúnya világ van, nincs mit szépíteni rajta. Én mindenesetre a magam módján megpróbálok élni a kommunikációs képességemmel és a három kedves hölgy arcára nem is volt olyan nehéz mosolyt varázsolni, amire elbúcsúztam a Metalloglobustól. Sok örömre nekik se lehet okuk. Két ilyen szinesfém-műanyag félkésztermék boltról tudok Budapesten, a Ferro- és a Metalloglobusról. Ha itt "valami lenne", akkor sorbaállnának a vevők és teherautó számra hordanák a raktárcsarnokból a rúd, cső, lemezanyagokat. Ehelyett szemmel láthatóan ilyen magamfajta  gyalogkakukkokból áll a vevőkör,  akik hónaljméretű mennyiségeket visznek. Merthogy ami pénzt én otthagytam, az az én zsebemhez képest persze sok, de nekik porszem. És ebből kell megéljenek. Dögrováson van a gazdaság, mindenütt sebek borítják, ahol csak rátekintek. Délután megjött a Marton Gyuszi, akinek a kéziratát lektoráltam, persze én ilyesmiért nem fogadok el pénzt, de megtudta, hogy "J" velem ellentétben képes meginni a Whiskyt, ezért beállított egy üveggel, meg kaptam tőle egy kódlobogó készletet és egy szép kis nemzeti lobogót. Nem tudtunk sokat beszélgetni, mert jött "a következő beteg", akivel 4 órára volt megbeszélve, de kicsit korábban értek ide. Annyit azért megtudtam, bár a probléma nem volt előttem egyáltalában ismeretlen, hogy nem egyszerű Magyarországon könyvet kiadatni. Nos szóval megjött a Népszabadság riporterkislánya, aki egy egészoldalas cikket fog rólam írni valamelyik hétköznapi számba, ha jól emlékszem az "életmód" rovatba. A fotós fiú annyi képet csinált rólam, hogy nem tudom hogy fogják azt az egyet kiválasztani belőle ami bekerül a lapba. Lassan nem lesz olyan média, ami ne foglalkozott volna velem, egy vidám unikummal a szomorú országban. Jól elmeséltem nekik mindent ami eszembe jutott, aki ismer tudja, belőlem nem nehéz "kihúzni a szót", hogy ebből hogy lesz 6-7 flekk, az már nem az én dolgom.

Juteszembe ha már kint voltam a Jászberényi úton, elgurultam a kőbányai vegyes orosz-ukrán-lengyel-kínai piacra, ahol a szerszámokat szoktam beszerezni. Korábban jó volt még a Verseny utcai bolhapiac is, de azt valami rejtélyes okból, ahelyett hogy megrendszabályozták volna, hogy ne ott adják el a tolvajok a lopott árút, netán összefogdosták volna  a csibészeket, nemes egyszerűséggel bezárták. Igaz, hogy hatalmas volt a tömeg mindig, tehát működött, de ez úgy tűnik nem szempont a hivatásos népboldogítók szemében. Menjen mindenki a multi barkácsárúházakba. Egyszerűen eltűnt a 8-as menetmetsző hajtókarom. Sokáig reméltem, hogy majd előkerül valahonnan, de nincs sehol. Kénytelen voltam egyet venni. Lealkudtam egy ezressel,  meg megakadt a szemem egy akkumulátoros fejlámpán is, már régóta fáj a fogam egy ilyen erősfényű csoportledes jószágra, na ma csak úgy szórtam a pénzt, ezt is megvettem, lealkudva amit lehetett. Egy kéjmámor volt ma este matatni a kajásládában a fénye mellett.

20:41 Lassan befejezem a tengerészmeséket. Charlie bácsit befejeztem, ha csak valaki nem ír egy még nem közölt gyöngyszemet. Még ma meg holnap lesz egy-egy Veperdi féle történet a "nemvicces" fajtából, aztán csak kitavaszodik végre és folytathatom a fényképes "alkotásriportokat". Apropos az egykorvolt Novotel Szocialista Brigád neve "Alkotás" volt, a melósnadrágom mellrészén most is hordom a szocialista brigádjelvényt, nem azért mintha velem együtt bárki egy percig is komolyan vette volna a ránkerőltetett mozgalmat, de amikor a kacatok rendezésekor a kezembe került, azonnal kitűztem, mint hajdanvolt ifjúságom egyik rekvizitumát.

 

                                              Fényküllők

                                     (m/s Hungária, 1977.)

Megtapogattam a rövidnadrágom zsebeit. Minden a helyén volt, cigaretta, öngyújtó, zsebkendő. Felvettem a szófáról a távcsövemet de nem akasztottam a nyakamba, mert nevetségesnek tartottam úgy felmenni a hídra szolgálatba. A távcsövet én vettem magamnak még otthon, ugyanis a hajók távcsövei közül a legtöbb már eléggé elhasználódott, a legjobbat pedig mindig a Parancsnok sajátította ki magának, amihez azután nem illett hozzányúlni. Régebben előfordult már, hogy a maradék közül mindnek elmozdult a prizmája és csomót kötött az ember szemtengelyére, ha mind a két optikáját használta. Másoknak is volt sajátjuk, melyeket viszont a többieknek nem illett használni. 

Kiléptem a kabinomból és a belső lépcsőn felmentem a parancsnoki hídra. A lépcsőfeljáróból közvetlenül a térképszobába nyílt az ajtó. Benyitottam. A kabin légkondicionált klímája után már itt is jóval nagyobb meleg uralkodott. A sötét helyiségben csak a térképasztal feletti szabályozható fényerejű lámpa égett. Az órára néztem. Még tíz perc volt nyolcig, amikor át kellett vennem a szolgálatot.

- Jó estét! - köszöntem oda a térképasztalra tehénkedő Első tisztnek.

- Neked is - mormolta és egy tompa végű körzővel méregette a távolságokat. - A fene egye meg! - nyögte kissé hangosabban.

- Mi a baj?

- Hát csak az, hogy pont a hajnali őrségem végén érkezünk majd meg Al Faohoz a horgonyzóhelyre. Reggeli helyett mehetek horgonyt dobni. Ti meg kényelmesen megreggeliztek, azután jöhet a hajcihő.

- Nem lehet mindig szerencsés az ember - feleltem és megnéztem a Perzsa-öblöt ábrázoló térképet. A tizenkilenc-harminckor készített helyzetpontot kerestem.

Délután, a Második tiszt őrsége alatt haladtunk át a Hormuzi-szoroson. A jugoszláviai Plocséból tartottunk az iraki Umm Qasr kikötő felé, ugyanis abban az időben még jóban voltunk Szaddam Husszeinnel. A csónakfedélzetről nézegettem a Szoros két oldalán elterülő teljesen kopár vidéket és az járt a fejemben, hogy ide sem jönnék nyaralni. A mozdulatlan levegő szinte sütötte az ember tüdejét és hamar visszavonultam a kabinom hűvösébe.

A térképen megtaláltam az Első tiszt szép kézírásával berajzolt félnyolcas pontot. Már legalább nyolcvan mérfölddel hagytuk magunk mögött a Szorost.

Kiléptem a teljesen sötét hídra, odabotorkáltam az egyik ablakhoz és a szemeim lassan hozzászoktak a sötéthez. A kormány mögött észrevettem a lelépő és az új kormányos-matrózt, amint a girót ( giro=pörgettyűs tájoló ) nézték. Pali bemondta a robotkormány által tartott útirányt, amit Pista, az én watchmanom (watchman= őrszolgálatos matróz)  megismételt, majd mind a ketten kimentek a baloldali külsőhídra.

- Na, megcsinálom a nyolcas pontot - hallottam magam mögül az Első tiszt hangját.

Megfordultam és a radar mellé léptem. Láttam ahogy a képernyőn a változtatható mérőkörrel leméri három könnyen beazonosítható földnyelv illetve szigetcsücsök távolságát, azután visszasietett a térképszobába. A ceruzabeles körzővel hamar be is rajzolta a térképre a húszórás helyzetünket, mely egy hajszálnyira a berajzolt rotta (rotta=útvonal)  mellett jött ki.

- Hát ez remek. Szinte pontosan a rottán vagyunk - jegyeztem meg.

- Van néha ilyen - felelte Péter és odaírta mellé az időpontot. - Tehát itt vagyunk, hajót nem látni még a radaron sem. Minden rendben van. - Ezzel aláírta a hajónapló megfelelő rovatát, elmondta az útirányt és cihelődni kezdett.

Visszamentem a hídra és a távcsövemmel végigpásztáztam a látóhatárt, majd megnéztem a radar képernyőjét is. Valóban semmi.

- Hát akkor mi megyünk is. További jó őrséget! - szólalt meg a térképszoba függönyét félrehúzva Péter.

- Jó pihenést!

Egyedül maradtam a hídon. Pista kint a baloldalon könyökölt a szélterelő lemez mögött és a sötétben csak sejteni lehetett a körvonalait. Szurokfekete éjszaka volt. A Hold még nem kelt fel, felhő egy darab sem. A csillagok halványan pislogtak, ami azt jelentette, hogy némi párásság uralta a légkört. Kimentem a jobboldalra és onnét bámultam a vizet. Tökéletes szélcsendben haladtunk a tükörsima vízen. Ezt neveztük „olajtengernek”. Valóban úgy tűnt, mintha a hajó orrtőkéje valami hatalmas olajtócsát hasított volna ketté. Milyen stílszerű, gondoltam, hogy olajtengerről beszélünk az olajban fürdő sejkségek és országok által közrefogott Perzsa-öböl vízén.

Rágyújtottam és békésen pöfékelve lestem a szinte észrevehetetlen horizontot. A tenger és az égbolt sötétje ugyanis teljesen összeolvadt és csak a távcsővel tudtam kivenni hol végződik az egyik és hol kezdődik a másik.

Megnéztem az órámat. Mindjárt negyedkilenc. Meg kell csinálnom a következő pontot. A Harmadik tiszttől minden parancsnok elvárta, hogy ha lehetősége van rá, akkor negyedóránként csináljon helyzet-meghatározást. A többi tiszt félóránként csinálta.

Odamentem a radarhoz és az Első tiszthez hasonlóan én is lemértem az adott távolságokat, majd berajzoltam a helyzetünket a térképre. Már éppen az időpontot írtam a kis ceruzás háromszög mellé, amikor Pista beszólt az ajtón.

- Valami köd jön Sior. (sior=olasz eredetű szó, tisztet jelent )

- A fenébe! Itt? Nyáron? - és kirobogtam a külső hídra.

- Ott elől, kissé jobbra húsz fokban - mutatta Pista.

- Tényleg van ott valami halvány derengés - mondtam és a szemeimhez kaptam a távcsövemet. Ezüstös halvány fényt láttam, de még megbecsülni sem lehetett a távolságát. Éppen indulni akartam a telefonhoz, hogy leszóljak a Parancsnoknak, hiszen ha beködöl és lecsökken a láthatóság, akkor itt a helye a hídon, amikor az ezüstös derengés hirtelen felerősödött és kiderült, hogy a víz felszínén van és nem is túl messze.

- A kurva életbe! Mi ez? - szólalt meg Pista mellettem. - Fogjam kézbe a kormányt?

- Még ne! Várjuk meg mi lesz ebből.

Az ezüstös fény jobbra előttünk hideg zöldes-fehéres színre váltott, azután már mellettünk is kigyúlt.

- Nézd csak! Most már csíkos lett!

Valóban. A fény az útirányukra merőleges széles sávokká vált és lüktetni kezdett. Nem telt bele egy perc és a párhuzamos sávokból öt-hat óriási több száz méteres átmérőjű koncentrikus kör alakult ki és tovább pulzált. Szájtátva bámultuk a furcsa jelenséget. A körök nemsokára újabb alakzatot vettek fel és pont olyanok voltak akár egy hatalmas kocsikerék. A középpontjaikból küllőszerű sugarak nyúltak ki a kerületükhöz és az óramutató járásával ellentétes irányban forogni kezdtek.

- Hát ez fantasztikus! 

A forgás egyre gyorsult és a „küllők” végei elhajlottak, mintha ott valami sűrűbb közegben mozogtak volna. Beszaladtam a hídra a telefonhoz és felcsörgettem a Parancsnokot.

- Mi a helyzet? - kérdezte.

- Nagyon érdekes természeti jelenséget látunk Captain. Fénykerekeket a vízen.

- Megyek - hangzott a rövid válasz.

A Captain pár másodperc múlva már ott állt a külső hídon.

- Ott van! - mutattam ki jobbra a vízre, ahol még forogtak az elhajló küllőjű fénykerekek. Örültem, hogy még idejében felért és látta, mert a jelenség néhány másodperc múlva elenyészett. 

- Mi lehetett ez? - töprengett.

- Fogalmam sincs Captain - válaszoltam, majd elmeséltem az egészet, hogyan kezdődött és ahogyan az alakját változtatta.

Hirtelen újból ezüstös derengést láttunk felsejleni jobbra előttünk.

- Nézze Captain! Minden kezdődik elölről.

A jelenség pontosan ugyanabban sorrendben játszódott le mint az előbb.

- Ilyenről még nem is hallottam - jegyezte meg a Parancsnok. - Mindenesetre nagyon érdekes.

- Beírjam a hajónaplóba? - kérdeztem.

- Á, nem kell.

A jelenség elenyészett, de később még egyszer megismétlődött. A Parancsnok várt még egy kicsit, majd elköszönt és lement.

Mondanom sem kell egészen az őrség végéig ezen a dolgon rágódtunk Pistával, de nem jutottunk semmire.

Tíz perccel éjfél előtt kinyílt a térképszoba hátsó ajtaja. Dzsozi a Második tiszt lépett be és görnyedten szidta a bulgárokat.

- Na mi az? Már megint beverted a fejed? - érdeklődtem a majdnem két méter magasságú embertől.

- A fene egye meg, hogy ilyen alacsonyra csinálták a hidat azok a marhák. Úgy látszik az építés közben itt jöttek rá, hogy az alsóbb szinteken már majdnem elhasználták a felépítmény teljes magasságát és ez a szint már jóval alacsonyabb lett. Már megint lefejeltem az egyik lámpaburát. Na amúgy mi újság?

- El sem hiszed. Olyat láttunk, amit nem sokan láttak még a világon.

- Na ne hülyéskedj!

- De tényleg. Fénykerekeket a vízen - feleltem és elmeséltem neki a dolgot.

Dzsozi hümmögve hallgatta, de éreztem, nem nagyon érdekli. Gyorsan átadtam a helyzetpontot, meg amit kell, majd elköszöntem és lementem a kabinomba. A gyors zuhanyozás után még sokáig nem tudtam elaludni, mert állandóan a fényküllők jártak az eszemben.

Majd egy év telt el, amikor a Nautical Magazine című angol folyóiratban olvastam, hogy már korábban is megfigyeltek ilyen fénykerekeket a Malakka-szorosban és az Arab-tenger északi részén. A mi pozíciónkhoz ez utóbbi esett közelebb. Magyarázattal azonban nem tudtak szolgálni. Két-három év múltán itthon az Élet és Tudományban találtam egy cikket, ha jól emlékszem egy Héderváry nevű tudós írta. A föld elektromos jelenségeiről szólt és többek között említést tett a fénykerekekről is, de ennek a természeti jelenségnek a kiváltó okait ő sem tudta teljesen megmagyarázni. Azóta eltelt már vagy huszonöt-harminc év. Nincs kizárva, hogy a tudomány ezen a téren is nagyot fejlődött és többet tudnak az ilyen dolgokról. Mindenesetre örülök, hogy az UFO hívők nem értesültek az eseményről.

21:14 Harpi4 tegnapi blogbejegyzéséről (a "legyes" kocsma Rejtő Jenői hangulata kapcsán)jut eszembe, tegnap néztem, a TV2 milliomosjátékában az volt a kérdés, hogy "Hol hagyta a kését Piszkos Fred?" És a lehetséges négy válasz  közt az volt a "helyes", hogy egy matrózban. Nos a műveletlen TV-s seggfejek közül egynek se ugrott be, hogy a kés nem Freddi bátyánké volt, hanem a Fülig Jimmyé. Gyalázat. Sekélyenművelt irodalmi szegénylegények. A Dunakörösökön szocializálódtak :-)

 

 

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr232722653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kis ember 2011.03.08. 21:30:30

Érdekes, amit írsz az utakról. Pont ma merült ez fel bennem is és írtam róla blogbejegyzést:
criticalmass.hu/blogbejegyzes/20110308/hova-tuntek-az-emberek

pernahajder Campbell 2011.03.08. 21:39:16

Meg ugye, nem egy matrózban hagyta, hanem a kocsmárosban. Fred kését elvette egy detektív Szingapúrban :-D
Ha nem találnál, nekem van egy-két esztergakésem, még a Lékaiból szabadítottam fel, szívesen felajánlom a jó ügy érdekében. Különben hogy gondolod a nut kialakítását? Köszörülsz valami félkör alakú kést?

Kis ember 2011.03.08. 21:51:59

@pernahajder Campbell:
"- Uram, a késemért jöttem.
- Hol hagyta?
- Valami matrózban"

Ez zavarhatta meg Tengerészt. :)

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2011.03.09. 01:34:25

Tengerész, nem foglalnád össze, hogy merre jártatok régen a flottával (gondolom pár sztori még ebből is kijön)? Mi szárazföldi patkányok nem tudjuk, hogy merre zajlott a magyar tengerhajózás..:)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.09. 08:16:58

@pernahajder Campbell: Igen. Csináltam már ilyen csigakerekeket korábban. A gondom nem is a félkörrel van, még a kés is megvan valahol a fuxban, hanem kellene egy pengevékony leszúrókés(merthogy nagyon nem mindegy, hogy a méregdrága anyagból, aminek ráadásul kell hogy legyen egy spéci befogója, amit a késtartóba be lehet fogni és amiben lehet állítani az állásszögét, volt ilyen annakidején a BKK poncéjében, ahol egy nagyon szuper gépműhelyt csináltunk annakidején, de miután leköszöntem, pár évre rá széthordták az egészet. Sajnálom, hogy annakidején nem én raktam zsebre.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.09. 08:20:59

@Kis ember: Ezt a legnyomatékosabban kikérem magamnak!!! Ezt a fejezetet álmomból felriasztva is fújom. A műsorban volt az egyetlen "JÓ" válasz, hogy "egy matróz hátában".

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.09. 08:23:15

@JoeHorseDick: Hm. Lehet, hogy fogok ilyeneket is mesélni, de ha kijavul az idő, visszatérnek a munkás hétköz- és vasárnapok, szóval más felé kanyarítom az energiáimat.

Kis ember 2011.03.09. 11:15:18

@A Tengerész:

- Uram! A késemért jöttem!

- Hol hagyta?

- Valami matrózban.

- Milyen kés volt?

- Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta?

- Várjunk... Csak lassan, kérem... Milyen volt a nyele?

- Kagyló.

- Hány részből?

- Egy darabból készült.

- Akkor nincs baj. Megvan a kés!

- Hol?

- A hátamban.

- Köszönöm...

.........
- Teljesen igaz. Hát ide hallgasson. Én vagyok a Honolulu-Star szállásmestere. Hogy hívják magát?

Tehát a szállásmesterbe vágta a kést
:)

abraxas 2011.03.09. 12:26:33

@Kis ember:
Szállásmesterben ritka az okos. ;o)

strigul56 2011.03.09. 17:36:06

@A Tengerész: Leszúrásnál én is spóroltam.Nem is annyira az ár miatt (bár a 6X14-s kor 36-al azonos minőségű anyag semmikor nem volt olcsó ), hanem mert hogy jön ki a meglévő hosszból...
Ha elfogyott el kellett menni(Véső utca , vagy Jászberényi út külön túra , kötött munkaidőben ellógni nem lehetett...)meg kellett rendelni , és jó ha fél év múlva értesítettek,hogy mehetek!),addig állt a dolog !
Barbár veszélyes módszer, de ment.Befogva igen lassú tokmány forgásnál keretes kézifűrésszel levágva kb. 2 mm veszteséggel megúszható , utána a felületet késsel lehúztam.

strigul56 2011.03.09. 17:37:49

@A Tengerész: Van-e 3X 380 V a hajód közelében?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.09. 18:03:49

@strigul56: Danamidot nehéz fűrészelni. Meg 60-70 darabot így lenyiszálni...380V nincs csak 400. :) Mert mihez kellene? Hozol egy 1500-as padot?
süti beállítások módosítása