Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2011.02.08. 18:43 :: A Tengerész

Na ma már csaknem rendes munkanap volt. Reggel kicsit olvasgattam felkelés és reggeli után, de amikor a kinti hőmérő elérte a 4 fokot és a nap már hétágról sütött kivonultam a deckre. Múltkorjában már levágtam és kifúrtam a két 30X30-as vastagfalú zártszelvény darabot, most felcsavaroztam a deckláda fedelének belső oldalára őket négy darab 10-es rozsdamentes csavarral és kihuzattam a görbületet a fedélből. Ez a csúnyaság már régóta zavarta a szemem és most elégedetten néztem a munkám eredményét, meg is dícsértem magam, az egyik legfontosabb dolog, hogy az ember meg legyen elégedve saját magával. Aztán előszedtem a tegnap, (tegnapelőtt? már összefolynak a napok, de végülis ez a jó) kivágott bakelit darabot és belemartam felsőmaróval a 4db hangszórómágnes helyét. Ennek a lapnak a túloldalára fogom csavarozni a VHF rádiótelefon kültéri egységét. A mágnesek egy vékony aluminium lemezen keresztül tapadnak majd bárhová ahova odacsattintom az egész cuccot, hogy kéznél legyen a rádió, illetve ha nem kell, akkor meg el tudom rejteni. Ezt a lemezt is kivágtam a bontott olajkályha alu hőterelő lemezéből és összefúrtam, bemeneteltem a bakelit lappal. Holnap, ha nem lesz sokkal hidegebb és tudok a decken, illetve a fuxban dolgozni folytatom, ha minden jól megy be is fejezem. Jó lenne már megint termelékenyen dolgozni, nem csak így piszmogni, de hát ehhez tartós jó idő kell.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr82647413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harpi4 2011.02.08. 20:22:08

Helló Tengerész! A szokásos aggályoskodó észrevételem a következő. Most már, hogy kissé jobb az idő, rászánhatnál vagy két órát arra, hogy megfelelő előkészületek után beröffentsd a motorodat, és hagyd alapon járni legalább fél órát. Ezalatt az árgus szemeiddel ellenőrizhetsz mindent, hogy nincs-e valahol baj, szivárgás, stb. Persze tudom, idő és pénz (üzemanyag), de szerintem megérné, mivel írtad korábban, hogy nem konzerváltál semmit a motorral kapcsolatban. Mindezt nem okoskodásból írom, de volt már tapasztalatom a télen vízen hagyott, nem konzervált, de +10°C-on tartott gépházban lévő dízelmotorokkal kapcsolatban, melyek nem működtek vagy négy hónapon át. Nos a következő télen hetente be lettek indítva, persze ott nem számított az üzemanyag, meg az idő sem hajtotta az embereket. Arra ott voltam én.

harpi4 2011.02.08. 20:26:57

Helló Tengerész! Most, hogy már kissé jobb az idő, a helyedben én beindítanám vagy fél órára a motort. Írtad, hogy nem konzerváltál télire semmit rajta, mert eléggé "melegben" volt. Nos volt tapasztalatom a vízen lévő hajó +10 fokos gépházában átteleltetett dízelmotorokkal kapcsolatban. A következő télen már hetente be lettek röffentve. Ott persze nem számított az üzemanyag, és az embereket sem hajtotta semmi más. Arra ott voltam én. Egy fél óra alatt pedig ha ott gubbasztasz lent és figyelsz, előjöhetnek az esetleges kisebb prückök, amiket sec-perc alatt rendbe hozhatsz.

harpi4 2011.02.08. 20:28:02

A fene tudja, hogy miért nem ment át az első. Így írtam egy másodikat, mire mind a kettő megjelent. BOCSI! Én nem ENTERREL a kezemben születtem.

Sün77 2011.02.08. 21:20:39

@harpi4: Más blog.hu oldalon is tapasztaltam ilyet. Várni kell, a türelem ebben az esetben tényleg megoldja a problémát.
Sün

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.02.08. 21:28:36

@harpi4: Velem is csinálja néha, csak én ki tudom szedni az egyiket. De emiatt ne fájjon a fejed! Amúgy valóban beindítom majd a napokban.
süti beállítások módosítása